לוגו חברת ספיד דיגיטל

ארצות הברית נלחמת נגד InMarket שמכרה מידע ללא הסכמה

ארצות הברית נלחמת נגד חברת InMarket המבוססת בטקסס, המדינה מאשימה אותה במכירת מידע של משתמשים רבים ללא הסכמתם.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

כמה חברות מוכרות את המידע שלנו למפרסמים?

ממשלת ארצות הברית הולכת ל"מלחמה" נגד חברה לניתוח נתונים המצויה בטקסס, InMarket.
היא מאשימה אותה במכירת מידע של הלקוחות שלה ללא ידיעתם וללא הסכמתם,
דבר שמבליט את הפוקוס של מסדירי הביטחון והפרטיות למשתמש במדינה,
בנושא של מידע רגיש שעלול לחשוף מידע אישי של אנשים לגורמים מסוימים.

בפעם הראשונה אי פעם בתולדות ארצות הברית ועדת הסחר הבינלאומית,
שדרך אגב לא מזמן מנעה את ייצור וייבוא השעונים של אפל למדינה,
דיווחו כי הם ימנעו מInMarket לרכוש ולהשיג רישיון על המיקום המדויק של אנשים,
בתור סוג של הסדר שנקבע עם החברה המואשמת בהדלפת מידע רגיש של אנשים.

מהי הסיבה העיקרית שארצות הברית הרחיקה את InMarket?

InMarket לכאורה אגרה מספר רב של מיקומים מדויקים של המשתמשים מתוך אפליקציות לטלפון הנייד שלהם,
ואמרה כי השימוש של המידע לגבי המיקום שלהם אמור לעזור לאפליקציה ולשיפור השירותים של החברה.
אך לא צוין כי המידע של המשתמשים מיועד גם לספק להם מודעות אישיות בשבילם,
מה שהוביל לFTC ולארצות הברית לתבוע אותם בתביעה פדרלית.

הFTC טען כי כביכול InMarket השתמשה במידע של המשתמשים שלה (ובמיוחד המידע על המיקום שלהם),
על מנת לחלק את המשתמשים שלה לקבוצות שונות של אנשים,
שאחר כך יוצג לחברות שיווק שמחפשות קבוצות ספציפיות לפרסם להן,
לדוגמה "חברי כנסייה" או "הורים לילדים בגן" היו חלק מהקבוצות לכאורה.

ממשלת ארצות הברית הולכת ל"מלחמה" נגד חברה לניתוח נתונים המצויה בטקסס, InMarket. FTC

על פי התביעה של ארצות הברית נגד InMarket, היא לעולם לא ציינה שהיא משתמשת במידע הזה.
לפחות על פי התקנון לא היה רשום כי החברה תשתמש במידע זה על מנת לפרסם דברים,
מה שאומר שגם אם משתמשים סימנו "וי" על התקנון, הם לא היו יכולים להסכים על נושא זה.

בנוסף, ארצות הברית והFTC דרשו מInMarket למחוק את כל המידע בנוגע למיקום של המשתמשים,
או לפחות שהחברה תסתיר ותצפין את המידע או להפוך אותו לאנונימי,
בנוסף להרחקה שלהם מלמכור מידע לחברות שיווק ופרסום בכללי.

InMarket יצאה בהצהרה נגד התביעה של ארצות הברית והFTC (באנגלית):
“As a business that provides marketing solutions,
we have no interest in selling consumer location data, and we have confirmed we will not do so,
Notably, the FTC does not claim there were any issues with our privacy policy,
nor any specific instances of consumer harm.”

5 1 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

הסוף של פורנו שנוצר בבינה מלאכותית - לפחות באנגליה
AI

הסוף של פורנו שנוצר בבינה מלאכותית – לפחות באנגליה

בזמן האחרון ראינו עלייה בשימוש בפורנו שנוצר ע"י בינה מלאכותית ללא הסכמתם של "האנשים" שנמצאים בתוכן, ממשלת אנגליה שמה עין על הדבר והיא הציעה חוק חדש שיאסור שימוש בתוכן הזה ללא הסכמתם של "המצולם".

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן