לוגו חברת ספיד דיגיטל

תורת הצבעים – ההשפעה הפסיכולוגית בבחירת צבעים לאתר אינטרנט שלך

בחירת שילובי צבעים לאתר – יכול להיות כלי רב עוצמה עבור מעצב אתרים. אתר יעיל אמור לתקשר בדרכים רבות יותר מאשר רק עם מילים ותמונות וכאן נכנס הנושא של פסיכולוגיה של צבעים לאתר. כל שפת העיצוב שלה צריכה להשפיע על הצופה בדרכים שאינן מודעות אליו אפילו במודע.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

לעיצוב אתרים ולבחירת הצבעים השפעות פסיכולוגיות רבות על הגולשים אשר מבקרים באתר שלכם. ישנם צבעים שונים מעוררים רגשות שונים כמו הזדהות, התרגשות, חמלה ואפילו דחייה. תגובות רגשיות אלה משפיעות על הצגתה של החברה שלך בעיני המבקרים באתר.

בחירת הצבעים הינה שלב קריטי בעיצוב אתר האינטרנט שלך, ברשימה הבאה אנחנו נפרט את כל הצבעים שקיימים ואת ההשפעה הישירה שיש להם על נראות האתר שלכם אל מול גולשי האתר:

צבעים נטרליים:
לבן – הלבן מצביע על טוהר וניקיון. (בתרבויות מזרח לבן הוא צבע המוות, בעוד בתרבויות המערב הוא צבע של תקווה)
אפור – צבע של אמינות ושמרנות.
חום – צבע חום הינו צבע האדמה, טבע, חמימות, בית ומשפחה.
שחור – הצבע השחור בד”כ מסמל עוצמה, אלגנטיות ותחכום.

צבעים חמים:
אדום – צבע מצוין למשיכת תשומת לב. האדום בד”כ כלל ישמש אותנו לסימון או הבלטה של תוכן מסוים באתר האינטרנט שלך (מחיר, אזהרה וכו).
האדום מסמל כעס, תשוקה, תאווה. יש אף טענות כי הצבע האדום עלול להעלות את לחץ הדם אצל אנשים מסוימים.
צהוב – הצהוב מצביע על חולשה או פחדנות אך מאידך גיסא גם על חמימות ושמחה.
כתום – צבע חם מסוג מט, יכול גם לעורר תיאבון.
ורוד – ורוד בדרך כלל מסמל תמימות, נשיות ורומנטיקה.

צבעים קרים:
כחול – לכחול יש השפעה מרגיעה על אנשים. הצבע הכחול משדר אמון.
ירוק – הצבע הירוק משדר קנאה, חמדנות וחוסר הניסיון, מייצג כסף ועושר, מתחבר לגל הירוק ששוטף את עולמנו בימים אלו (איכות הסביבה, צמחונות, טבעונות).
סגול – הצבע הסגול מסמל יצירתיות. הגוונים הכהים משדרים עוצמה וכח והגוונים הבהירים קשורים בדרך כלל לרומנטיקה.

ערכות הצבעים באתר אינטרנט ובכלל:
ערכות הצבעים מורכבת מצבע אחד, צבעים משלימים או מנוגדים.

צבע יחיד:
צבע אחד המורכב מגוונים שונים. לדוגמה, ערכת צבע אדום, החל מורוד בהיר ועל לאדום כהה הנוגע לשחור.

צבעים משלימים:
בצבעים משלימים מומלץ להשתמש בשני צבעים שנראים טוב ביחד ולחוד, חשוב לצור תערובת נעימה של צבעים שתלווה את הגולשים בביקורם באתר שלך.

צבעים מנוגדים:
בדרך כלל בניגודתיות מומלץ להשתמש בשניים או שלושה צבעים בכדי ליצור אפקט משיכה של העין. מעצבי אתרים חייבים להיות זהירים בעת שימוש בצבעים מנוגדים, שילובים מסוימים נוטים ל”רצד” על מסך המחשב, כמו טקסט אדום על רקע כחול שאף עלול לפגוע בעיניים של אנשים מסוימים.

להתאמת סדרת צבעים – צבעים מנוגדים, צבעים משלימים וסגרות גוונים מומלץ להשתמש בכלי הבא:
http://paletton.com

צבע – הנחיות כלליות
הצעות לדפי האינטרנט קריאים יותר:

הטקסט קריא! שחור על לבן היא ברירת המחדל טובה, אך גם צבעים אחרים מתקבלים: לבן או צהוב או צבעים בהירים אחרים על רקע שחור או רקע כהה אחר.
צהוב, ירוק או אפור על רקע לבן, לא נכונים מכיוון שלא תווצר ניגודתיות מספקת לקריאה נוחה של הטקסט. יש לבחור גוונים מושכים ונעימים לעין.
לדוגם צבע אונליין מומלץ להיכנס לקישור הבא ולהגדיר את קוד הצבע שמתאים לכם – לחצו כאן!

אין להשתמש בטקסט על תמונת רקע ללא הפרדת צבע נוספת או הצללה לטקסט עצמו.

על הצבעוניות להישאר אחידה לאורך על עמודי האתר בכדי ליצור מותג רציף. להגביר את מודעות המבקרים ולהזכיר להם שהם עדיין באתר שלך.

לצבעים עוצמה אדירה על מראה האתר שלך, הצבעים קובעים את המראה הכללי ואת הרושם אותו יקבל הגולש מהחברה שלך.

בחירת הצבעים נכונה עלולה להוות את ההבדל הדק בין הצלחה לכישלון של אתר.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן