PPC vs SEO
קידום אורגני וקידום ממומן הן שתי שיטות יעילות שמטרתן להביא לקידום האתר, להגדלת החשיפה שלו לגולשים והתנועה שבו. עם זאת, מדובר בתהליכים די שונים שמביאים לתוצאות שונות, בטווחי זמן שונים ובמחיר שונה. אז לפני שאתם סוגרים עסקה עם מקדם אתרים או עם Google Ads, חשוב לדעת מה ההבדל בין השניים ומה עשוי להתאים יותר או פחות לאתר ולעסק שלכם.
היום כ-94% מכל החיפושים בעולם מחופשים במנוע החיפוש של גוגל למרות שיש שלל מתחרים אחרים!
מה זה קידום אתרים ממומן (או פרסום בגוגל)?
קידום אתרים ממומן, כאמור, יופיע תמיד בראש התוצאות ומסיבה ברורה – לגוגל יש אינטרס למקסם את הרווחים שלהם וזאת על ידי הדגשת הפרסומות וכן טשטוש ההבדל ביניהן ולבין התוצאות האורגניות (לא סתם גוגל ביצעו שינוי לא מזמן גורף והחליפו את צבע סימון המודעות מצהוב לירוק).
למעשה כל לחיצה על תוצאה ממומנת מכניסה לגוגל כסף ויורדת מהחשבון של המפרסם, כאשר עלות של קליק בודד יכולה לנוע משקלים בודדים ועד לעשרות ואף מאות שקלים (ללחיצה!!) עבור תחמים מגה תחרותיים (בעיקר בחו"ל).
עקרונית, פרסום בגוגל מתנהל כמעין מכרז שבו הרבה מפרסמים מתחרים על שטח די מצומצם (4 תוצאות בראש תוצאות החיפוש ועוד 3 מודעות בחלק התחתון). אך להבדיל ממכרז מסחרי טהור יש גם שיקולים נוספים להצגת סדר המודעות כגון ביצועי המודעה, הרלוונטיות שלה לחיפוש הספציפי ועוד. כי למרות שגוגל אוהבים כסף והרבה ממנו, חשובה להם במידה מסוימת גם חווית המשתמש.
היתרונות והחסרונות בקידום ממומן
קידום כזה מתאים כמעט לכל עסק, הרציונל בקידום ממומן הוא לאתר את הלקוחות שבפועל המוצר שלכם רלוונטי להם.
בגוגל נאתר אותם בצורה "מגיבה" (כלומר, הם מחפשים נושא ובתגובה הקמפיין שלכם עולה) וברשתות החברתיים נאתר אותם בצורה של "דחיפה" (כלומר, הם גולשים ואנחנו מזהים אותם כלקוחות פוטנציאליים ומציגים בפניהם את הקמפיין)
היתרונות
- גמישות.
- רלוונטיות גבוהה ובלתי נמנעת לעסקים שרוצים כמויות גדולות של פניות.
- אפשרות מיידית ומהירה לשלוט בכמות הפניות שמגיעה לעסק.
- מצוין לחקר שוק.
- ניתן לייצר דף נחיתה ללא הרבה תוכן ועדיין יהיה יעיל מבחינת יחס המרה.
החסרונות
- עלויות גבוהות.
- הזרמת כסף תמידית כתנאי לקבל פניות וכניסות לאתר.
- אין שום אפקט לטווח הארוך, פניות מידיות כאן ועכשיו.
קידום אורגני – "הברירה הטבעית"
הרציונל ב-SEO הוא להתאים את האתר שלנו למנועי החיפוש.
המשמעות היא שהלקוח המרכזי שלנו הוא גוגל ושעלינו להבין אותו, אנחנו צריכים להבין כיצד גוגל "חושב".
אין אתר או תחום שלא יכולים להתאים את עצמם למנועי החיפוש.
היתרונות
- במצטבר העלויות נמוכות יותר מבקידום ממומן.
- ישנם לקוחות ו/או גולשים המתרשמים מהמיצוב של האתר ברשימה של גוגל, הדבר מהווה עבורם ערובה לאיכות השירות והמוצר.
- משבח את ערך האתר לטווח הארוך (ניתן למכור את האתר בהמשך).
- אנשים בעלי ידע במנוע החיפוש יחפשו תמיד את התוצאות האורגניות – אתר שנמצא אורגנית במקום/עמוד הראשון הוא עסק שעובד ומתפקד.
החסרונות
- התוצאות יגיעו רק לאחר כמה חודשי קידום.
- נדרשת המשכיות גבוהה בקידום, אם מפסיקים באמצע מאבדים את התוצאות.
- תמיד נמצא מתחת לתוצאות הממומנות.
לסיכום
אם אתם מתלבטים באיזה אפיק כדאי לכם להשקיע ועדיין לא סגורים על זה, אתם רשאים להתייעץ איתנו ואנחנו נעזור לכם להגיע לתוצאה הרצויה שאתם מעוניינים להגיע אליה בתקציב המינימלי הנדרש, והכל במהירות ספיד!