דרמה טכנולוגית לבעלי הרכבים?
חברת טסלה (tesla), יצרנית הרכבים החשמליים בבעלות אילון מאסק,
מבצעת ריקול (recall) למעל 1.6 מיליון רכבים בסין כדי לתקן בעיות בתכונות האוטופיילוט ובמנעולים,
כך הודיעו רגולטורים ממשלתיים ביום שישי בהודעה רשמית (לחצו לקריאת המקור).
שתי הבעיות ניתנות לתיקון באמצעות עדכון תוכנה חינמי מרחוק,
כך שנהגים לא באמת יצטרכו להביא את רכביהם למוסך, על פי הרגולטורים בסין.
רשות המדינה לפיקוח על השוק בסין אמרה כי,
הזיכרון כולל את דגמי ה-Model S, Model X, Model 3 ו-Model Y של טסלה,
שבהם ניתן לעשות שימוש לרעה בתכונת סיוע לנהיגה,
"מה שמגביר את הסיכון להתנגשות ומהווה סכנה לבטיחות,".
בנוסף, בוצע ריקול ליותר מ-7,500 רכבי Model S ו-Model X
בשל חשש שבמהלך תאונה, הדלת בצד שלא נפגע תיפתח.
מניות החברה בבורסה נסגרו בירידה של פחות מ-1% ביום שישי האחרון.
הריקול של טסלה בסין מגיע אחרי ריקול דומה בארצות הברית,
שהודיעה עליו הרשות הלאומית לבטיחות תחבורה בכבישים בדצמבר.
הרגולטורים לבטיחות עשו ריקול לכ-2 מיליון רכבי טסלה לאחר שקבעו כי
חלק מתכונות האוטופיילוט של החברה מבלבלות וקל מדי להשתמש בהן בצורה מסוכנת.
ה-NHTSA מצאו כי,
בנסיבות מסוימות כאשר תכונה הנקראת Autosteer בשימוש,
"יכול להיות סיכון מוגבר להתנגשות," וכי "הבולטות וההיקף של בקרות התכונה
אינם מספיקים למנוע שימוש לרעה מצד הנהגים".
Autosteer היא רכיב של חבילת ה-"Basic Autopilot" של טסלה,
שמיועדת לשימוש בכבישים בעלי גישה מבוקרת ויכולה לספק
"תמיכה בהגה, בבלמים ובתאוצה" לנהגים בתנאים מסוימים.
טסלה מצידה לא הסכימה עם ממצאי הסוכנות, לפי המסמכים,
אך כן הסכימה להפיץ עדכון תוכנה חינמי כדי לפתור את הבעיה.