לוגו חברת ספיד דיגיטל

פרסום בטאבולה ואאוטבריין – להיות נוכח באתרים הגדולים ביותר

בעולם שבו אנו חשופים לפרסומות בקצב גדל והולך, ועיוורון הבאנרים כבר מזמן טשטש את ראייתנו – חלופות הנייטיב מקבלות משנה חשיבות. אז מה זה בדיוק פרסום נייטיב ואיך זה עוזר לעסק שלכם?

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

מה זה המלצות תוכן?

אאוטבריין וטאבולה הן שתי החברות היחידות בעולם כיום בתחום המלצות התוכן ועוד נתון מעניין, שתיהן חברות ישראלים תוצרת כחול לבן.
אאוטבריין נוסדה ב-2006 וטאבולה ב-2007, ומאז שתיהן שולטות בכיפה בתחומן. המלצות תוכן, כפי שרומז השם, הן בעצם תכנים שיווקיים שמשתלבים בתוך תכנים אחרים באתרי חדשות. מכיוון שההשתלבות הזו נראית יחסית טבעית, היא נקראת גם "פרסום נייטיב"

פרסום נייטיב כלומר פרסום טבעי, בהשוואה לפרסומות רגילות שנדחפות בכל פינה. למעשה, התכנים השיווקיים "רוכבים" על התכנים הטבעיים האחרים – מה שמקנה להם מעמד של תוכן אדיטוריאלי באתר המפרסם.

איך זה עובד תכלס?

נגיד שאתם קוראים מאמר בדה-מרקר אודות עיצוב הבית. בסיום המאמר או בשוליו יוצגו לכם מאמרים נוספים, שאולי יעניינו אתכם באותו תחום או בתחום דומה. עד כאן הכול נראה כרגיל… אבל למעשה חלק מאותן המלצות לקריאה נוספת (או אפילו כולן) הן המלצות תוכן של אאוטבריין או טאבולה.

בצורה כזו ניתן לפרסם עסקים, שירותים ומוצרים באמצעות כתבות תוכן – במקום פרסומות (זאת למרות שלמעשה מדובר בתוכן שיווקי / ממומן לכל עניין ודבר). כפי שצוין קודם לכן, עצם העובדה שההמלצות משולבות במאמרים "טבעיים", גורמת גם להם להיראות יותר טבעיים, כאילו מדובר בעוד מאמר אדיטוריאלי באתר. כמו כן ניתן לפרסם גם סרטונים ולא רק תוכן כתוב, מה שמגדיל את הסיכוי לביצוע המרה.

מעבר לכך, הטכנולוגיה העומדת מאחורי המלצות התוכן מנסה להבין מה אנחנו רוצים – עוד לפני שחיפשנו את זה. ה-AI של שתי החברות משווה בין הרגלי הקריאה וצריכת התוכן של מיליוני משתמשים, ומסיק מסקנות סטטיסטיות אודות התנהגותם הצרכנית. מסקנות אלו משמשות כדי לספק המלצות תוכן רלוונטיות וממוקדות יותר.

למה אתם צריכים את זה לעסק שלכם?

אחד מחוקי הברזל בשיווק הוא להיות איפה שנמצא קהל היעד שלכם. אתרי חדשות כגון דה מרקר, כלכליסט, וואלה ועוד – נהנים מתנועה של מיליוני משתמשים בחודש. כל אחד מהם צורך תכנים בתחומים שונים, ובהתאם לכך האלגוריתמים של אאוטבריין וטאבולה מציגים להם תכנים נוספים.

המשמעות היא פרסום קונטקסטואלי (לפי נושא), המאפשר לפנות לקהלים בדיוק בזמן שהם צורכים תכנים בתחום הרלוונטי לכם. מבחינת עלויות: בממוצע זה עולה פחות מפרסום בגוגל או בפייסבוק, ואם יודעים לתת למשתמשים את הכתבה הנכונה – תצליחו להפוך אותם ללקוחות מה שנקרא פנייה ישירה או Direct response

כולם נמצאים היום בגוגל ובפייסבוק עם פרסומות מכל הסוגים. כתבות נייטיב מציעות אפיק פרסומי יעיל, לא רווי עד אפס מקום וכזה שנראה הרבה יותר טבעי בהשוואה לכל פרסומת אחרת.

למעשה זה לא שונה מפרסום של מאמרים שיווקיים / מאמרי יח"צ, אבל בהבדל קטן אחד – המאמרים "נדחפים" שוב ושוב אל תודעת המשתמשים באמצעות הצגתם לצד מאמרים רלוונטיים אחרים. אם חברות ענק כמו מקדונלדס הצליחו להגדיל מכירות בשיטה הזו, אין שום סיבה שגם העסק שלכם לא יצליח.

כאן המקום לציין שפרסום קונטקסטואלי עומד לקבל חשיבות גדולה מאין כמותה, לאור השינויים הגועשים על תעשיית הדיגיטל: הסרת עוגיות צד שלישי, צמצום אפשרויות הטרגוט וחסימת פרסומות בקנה מידה הגדול מזה 20 ומשהו שנות קיומו של התחום (בעיקר "הודות" לחברת אפל).

המלצות תוכן עוקפות את רוב הבעיות הללו כמעט בלי למצמץ.

חלוקת העוגה הפרסומית

מכיוון שיש רק שתי חברות בתחום הנייטיב, שתיהן חולקות ביניהן את הפבלישרים בישראל ובעולם. באופן כללי ודי גס ניתן לומר שטאבולה פונה יותר לשוק בחו"ל, ואילו אאוטבריין מאפשרת יותר פרסום בשוק הישראלי וכוללת גם פבלישרים יותר קטנים ובינוניים.

לדוגמה, אאוטבריין מאפשרת פרסום באתרים כגון מאקו, וואלה, הארץ, דה מרקר, מעריב, ג'רוזלם פוסט, ישראל היום, סרוגים, מגזין אוטו ואתר בניין ודיור. טאבולה מאפשרת פרסום באתרים החדשות הגדולים ביותר שיש בישראל כיום כמו לדוגמא ynet , חדשות ,12/13 וככה אתה מגעים לקהלים גדולים יותר!

רגע לפני הסוף – נקודות השקה לקידום אורגני

כבר אמרנו שאנשים לא אוהבים פרסומות וזה ניכר גם בהתנהגות המשתמשים באופן כללי. יותר אנשים מקליקים על תוצאות אורגניות שנראות "טבעיות", מאשר על פרסומות שנדחפות מול הפרצוף.
זו הסיבה שפרסום נייטיב בטאבולה ובאאוטבריין ממשיך להתקיים כבר שנים רבות. אנחנו קוראים כתבה שמעניינת אותנו, ובאופן טבעי מדלגים לכתבה הבאה בתור שעוסקת פחות או יותר באותו תחום. זה קורה בדיוק כך גם בקידום אורגני, שמבוסס גם הוא על תוכן בלבד.
אם אתם כבר משקיעים בתוכן באתר שלכם, לא תדרשו ליותר מדי כדי לבצע את הקפיצה לאאוטבריין ולטאבולה.

לפרטים נוספים על הפלטפורמה החדשה שנכנסה אל חיינו, מוזמנים לחייג אלינו או לשלוח הודעה וואטספ ונשמח לשוחח איתכם!

 

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

מועדון הכדורגל ברצלונה ו-HPE חתמו על הסכם שותפות לארבע שנים
מאמר מידע

מועדון הכדורגל ברצלונה ו-HPE חתמו על הסכם שותפות לארבע שנים

מועדון הכדורגל ברצלונה ו-HPE חתמו על הסכם שותפות לארבע שנים במסגרתו תשולבנה טכנולוגיות HPE במועדון, ויתן להם לבצע ניתוח נתונים בזמן אמת.

בתמונה: אנטוניו נרי, נשיא ומנכ"ל HPE יחד עם ג'ואן לפורטה, נשיא מועדון הכדורגל ברצלונה. | קרדיט – לא ידוע

בניית אתרים - איך בונים אתר?
בניית אתרים

בניית אתרים – איך בונים אתר?

חדשים בעולם בניית האתרים? רוצים לבנות אתר לעסק שלכם, בין אם זה עסק קטן או עסק גדול? הנה כל הפלטפורמות והטיפים לבניית אתר שיטיס אתכם למקום ה-1

MultiVersus - משחק המכות החדש שמתחרה ב-Super Smash Bros
גיימינג

MultiVersus – משחק המכות החדש שמתחרה ב-Super Smash Bros

הכירו את MultiVersus – משחק המכות החדש של Warner Bros שמשלב דמויות של DC, Cartoon Network, לוני טונס ועוד במקום אחד.
האם המשחק טוב? או שמדובר על עוד ניסיון לקחת כסף מהכיסים שלנו?
גלו בכתבה הזו עם הסיקור שעשיתי על המשחק:
(קרדיט תמונה ראשית – Warner Bros)

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן