אולי הם יצטרפו לצוות של ספיד, מי יודע
ספוטיפיי מפטרים 1500 עובדים מהחברה, כ17% מהעובדים של החברה, גל הפיטורים השלישי השנה.
על מנת לקצץ בעלויות החברה החליטה לפטר שוב עובדים,
מנכ"ל החברה דניאל אק הודיע בשני על "שינוי משמעותי" בדרך בה פלטפורמת המוזיקה עובדת.
מהי הסיבה שהמנכ"ל יוזם עוד גל פיטורים בספוטיפיי?
בציטוט מהמנכ"ל:
“Economic growth has slowed dramatically and capital has become more expensive.
Spotify is not an exception to these realities,”
בעצם דניאל אק רוצה לגרום לחברה לעבוד בצורה יעילה יותר.
ולהחזיר אותה לתקופה בה פלטפורמת המוזיקה הייתה סטארטאפ,
אחרי קבלה המונית של עובדים וקמפיין פרסום יקר מאוד בה החברה צברה עשרות מיליוני משתמשים.
אק הוסיף כי הוא התלבט אם כדאי לעשות עוד גל פיטורים בספוטיפיי בשנה הבאה ו2025 (באנגלית):
“Yet, considering the gap between our financial goal state and our current operational costs,
I decided that a substantial action to right-size our costs
was the best option to accomplish our objectives,
To be blunt, many smart, talented and hard-working people will be departing us.”
אק ציין שהוא יעשה שיחות אישיות עם כל מי שיושפע מגל הפיטורים בספוטיפיי.
העובדים שיפוטרו יהיו זכאים לפיצוי כספי במשך 5 חודשים בממוצע.
החברה, בה יש מעל 9000 עובדים פיטרה כ500 עובדים בינואר, ביחד עם חברות כמו מיקרוסופט ואמזון.
כל זה קרה בזמן משבר כללי ברווחים של חברות.
החברה גם קיצצה 200 עובדים מצוות הפודקאסטים.
חברות ענק בתחום הטכנולוגיה (כולל ספוטיפיי) שכרו המון עובדים חדשים בזמן הקורונה,
על מנת להתאים את עצמם לביקוש העולה והעלייה בשימוש קניות אונליין ושיחות וידאו.
אך מאז, אינפלציה ועליות רציניות בריבית השפיעו על רכישות מצד המשתמשים,
דבר שהעלה את אספקת החוב ומימון ההון, שנהפכו יקרים בהרבה,
מה שגרם לחברות רבות ליזום גל פיטורים רציני.
למרות שלספוטיפיי נוספו כ6 מיליון משתמשים רשומים ברבעון השלישי, היה צפי של 8 מיליון משתמשים רשומים.
יש כ226 מיליון משתמשים רשומים המשתמשים באפליקציה.
סה"כ החברה רשמה רווחים של רק כ כ34.8 מיליון דולר ברבעון השלישי.
צריך לזכור כי בשנה שעברה החברה הפסידה 248 מיליון דולר ברבעון השלישי.