לוגו חברת ספיד דיגיטל

יחס המרה לאתר (CRO) – איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר?

במציאות התחרותית של ימינו, שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) הוא נושא קריטי וחשוב לכל מנהלת או מנהל מוצר. יחס המרה גבוה למעשה "מאשר" לנו שהמוצרים הדיגיטליים, האתרים והאפליקציות שלנו, מעבר ליכולתם למשוך משתמשים רבים, מצליחים גם להניע אותם לבצע את מה שאנחנו כבעלי אתרים מעוניינים שהם יעשו

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

נתחיל מההגדרה הבסיסית – יחס המרה הוא שיעור האנשים/ משתמשים שמבצעים את הפעולה שהגדרנו כמטרה, מתוך סך האנשים שהגיעו אליה. זה יכול להיות אחוז האנשים שרכשו מוצר מתוך סך האנשים שהגיעו לדף המוצר, אחוז האנשים שהורידו את האפליקציה בחנות האפליקציות מתוך אלה שנחשפו אליה, אחוז האנשים ששמרו במועדפים שיר חדש של אמן מסוים בפלטפורמת מוזיקה כלשהי, או כל דבר אחר שמייצג את היחס בין מספר האנשים שתאורטית היו יכולים לבצע את הפעולה לבין אלה שאכן ביצעו אותה בפועל. יחס המרה גבוה, אם כך, הוא מושג
חמקמק, והתשובה לשאלה מה נחשב ליחס המרה גבוה, היא כמו במקרים רבים אחרים – תלוי
.

אתר המוכר רכבים אונליין למשל, שהגדיר את יחס ההמרה כשיעור המשתמשים שביצעו רכישת רכב משיעור המשתמשים שצפו ברכבים השונים צפוי ליחס המרה מזערי (וליחס המרה גבוה יותר
אם הגדיר את ההמרה ככמות המשתמשים שגילו התעניינות ברכב או פנו לתיאום נסיעת מבחן). לעומת זאת, אתר המציע הנחה משמעותית על רכישת מוצר מבוקש ומתייחס לכל משתמש
שנרשם לקבלת ההנחה כהמרה, יזכה באופן טבעי ליחס המרה גבוה בהרבה
.

כך שהמספרים האבסולוטיים לגבי יחס המרה אינם תמיד אלה שמעניינים אותנו, והנושא שמעניין אותנו יותר בהיבט של ניהול מוצר, הוא כיצד ניתן לשפר את יחס ההמרה במקרה הספציפי שלנו ובהתייחס למכלול הנסיבות הרלוונטיות לסביבה התחרותית שלנו.

איך משפרים את יחס ההמרה שלכם?

1. לשדר סמכות: בניית אתר מתוכנן היטב ובאופן רשתי, הכולל עיצוב של לוגו מקצועי, תיק לקוחות, תווי אמינות, כתבות מהתקשורת, פרסום המותג שלכם בקרב משפיענים ועוד!

2. עיצוב מחדש של דף הנחיתה: מחקרים מראים שישנם הבדלים קריטיים בין דפי נחיתה עם תוכן שונה, רק בהסתמך על מיקום טופס השארת פרטים בדף הנחיתה, מספר השדות בטופס, הצבעים שבהם נעשה שימוש באתר, יישור הדף לשמאל או לימין ועוד. עיצוב הדפי נחיתה בצורה מדויקת מגדיל משמעותית את יחס ההמרה שלכם.

3. שיפור זמן טעינה: לגולשים ברשת אין הרבה סבלנות לכן האתר שלכם אמור להיטען במהירות כדי להגיע ליעדים טובים ביחסי המרה שלכם ולא לפספס לקוחות בדרך. 
לבדיקה חינמית לביצועי האתר לחצו כאן

 4. להיות ברורים ככל האפשר במידע שאתם מציגים לגולש: כשגולש מבין בדיוק מה הולך לקבל, קל לו יותר לקבל החלטה ולהשאיר פרטים להתקשרות עתידית.

5. לשלב עדויות של ממליציםבית עסק שיכול להציג שורה של ממליצים יכול לסייע ללקוח להבין שמדובר במוצר שהרבה אנשים מרוצים ממנו.

6. הוספת תמונה של נותן השירות: לגולשים קל הרבה יותר לסמוך לרכוש מבן אדם מאשר מאתר ללא פנים, תמונה תעלה לכם את אחוז ההמרה!

7. הוספת תארים של העסק: תרגישו חופשי להדגיש את היתרונות שלכם ופרסמו על יעד או מטרה אשר הצלחתם להשיג בקריירה שלכם, חשוב לעלות תוכן עם עיצוב ועריכה ברמה גבוה ככל האפשר
אם אתם מחפשים ומתלבטים למי לפנות, פשוט לחצו פה ותקבלו את כל המידע על עיצוב תוכן בסטודיו שלנו!

כיצד מחשבים יחס המרה?

יחס המרה מודד בעצם מה אחוז ההצלחה שלכם בערוץ אותו אתם רוצים לבדוק. איך עושים זאת? מחשבים את כלל הסכום של ההכנסות פחות כלל ההוצאות שהוצאתם במהלך השיווקי. את התוצאה שיצאה לכם את מחלקים בסכום שהוצאתם ויצא לכם מספר עשרוני, אותה תוצאה כפול 100 היא אחוז החזר ההשקעה שלכם. עכשיו נשתמש במספרים שיהיה יותר קל להבנה – נניח השקעתם בקמפיין חיפוש בגוגל 2000₪ והרווחתם ממנו (באופן ישיר) 2500₪, הרווח שלכם הוא 500₪. את הרווח מחלקים בסכום שהוצאתם 500/2000= 0.25, כלומר אחוז החזר השקעה שלכם הוא 25%

 

חשוב לציין, שכל מוצר, אפליקציה או אתר הינם ייחודיים לסביבה בה הם פועלים, למשתמשים השונים ולהיבטים פסיכולוגיים רבים ומגוונים. שיפור יחס המרה של מוצרים דיגיטלים, אתרים ואפליקציות הוא תהליך מתמשך שדורש התאמות ושינויים תכופים שמתאימים לקהל הגולשים שאתם מכוונים אליו את התוכן, חיזוק הערך, הגברת האמון, הנעה לפעולה וניתוח נתונים מתמיד ובכך גם אתם תצליחו להגיע לשיפור קבוע ביחס ההמרה שלכם וכמובן תגדילו את סיכויי הצלחתם של המוצרים הדיגיטלים שאתם מפרסמים, בהצלחה!

 

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

הסוף של פורנו שנוצר בבינה מלאכותית - לפחות באנגליה
AI

הסוף של פורנו שנוצר בבינה מלאכותית – לפחות באנגליה

בזמן האחרון ראינו עלייה בשימוש בפורנו שנוצר ע"י בינה מלאכותית ללא הסכמתם של "האנשים" שנמצאים בתוכן, ממשלת אנגליה שמה עין על הדבר והיא הציעה חוק חדש שיאסור שימוש בתוכן הזה ללא הסכמתם של "המצולם".

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן