לוגו חברת ספיד דיגיטל

משתמשים באירופה יוכלו בקרוב להפריד בין חשבון הפייסבוק והאינסטגרם

משתמשים באירופה יוכלו בקרוב להפריד בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם
חוק השווקים הדיגיטליים באירופה מביא לשינויים בשליטה על נתונים אישיים, ויאפשר למשתמשים לנהל בנפרד את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

מה ההשפעה של מדיניות הפרטיות באירופה?

בעקבות הכניסה לתוקף של חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) בחודש מרץ 2024 במדינות אירופה.
חברת מטא הודיעה אתמול על אפשרויות בקרה נוספות על נתונים למשתמשי האיחוד האירופי,
אשר יאפשרו להם להפריד לחלוטין בין חשבונות הפייסבוק, האינסטגרם והמסנג'ר שלהם, אם יבחרו לעשות זאת.

ראשית, משתמשי האיחוד האירופי יוכלו בקרוב להפריד בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם,
כאשר הנתונים מכל אחד מהם יישמרו בנפרד, בניגוד לקישוריות של מרכז החשבונות של מטא.
לפי מטא, אנשים שכבר בחרו לחבר בין חשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלהם יוכלו לבחור
האם להמשיך לחבר את חשבונותיהם דרך מרכז החשבונות שלהם כך שהמידע שלהם
ימשיך להיות בשימוש בחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלהם, או לנהל את חשבונות האינסטגרם והפייסבוק
בנפרד כך שהמידע שלהם לא ימשיך להיות בשימוש בין החשבונות.

האפשרות להפרדה הזו תינתן גם למשתמשי מסנג'ר,

כמו גם למשתמשי שוק הפייסבוק ופייסבוק גיימינג, כאשר משתמשי האיחוד האירופי
יקבלו סוף סוף שליטה רחבה יותר על כל השימוש בנתונים האישיים שלהם.

משתמשי מסנג'ר יוכלו לבחור אם הם מעוניינים להמשיך להשתמש במסנג'ר עם חשבון הפייסבוק שלהם,
או אם הם מעדיפים ליצור חשבון מסנג'ר חדש ונפרד.
אנשים שיבחרו ליצור חשבון מסנג'ר חדש ללא המידע של חשבון הפייסבוק שלהם יוכלו להשתמש
בשירות המרכזי של מסנג'ר, כולל הודעות פרטיות וצ'אט, שיחות קוליות ווידאו.

החל מחודש מרץ - משתמשים באירופה יוכלו להפריד בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם.
החל מחודש מרץ – משתמשים באירופה יוכלו להפריד בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם.
קרדיט: DALL-E

עם זאת, חלק מהפונקציונליות תהיה מוגבלת, מכיוון שלמטא לא תהיה את המידע הרלוונטי או יכולת להצליב מידע.
אך בעצם, משתמשי האיחוד האירופי יוכלו לשלוט באופן שבו המידע שלהם משמש בכל אלמנט של פלטפורמות מטא,
שכולל גם את פייסבוק מרקטפלייס ופייסבוק גיימינג.

העדכון האחרון של מטא

מגיע בנוסף לאפשרות שניתנה למשתמשי האיחוד האירופי לשלם על מנוי חודשי
עבור גרסאות ללא פרסומות של פייסבוק ואינסטגרם,
ובכך להימנע ממעקב נתונים אישיים לצורך יעד פרסומי, שמטא הודיעה עליו לראשונה בנובמבר האחרון.
אך זה נתקל באתגר משפטי מצד קבוצת זכויות פרטיות באוסטריה,
שטוענת כי מטא משתמשת בכך כאמצעי להימנע מהתקנות של חוק השווקים הדיגיטליים (DMA)
על ידי גביית תשלום מאנשים כדי להימנע ממעקב פרסומי.

הטיעון הזה כנראה לא יתקבל,
מכיוון שמטא יכולה לטעון שאיסור על יסוד זה יגביל את אפשרויות המסחר שלה.
אך זה מדגיש את המאבק על זכויות נתונים אישיים באיחוד האירופי,
שיישם את חוקי הבקרה על נתונים הקפדניים ביותר מכל אזור אחר עד כה.

יהיה מעניין לראות כיצד

המחוקקים באיחוד האירופי יתמודדו הלאה עם AI ג׳נרטיבי ושימוש בנתונים לצורך סטים לאימון AI.
המורכבויות במקרה הזה נראות כאילו הן יהיו אף יותר מאתגרות ומשפיעות מאשר שימוש בנתונים אישיים באפליקציות חברתיות,
ועם כניסת ה-DMA לתוקף, זה נראה כמו שדה הקרב הבא עבור המחוקקים מהאיחוד האירופי.

אך כרגע, כל האפליקציות החברתיות מעדכנות את מערכותיהן בהכנה ל-DMA, וכיצד זה ישנה את עסקיהן הלאה.

לסיום אציין שוב כי כפי שנאמר,
חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) של האיחוד האירופי ייכנס לתוקף בחודש מרץ 2024.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

השקת GTA VI מתוכננת לסתיו 2025
Gaming

השקת GTA VI מתוכננת לסתיו 2025

התכנון להשקת 'GTA 6' סתיו 2025! דו"ח הרווחים האחרון של Take-Two Interactive חושף ציפיות גבוהות למשחק החדש בסדרת gta.

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן