מאסק בעבר צחק עליהם, אך כעת BYD עוקפת את טסלה בסיבוב

מאסק בעבר צחק עליהם, אך כעת BYD עוקפת את טסלה בסיבוב
חברת הרכבים החשמליים הסינית BYD, שנתמכת ע״י וורן באפט, עקפה את טסלה והפכה למובילה בשוק הרכבים החשמליים וההיברידיים בשנת 2024!

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

איך שגלגל חשמלי מסתובב לו,
BYD עוקפת את טסלה!

החברה המובילה ביותר בתחום הרכבים החשמליים כיום היא BYD (SHE: 002594) הסינית,
אשר נתמכת על ידי לא אחר מאשר וורן באפט.
BYD, חברה שמאסק צחק עליה בעבר, עקפה את טסלה (NASDAQ: TSLA)
בסוף השנה שעברה כמובילה במכירת רכבים חשמליים בעולם.

נכון לרבעון הראשון של השנה, טסלה החזירה לעצמה את ההובלה,
אך השתיים מתחרות ביניהן בצורה צמודה צמודה.
בנוסף, BYD מציגה כעת מערכת הנעה היברידית חדשה המסוגלת לנסוע מניו יורק למיאמי ללא צורך בתדלוק
מרחק של כ-1,200-1,300 מייל, רחוק בהרבה מטווחי הרכבים ההיברידיים הקיימים בשוק.

מניות BYD בהונג קונג עלו ביותר מ-5% ברביעי!

ויש לכך מספר סיבות,
ראשית, טסלה היא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארה"ב,
אך היא מאבדת נתח שוק למתחרים זרים שיכולים לייצר רכבים בזול יותר.
למרות שטסלה היא חלוצה בתחום הרכבים החשמליים,
היא לא הציגה חידושים משמעותיים בשנים האחרונות שיצדיקו את המחיר הגבוה.


זו כנראה אחת הסיבות לכך ש-BYD,
שמייצרת גם רכבים חשמליים וגם היברידיים, מתחילה להוביל בשוק העולמי.
סין היא שוק הרכב הגדול בעולם, ו-BYD היא החברה המובילה בו,
כשהיא עקפה את פולקסווגן בשנה שעברה.

בנוסף לכך, הרכבים הסיניים יחסית זולים.

שני הדגמים החדשים עם מערכת ההנעה החדשה מתחילים
במחיר של כ-14,000 דולר, לעומת כ-28,000 דולר לטויוטה פריוס,
ההיברידית הנמכרת ביותר בארה"ב.

ההתפתחות של BYD מיצרנית קטנה לחברה עולמית הפתיעה רבים,
כולל אילון מאסק, שביטל אותה בזלזול בראיון לבלומברג בשנת 2011.
בעשור שעבר מאז הראיון, מאסק חזר בו ואמר בינואר האחרון
שהוא מאמין שיצרני הרכבים החשמליים הסיניים "יכולים להשמיד את רוב החברות האחרות בעולם"
אם לא יושמו הגבלות סחר חזקות יותר. (הגבלות אלו נכנסו לתוקף לפני שבועיים)

BYD עוקפת את טסלה בסיבוב
BYD עוקפת את טסלה בסיבוב

בנתיים, ל-BYD יש יתרון נוסף היא מייצרת גם רכבים היברידיים.
כבים היברידיים כמו הפריוס היו אמורים להיות שלב מעבר קצר לעתיד חשמלי מלא.
אבל בארה"ב, מכירות רכבים חשמליים מתקשות חלקית בגלל מחסור בתשתית תומכת.

הרכבים החשמליים כיום מגיעים לטווחים של יותר מ-300 מייל לטעינה,
שזה יותר ממה שרוב האנשים נוסעים לפני עצירה,
אך עדיין אין מספיק עמדות טעינה כדי לשכנע
את הלקוחות לזרוק את רכבי הבנזין לפח.

הסיבה העיקרית לכך שצרכנים ישראלים וגם אמריקאים
לא ממהרים לרוץ לקנות רכבים חשמליים היא מחסור בעמדות טעינה.
(לפי סקר של JD Power)

בינתיים, אנחנו קונים יותר רכבים היברידיים, שהם זולים יותר מרכבים חשמליים,
חוסכים בדלק לאורך זמן וכמובן מעט יותר ידידותיים לסביבה ממנועים רגילים.
(אך חשוב לזכור, הם עדיין פועלים על דלקים)

לבנתיים, טסלה ויצרנים אמריקאים אחרים

מוגנים מתחרות סינית על ידי מכסים גבוהים ומגבלות רגולטוריות חמורות.
אך לא ברור כמה זמן ההגנות הללו יימשכו אם הצרכנים האמריקאים
יתחילו לדרוש את האפשרויות הזולות יותר הקיימות בחו"ל.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן