לוגו חברת ספיד דיגיטל

מטא פירסמה תוצאות רבעון חזקות במיוחד, בפייסבוק מעל 3 מיליארד פעילים!

מטא פירסמה תוצאות רבעון חזקות, פייסבוק חוצה את רף 3 מיליארד משתמשים פעילים!
מטא פרסמו את עדכון הביצועים האחרון, בפייסבוק נוספו עוד 27 מיליון משתמשים ברבעון האחרון ובנוסף חצו לראשונה את רףה-3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש!

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

בראשית הרבעון השני של 2023, על פי הדוח שפרסמה מטא נראה שהתוכנית של פייסבוק ממשיכה לעבוד. השקעות לשיפורים בתקשורת מקומית במדינות מתפתחות, כגון הודו ואינדונזיה, תורמות רבות לגידול בכמות המשתמשים באפליקציה באזור אסיה APAC. מסתמן כי הגדילה באירופה ובארה"ב נשארה סטטית, מסתמן בירידה בגידול השימוש בפייסבוק באיזורים אלו.

כמו שתוכלו לראות בגרף הבא:

משתמשים פעילים בפייסבוק ברמה היומית רבעון 2-2023
צילום מסך – קרדיט: ״מטא״

רוב הגדילה במספר המשתמשים של פייסבוק מגיעה עדיין מאזור המשק האסייתי APAC, בו האפליקציה רואה גידול יציב בשווקים מתפתחים כגון הודו ואינדונזיה. שיפורים בחיבור תשתיות מקומיות מביא להגדלת הקהל אונליין. דבר שמביא אותם להתחבר לאפליקציה, ולמעשה הגדלת השימוש בפייסבוק באזורים האלו נוצר כתוצאה מכך.

גם בתקופה האחרונה ניתן לראות את אותה הגדילה גם במספר המשתמשים החודשיים, עם אותם סממנים.
לצד זאת, ניתן לראות כי השימוש בפייסבוק באירופה ממשיך לרדת, לאחר שראינו קפיצה קטנה בדוח של הרבעון הקודם.

משתמשים פעילים בפייסבוק ברמה החודשית רבעון2-2023
צילום מסך – קרדיט: ״מטא״

נכון להיות בשוק התחרותי של הרשתות החברתיות המגוונות, לפייסבוק מאוד קשה להיות הרשת המגניבה ביותר, ולכן ניתן להבין את זה שבחלק מהשווקים הפעילות מדשדשת.
ולמרות כל זאת, פייסבוק היום מונה שיעור של 3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש דבר שלא נראה באף רשת חברתית אחרת בעולם!

מבחינת הכנסות, מטא הצליחה להרוויח 32 מיליארד דולר ברבעון, מה שמהווה עלייה של 11% מהשנה הקודמת

האתגר למטא בדגש על פייסבוק, כמו גם לכל החברות החברתיות, הוא שעם כל גדילה באזורים המתפתחים, החברה עדיין תלויה לחלוטין בשווקים המקובלים להכנסות.
וזה יקח זמן עד שהמשתמשים החדשים יכניסו רווח משמעותי לחברה.

הכמויות הנמכרות של הפרסומות באפליקציות של מטא כפי שדיווחה גדלו ב-34% מהשנה שעברה ברבעון השני של השנה.
ממוצע מחיר הפרסומות ירד ב-16%. מטא עדיין מוצאת הזדמנויות פרסומיות, וממתינה להציע כמה אפשרויות נוספות למיקום של הפרסומות.
השימוש בפלטפורמות היה יכול ברמה התאורטית להשפיע על חווית המשתמש. אם כי ניתן לראות כי מספר המשתמשים עדיין נשאר קבוע, למרות הגדילה המתמדת במספר המודעות באפליקציה.

וכל זה לפני שנחשוב על הפוטנציאל האמיתי של Threads כפלטפורמת פרסום, שעדיין לא קרובה להיות בפעולה למימוש רווחים, אך היא עשויה לעשות זאת בקרוב.

מבחינת הוצאות, מחלקת המציאות המדומה והרבודה (VR/AR) של מטא ממשיכה להיות נטל כלכלי על החברה עם הפסדים של 3.7 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי.

מטא כעת במסלול של הפסד על השקעות במציאות מדומה/רבודה בהסתכלות שנתית בהערכה של כ-15 מיליארד דולר.

מה שאכן תואם לביצועים שראתה לאורך השנה האחרונה.

מכירות המשקפי המציאות המדומה של מטא נמוכות יחסית ברבעון הקודם, ועשויה לשתף פעולה עם הוצאת הדור השלישי שלה, Quest 3, שמציעות חיבור מתקדם ושליטה לחוויות המדומות ברמות הבאות.


מכשירי המדומה עדיין לא בטוחים לחלוטין וכמו כן חלק מהחזית הארוכת טווח של מטא במערכה מול שאר הרשתות בתחומים חדשניים, אך אולי הם ישתנו אם האפליקציות יחזרו להיעצמות. הצריכה של המדומה נמוכה יחסית נראה שמטא יתקשו בפני אירוע ההשקה של אפל למשקפיים החדשות שלהם Vision Pro.

לסיכום, הקרב על המקום הראשון ברשימת הרשתות החברתיות בעולם מאוד אינטנסיבי בשביל מטא.
טיקטוק שנושפים בעורף, טוויטר שהפכה ל-X, לינקדאין שנגררת מאחור ואפילו סנאפצ׳ט שמצליחה לשרוד.

כרגע, מטא נראית שוב מוכנה לקרב על הכתר, פיזית ומטאפורית.
מכאן והלאה דברים רק יהיו עוד יותר מעניינים בגיזרת הסושיאל מדיה.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן