מהפך משמעותי בעולם הפרסומות הדיגיטליות
חברות כמו מטא, גוגל ואמזון מצפות לשנה אופטימית בשוק בנוגע לפרסום דיגיטלי,
לאחר שנה בה נרשמה דעיכה משמעותית בעולם הפרסומות הדיגיטליות,
בה הם ציפו בשנה שעברה כי גם בשנה הזו נראה ירידה ברווחיות של עולם הפרסום,
שבו הרבה חברות רשמו הפסדים גדולים בגדילת עולם זה משנה לשנה.
באותו הזמן ראש הכספים של מטא, סוזן לי דיברה עם אנליסטים לגבי ההכנסות ברבעון האחרון,
בזמן הזה היא ציינה כי ההכנסה של פייסבוק נמצא תחת לחץ,
כיוון שלא היה ביקוש גדול לפרסום דיגיטלי בתוך הפלטפורמה.
וטענה כי השוק ימשיך להיות מושפע מהמצב הקשה וחוסר היציבות הכלכלי של שנת 2022.
באותה השנה, מטא רשמה ירידה של 4 אחוזים מההכנסות מפרסום דיגיטלי,
גוגל גם רשמה ירידה דומה, וירשמה גם היא ירידה של 4 אחוזים.
ניתן להסיק מכך שהמצב בעולם הפרסומות הדיגיטליות היה נראה בשנת 2022,
בתוך שוק שרק ידעך וימשיך לדעוך גם בשנה הבאה.
אז למה חברות כמו מטא, אמזון וגוגל בצפי לעלייה בהכנסות מפרסום דיגיטלי?
די פשוט, עולם הפרסום הדיגיטלי פתאום התחיל להיות בין השווקים הכי רווחיים שיש,
והביקוש בשוק עלה באופן כל כך משמעותי, שההכנסות מתחום זה נהפכו למשמעותיות.
כל החברות שציינתי לאחרונה הוציאו את דו"ח ההכנסות של הרבעון האחרון של שנת 2023,
בהם ניתן לראות עליות משמעותיות בהכנסות בתחום זה:
כפי שניתן לראות בתמונה, חברות רבות שהיו בירידה בהכנסות מפרסום דיגיטלי,
עלו באופן משמעותי לעומת שנה שעברה, כמו גוגל, שרשמה עלייה של 11 אחוזים בהכנסות מתחום זה,
מטא גם עלתה באופן משמעותי מאוד, ורשמה עלייה רצינית של 24 אחוזים מהכנסות מפרסומות,
מי שרשמה את העלייה הכי גבוהה היא אמזון, שרשמה עלייה מטורפת של 27 אחוזים.
בואו נתרגם את זה לכסף: אמזון הכניסה ברבעון האחרון של שנת 2023 14.7 מיליארד דולר מפרסום דיגיטלי,
מטא הכניסה ברבעון האחרון של שנת 2023 38.7 מיליארד דולר,
גוגל רשמה את ההכנסה הכי גבוהה ברבעון האחרון של שנת 2023 ,עם הכנסה של 65.5 מיליארד דולר.
צריך לזכור כי גוגל אחראית גם על יוטיוב, אז ההכנסות של יוטיוב נכללות בתוך גוגל.
סך הכול נראה כי השנה הזו תהיה שנה מאוד רווחית לפרסומות דיגיטליות.