כל התוכניות תמיד יכולות להשתבש
הניסיון של ביידו (Baidu), ענקית הטכנולוגיה הסינית,
להרחיב את עסקי השידורים החיים (סטרימינג) בסין ופתיחת ציר חדש
למקורות הכנסה לחברה נתקל במכשול עם קריסת העסקה המתוכננת לרכישת
פלטפורמת YY Live של Joyy בסכום של 3.6 מיליארד דולר.
חברת ביידו הודיעה ביום שני כי אחת מחברות הבת שלה ביטלה הסכם
משנת 2020 עם Joyy (YY), הבעלים של פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית YY Live.
מה גרם לביטול הרכישה?
העסקה קרסה מכיוון שלא נענו תנאים רגולטוריים מסוימים עד למועד הסופי של 31 בדצמבר,
כך אמרה Baidu (BIDU) בדיווח ביום שני לבורסת הונג קונג (לקריאה ההצהרה לחצו כאן).
ג׳וי (Joyy) בתגובה אמרה בהודעה כי קיבלה הודעה מחברת הבת של ביידו ביום שני,
שמבטאת את זכותה ״לבטל את העסקה באופן חד צדדי.״
חברת הסטרימינג, שבבעלותה מספר פלטפורמות ויש לה כ-277 מיליון
משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם, אמרה כי היא חיפשה ייעוץ משפטי.
ביידו שהינה מנוע החיפוש המוביל בסין,
הודיעה כבר בנובמבר 2020 כי היא מעוניינת לרכוש את YY Live
במטרה להגדיל את המחזור המכירות של החברה בשירותים ומוצרים שאינם פרסום,
וציפתה שהעסקה תסגר במחצית הראשונה של 2021.
רובין לי, מנכ"ל ביידו, אמר
באותה עת כי הרכישה תקפיץ את ביידו למעמד של
פלטפורמה מובילה לסטרימינג ותגוון את מקורות ההכנסה שלה.
כמו פלטפורמות שידורים אחרות בסין,
YY Live מרוויחה כסף ממשתמשים שקונים מתנות וירטואליות ליוצרי תוכן.
Joyy דיווחה על הכנסות נטו של 567 מיליון דולר לרבעון השלישי של 2023,
ירידה מ-586 מיליון דולר באותה תקופה בשנה הקודמת.
ההכנסות מסטרימינג ירדו ל-495.8 מיליון דולר, כמעט 9%!
בסוף 2020, הרשויות הסיניות החלו להגביל את מה שהן הגדירו כחברות עוצמתיות מידי (מונופולים),
עם דגש על חברות הייטק הגדולות.
אך עם התדרדרות תחזיות הכלכלה של סין, בבייג'ינג הראו סימנים להקלות בלחצים,
ולעיתים קרובות מדברים על תפקידן המרכזי של חברות הטכנולוגיה בכלכלה.