הבדלים בין נתונים בGoogle GA4 ל Universal analytics

99% מהמשתמשים עושים השוואה בין הנתונים באנליטיקס 4 לבין מה שמופיע ביוניברסל מאיפה נובעים הפערים בין אנליטיקס 4 ליוניברסל?

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

הרבה פעמים יש הבדלים, ובדרך כלל זה בסדר.

כדי שתדעו להסביר ללקוח (וגם לעצמכם) מאיפה נובעים ההבדלים – כתבתי את המדריך הבא:

1. צפיות בדפים – PAGEVIEWS

ביוניברסל זה נקרא pageviews, בגוגל אנליטיקס 4 זה נקרא views, ובכל מקרה זה מודד את כמות הפעמים שצפו בעמוד.

בנתון הזה לא אמורים להיות הבדלים גדולים, וגם אם יש – זה לרוב יהיה לטובת GA4 (כלומר באנליטיקס 4 יהיו קצת יותר צפיות מאשר ביוניברסל).

2. מספר האיוונטים 

ביוניברסל זה נקרא total events, בגוגל אנליטיקס 4 זה נקרא event count, אבל בגלל שמבנה האיוונטים ביוניברסל שונה ממבנה האיוונטים ב-GA4, אתם צריכים לוודא שאתם באמת משווים תפוחים לתפוחים.

בכל מקרה, בשני המקרים מדובר על hits, כלומר דיווח על פעולה שלא תלויה בחישוב כזה או אחר, ולכן אתם לא אמורים לראות הבדלים בין המספרים.

3. סשנים – SESSIONS

פה אנחנו מגיעים לנושא הכי טריקי בגוגל אנליטיקס.

סשן זה ביקור, אבל מי מחליט מתי מתחיל ומתי מסתיים הביקור?

ביוניברסל אנליטיקס, סשן מסתיים ב-3 מקרים:

א. אם עברו 30 דקות מהאיוונט האחרון, ללא איוונט נוסף

ב. אם הגולש נכנס ממקור תנועה אחר

ג. בחצות הלילה

בגוגל אנליטיקס 4 לעומת זאת, סשן לא מתחיל מחדש אם הגולש נכנס ממקור תנועה אחר, וגם לא בחצות הלילה.

בקיצור – סביר להניח שתראו פחות סשנים בגוגל אנליטיקס 4 לעומת מה שהייתם רואים ביוניברסל אנליטיקס, וזה יהיה בסדר גמור.

4. יוזרים – Users

גם הנושא הזה עבר שינוי בגוגל אנליטיקס 4.

לכל יוזר שמגיע לאתר שלכם יש מספר מזהה שנקרא client id.

המטריקה Users ביוניברסל אנליטיקס סוכמת את כל ה-client ids שמופיעים בטבלאות של גוגל.

בגוגל אנליטיקס 4 לעומת זאת, יש שתי מטריקות – Total users ו-Active users.

המטריקה Total users סוכמת את כל ה-client ids שמופיעים בטבלאות של גוגל.

המטריקה Active users לעומת זאת, סוכמת רק את הגולשים שהיו פעילים באתר באופן אקטיבי.

הבלבול נוצר בגלל שהדוחות הסטנדרטיים בגוגל אנליטיקס 4 מציגים נתונים אודות Users, כאשר למעשה מדובר ב-Active users, וזה כמובן מחושב באופן שונה מהמטריקה Users שמופיעה ביוניברסל.

לכן אם אתם רוצים להשוות, תשווה בין Users של יוניברסל ל-Total users של אנליטיקס 4.

5. אחוז נטישה – BOUNCE RATE

עכשיו למלכה הבלתי מעורערת של המטריקות, זו שכולם אוהבים להסתכל עליה ולייחס לה חשיבות גבוהה (מדי), הלא היא bounce rate!

ביוניברסל אנליטיקס, bounce נספר כאשר גולש נכנס לאתר ויוצא ממנו אחרי hit אחד בלבד.

כלומר אם גולש שהה באתר במשך 20 דקות ולא הטמעתם שום איוונט על גלילה וכד׳ – הביקור יספר בתור bounce.

בגוגל אנליטיקס 4 מודדים עבורכם את המעורבות של הגולש גם בלי שתעשו כלום, והמדד הזה נקרא engagement rate.

engagement נספר בכל פעם שמישהו מבקר ב-2 עמודים או יותר, פעיל באופן אקטיבי במשך 10 שניות או יותר, או מבצע המרה.

בניגוד ליוניברסל אנליטיקס – ה-bounce rate של גוגל אנליטיקס 4 הוא פשוט ״אחד מינוס engagement rate״. כלומר אם 60% היו engaged – ה-bounce יהיה 40%.

לסיכום

פערים לא בהכרח אומרים שמשהו לא תקין, אבל זה רק בהנחה שאתם יודעים מה עומד מאחורי הפער.

כמובן שיש עוד מטריקות שכן אמורות להיות תואמות, תמיד טוב לבדוק מהיכן נובע הפער

מקווה שזה עשה לכם סדר, אם מעניין אתכם להפיק תובנות וניתוחים מתוך המאגר נתונים שלכם תוכלו לעשות את זה ממש כאן, בספיד!

מוזמנים לקרוא עוד מידע ממש כאן! 😀

 
0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

בניית אתרים לעסקים המדריך המלא להצלחה דיגיטלית
אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים – המדריך להצלחה דיגיטלית

מחפשים פתרון איכותי של בניית אתרים לעסקים? במאמר זה תלמדו כיצד אתר מקצועי, מעוצב ומותאם לקידום אורגני יבליט את העסק שלכם מעל המתחרים ויגרום ללקוחות לבחור בכם.

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן