הקמפיין הקיצוני ביותר מתקופת רה״מ רבין (ז״לֹ)?
בין אם שמתם לב ובין אם לא (וכנראה ששמתם כי היה קשה לפספס),
בימים האחרונים בישראל מופץ קמפיין סופר אגרסיבי
המכיל תכנים מאוד קיצוניים במספר רב של ערוצים דיגיטליים.
הקמפיין שרץ תחת הסלוגן: ״ אתה הראש אתה אשם ״,
המתייחס לתפקודו ופעולותיו של רה״מ הנוכחי בינימין (ביבי) נתניהו.
דוגמא לפרסומת אחת מהקמפיין:
הקמפיין מאשים במפורשות את ביבי במאורעות ה-7 לאוקטובר 2023 היום בו החלה מלחמת חרבות ברזל.
המלחמה הרצחנית בה מחבלי ארגון הטרור חמאס ביצעו פשעים ומעשים נבזים שהשטן היה מתבייש בהם.
הקמפיין מכיל מספר רב של סרטונים ותמונות שונות המציגות את ראש ממשלת ישראל הנוכחי כאחראי לפשעי חמאס.
הקדמה: אתה הראש אתה אשם
תחילה, בשבוע שעבר הקמפיין החל להתפרסם בערוץ החדשות 12 בטלווזיה הישראלית כפרסומת קצרה של 5 שניות,
ככל שעוברים הימים הפרסומות של הקמפיין הקיצוני ״ אתה הראש אתה אשם ״ רק מחריפות ומתארכות.
בימים האחרונים הקמפיין החל גם להיות מופץ בשלל רשתות חברתיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, X ויוטיוב.
הפרסומות גם החלו להיות מופצות בתוך אתרי תוכן ישראלים רבים ונרכשו תחת מערכת הפרסומות של גוגל.
אתה מימנת את החמאס ב-360 מליון דולר בשנה.
אתה הראש.
אתה אשם.— לוחמי כיפור (@lochamei) February 2, 2024
עד כה אף פלטפורמה לא חסמה את הקמפיין
הביזארי הזה שבעת מלחמה כאשר המשק הישראלי נמצא במצב מאוד לא יציב ולא רווחי ככל הנראה,
גופים מוצאים את התקציבים כן לממן פרסומות כמו אלו בעוד אנשים במדינה לא מצליחים לסגור את החודש
בלי להכנס למינוס בחשבון הבנק שלהם.
התזמון לפרסום הקמפיין בהחלט לא מקרי, בזמן כה קשה כאשר כל תושבי המדינה צריכה להיות מאוחדים כנגד
האיום הגדול ביותר שנראה עד כה ב-75 שנות הקיום של מדינת ישראל(בעת המודרנית).
גופים פרטיים מהארץ(או מחו״ל) מממנים בתקציבים אסטרונומיים קמפיינים מתסיסים וקיצוניים כמו אלו.
כמה כסף עלה לפרסם את הקמפיין הזה?
אז כפי שציינתי קודם, הקמפיין הקיצוני והאגרסיבי הזה אשר בא ליצור פילוג בעם,
לא פורסם בצורה אורגנית וחינמית כלל!
מדובר בסוכמי עתק שלא נראו כמותם בעבר על פרסום והפצה של קמפיין מהסוג הזה.
כעת אחשוף בפניכם כאן כמה הוכחות ומסמכים שיכולו רק להמחיש על קצה המזלג
את כמויות הכסף שמושקעים בקמפיין הנ״ל.
נכון לרגע זה הפרסומות תחת הקמפיין ״אתה הראש אתה אשם״ משודרות ב:
ערוצי הטלוויזיה, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, X ואתרי תוכן ישראלים.
ב-30 הימים האחרונים בוזבזו כרבע מיליון ש״ח!
תקציב פרסום של כ-250,000 רק לחשיפת הקמפיינים בפלטפורמות של מטא!
בפלטפורמות של גוגל גם כן קיימות כ-200 מודעות ופרסומות תחת הקמפיין
ההערכה שלי היא שמדובר גם כאן בתקציב דומה של כ-250,000 ש״ח
בטווח הזמן של ה-30 ימים האחרונים.
ברשת X (טוויטר לשעבר) אין מידע במרכז השקיפות על תקציבים וכמויות מודעות,
אבל מבדיקה ידנית אוכל לתת לכם כאן הערכה שמדובר גם בפלטפורמה זו בתקציב פרסום
שנע סביב ה-100,000 – 250,000 ש״ח בטווח ה-30 יום האחרונים.
לגבי תקציב הפרסום בערוץ 12 שכרגע הוא הערוץ היחיד בישראל שמדבר את הפרסומות הקיצוניות
של הקמפיין המדובר, שם החשיפה היא האגרסיבית ביותר מכלל הרשתות החברתיות יחדיו.
ולכן ההערכה היא שרק ב-14 הימים האחרונים שולמו עבור הפרסום של הקמפיין לערוץ 12
טווח של בין 250,000 – 400,000 ש״ח!
לסיכום החלק התקציבי של הקמפיין:
עד היום ה-04 לפברואר 2024, תקציב המימון של הפרסומות
מסתכם בסכום אסטרונומי של מעל 1,000,000 (מיליון) ש״ח!
בתקופה קשה שכזו אותם ספונסרים צריכים להתבייש בעצמם כאשר מספר בלתי מבוטל
של אזרחים מתקשים לעמוד בתשלומים החודשיים והם אותם הסופנסרים של
הקמפיין הקיצוני הזה מרשים לעצמם לבזבז מליוני שקלים על התססה של העם ופילוג.
אם רק הייתם תורמים מחצית מהסכום שאתם מוכנים לשלם בשביל ליצור פילוג,
אנשים רבים יכלו להנות מהתרומה הזו.
מי לוקח קרדיט ועומד מאחורי הקמפיין?
את האחריות והקרדיט לפרסומות לוקחים קבוצה שנקראים: ״לוחמי כיפור 73״
לכאורה הקבוצה הזו הינה קבוצה של חיילים מתקופת מלחמת יום כיפור משנת 1973,
הם פעילים תקופה של כשנה והיו פעילים גם בהפגנות מוצ״ש בקפלן לפני תחילת המלחמה.
אין אדויות רשמיות אודות מי מנהל את קבוצה או מי נותן את המימון לפעילויות שהם מבצעים.
לכאורה קיים סיכוי שהמימון לקבוצה מגיע ממדינות זרות על מנת להשפיע על דעת הציבור בישראל.
מבדיקה של בעלות על הדומיין של הקבוצה לא מזוהה בעלים כיוון שהבעלים בחרו להסתיר את זהותם
ומה עם ביבי, האם הוא הגיב לקמפיין?
מדיווחים ראשוניים נודע כי מסביבתו של רה״מ בינימין נתניהו
שוגרו מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לגופי תקשורת שונים בישראל,
מטרת המכתבים היא לעצור את הפצת הקמפיין והורדתו לאלתר ערוצי הדיגיטל והתקשורת בישראל.
אך למרות כל זאת כרגע לא ידוע על כך כי נמסרו גם מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים לחברות כמו מטא וגוגל.
כך על פי דיווח מאתר וואלה
מלוחמי כיפור 73 נמסרה בתגובה
מכתבה שפורסמה באתר החדשות של וואלה:
"נתניהו בלחץ מקמפיין שאומר את המובן מאליו,
מי שעומד בראש ובנה את חמאס במשך 14 שנים, והתעלם מהתרעות, הוא האשם במחדל 23.
העיסוק של נתניהו בלגנוז את הקמפיין ולרמוס את חופש הביטוי
ממחיש כי אין ברירה אלא להחליפו וללכת לבחירות,
ובמקביל, להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור לעומק את מחדל 23.
זו הדרך היחידה לאחות את הקרעים בעם ולהביא לשיקום אמיתי".