כפי שניתן לראות בתמונה שנלקחה מהכרזת התוצאות לרבעון הרביעי של שנת 2023 במיקרוסופט:
כמות האינטרקאציות לצד מחזור המכירות ברשת החברתית לינקדאין ממשיך לגדול ולהתרחב.
אך מה זה בדיוק אומר לנו? עדיין לא ברור לחלוטין, מאחר ולינקדאין דיווחה על אותו "שיא אינטראקציות" בכל רבעון (למעט רבעון אחד) מאז 2018.
כמובן, יתכן כי לינקדאין באמת רואה פיקים של אינטרקאציות בכל רבעון, אך זה מרגיש ונראה קצת חסר ערך מוסף.
בכל מקרה, אין לנו מידע מפורט לגבי מה בדיוק מייצגת הסטטיסטיקה הזו, במונחים של פעילויות כלליות בלוח החדשות(פיד), ביצועי פוסטים, מודעות ממומנות וכדומה.
מה שאנחנו כן יודעים על פי הדיווחים של לינקדאין מתחילת השנה הנוכחית:
- עליית של 22% בצפייה בעדכונים בלוח החדשות הראשי משנה לשנה.
- עליית של 25% בשיחות ציבוריות באפליקציה משנה לשנה.
- הקמת ניוזלטרים עלתה פי 10 מאשר בשנת 2022.
אך לינקדאין גם חילקה חלק נוסף מהסודות כאשר יידעה על השיפורים האחרונים של האלגוריתם באפליקציה לפני חודש בלבד, ועל אילו דברים היא רוצה לתת דגש באפליקציה.
מבחינת הרווחים,
לינקדאין ראתה ירידה בסכומי ההשקעה בפרסומות במהלך הרבעון האחרון, אך מיקרוסופט גם קיצצה את ההשקעה השיווקית הכוללת שלה כדי למזער את ההפרשים.
הירידה אינה משהו מפתיע במיוחד ותואמת לכלל המצב הכלכלי העולמי וצמצום תקציבי שיווק לקראת תקופת פרסומי הדוחות הרבעוניים.
סך הכל, מחזור המכירות הכולל של לינקדאין עלה ב-197 מיליון דולר, כתוצאה מגידול בביקוש למוצרי גיוס המועמדים למשרות אותם היא מספקת.
בנושא אחר, לינקדאין עדיין מדווחת כי יש לה כיום 930 מיליון חברים, למרות שהיא איבדה את סין, שלכאורה הוחלטה לשלול לגמרי בגלל אתגרים רגולטוריים באזור.
למרות שלינקדאין הסירה את סין מהמפה המציגה את החברים הנמצאים בשוק, היא לא הסירה את ה-59 מיליון חברים הסינים מספירת המשתמשים הכוללות.
זו היא המפה שפרסמה לינקדאין במאי 2023, עם סין שעדיין כלולה בה:
וזו המפה כפי שהיא מוצגת כיום בדף המידע של לינקדאין:
גם למרות שהסירו את סין מהמפה, סך כלל משתמשי לינקדאין לא עודכן בהתאם, והמספרים המפורטים לכל אזור אינם מגיעים ל-930 מיליון.
לכן, לינקדאין נראית מבולבלת מעט, לא עיקבית ואמינה במספרי החברים בה, וכנראה שמקווה שאף אחד לא יחשב את המספרים האמיתיים בפועל.
אבל איזה חוסר מזל, אנחנו כן עשינו את זה!
ולא אין 930 מיליון, כך שאני לא יודע מאיפה הגיעו המשתמשים הנוספים האלו.
אממה, להסתמך על סך כל המשתמשים הקיימים אינו מדד נהדר להבנת הפעילות האמיתית של פלטפורמה או להגיע להבנות ומסקנות קריטיות.
טוויטר(שעוד כמה רגעים תהיה X) לדוגמה, מונה בערך 250 מיליון משתמשים פעילים ויותר מ-1.5 מיליארד חשבונות לא פעילים.
אם טוויטר(X) היתה עוקבת אחרי צעדי לינקדאין והייתה מפרסת דיווח שיש לה 2 מיליארד חברים, אני לא חושב שזה היה מקבל פידבקים חיוביים מהעולם שבחוץ.
בסופו של דבר, סך המשתמשים הוא לא מדד טוב להבנת הצמיחה והגידול של הפלטפורמה בכל צורה שהיא.
אם הייתי צריך להעריך לפי דעתי אני מניח שבערך, המספר הכולל של משתמשי לינקדאין כיום נמוך מ-900 מיליון וסך המשתמשים הפעילים נמוך מ-50 מיליון בימים אלו.
לסיכום, אני לא יודע אם הנתונים הכוללים של לינקדאין באמת מספרים לנו המון על הביצועים בפועל, אך המידע המפורט על הקהל המדויק שלכם דרך הדפים העסקיים יכול לספק הדרכה הרבה יותר טובה בשביל להפיק תובנות שאפשר לבצע פעולות על פי הן.