לוגו חברת ספיד דיגיטל

איך בונים בצורה נכונה אסטרטגיית לניהול סושיאל?

ידעתם של 63% מבעלי העסקים המשווקים את העסק שלהם, אין אסטרטגיית תוכן? ללא אסטרטגיה הצלחה או כישלון הופך להיות עניין של מזל והגדלת הסיכון של העסק להיכשל. אם אתם מאלה שלא סומכים על המזל ומחפשים את הדרך הנכונה והבטוחה לבנות אסטרטגיה הבלוג הזה בדיוק בשבילכם.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

על הרשתות החברתיות והחשיבות שלהם כחלק משיווק העסק אין כמעט מה להסביר. מאז שהן נכנסו לחיינו וסחפו איתם את כולם, בעלי העסקים הבינו שהם חייבים להיות מיוצגים גם שם. למה? כי כולם שם ואם כולם שם גם העסק חייב להיות שם ולהראות את עצמו ולו רק בשביל לא לתת למתחרים לגרוף אליהם את כל הקופה.

אבל נוכחות ברשתות החברתיות לעסקים היא כבר מזמן לא דבר של מה בכך. היום ברור שצריך שתהיה אסטרטגיית סושיאל מקצועית ונכונה והיא צריכה להיבנות על ידי אנשי מקצוע עם ניסיון בתחום. אפשר למעשה לחלק בה את הפעילות לשניים – יש את הסושיאל מדיה ואת התוכן שזה דבר אחד, ויש את ניהול הקמפיינים שהוא תחום אחר לגמרי. אם יש מנהל שיכול להתעסק עם שניהם מה טוב אבל ככלל, חשוב שלכל אחד מהם יהיה מומחה מלמעלה.

הגדירו יעדים ומטרות

כל עסק באשר הוא חייב להגדיר אסטרטגיה מסודרות ובנוסף להחליט מהם היעדים ומהן המטרות שהעסק שואף אליהם.
היעדים צריכים לכלול בתוכם מי קהל היעד, התוכן בו תשתמשו כדי להגיע אליהם, מה יתרונות המוצר (מה קהל היעד “ירוויח” מהמוצר).
אפשר לנסח את זה בצורה של משפט: “אנחנו מספקים ל(קהל היעד) את (סוג התוכן שיש לעסק להציע) מה שיעזור להגיע (למטרה של העסק)”.

אחרי שהגדרתם מה היעדים, עליכם לחשוב מה המטרות העסקיות שלכם?

  • לשפר הכנסות
  • ליצור יותר מכירות
  • לקבל יותר תנועה לאתר (טראפיק)
  • לחזק את הקידום האורגני (SEO)
  • לצמצם את עלויות השיווק
  • ליצור יותר מעורבות

ברגע שתדעו מה היעדים והמטרות שלכם תוכלו להמשיך בבניית אסטרטגיה נכונה לניהול סושיאל נכון.

ניהול סושיאל – נקודות חשובות שחשוב להכיר!

אם אתם מחפשים מנהל סושיאל לפעילות של העסק שלכם ברשתות החברתיות ואתם רוצים שמי שיהיה אמון על האסטרטגיה יהיה ברמה הגבוהה ביותר, הנה כמה דברים שאתם צריכים לוודא:

  1. הוא צריך להכיר את המערכות השונות – הוא לא חייב להכיר אותן לעומק אבל הוא חייב להיות לפחות עם יידע בסיסי והבנה של המושגים הרלוונטיים. על אילו מערכות מדובר? על מערכת הפרסום של פייסבוק למשל, מערכת מדהימה שמאפשרת לפרסם תוך טירגוט מדויק של קהל היעד, הוא צריך להכיר את מערכת הפרסום של גוגל, הלא היא גוגל אדס, את גוגל אנליטיקס שמאפשרת לנתח נתוני פרסום של האתר בין השאר ואחרות. שוב, הוא אמור להיות מלמעלה והוא לא חייב להכיר כל פרט במערכות אם הוא מחזיק תחתיו איש מקצוע מעולה בתחום.
  2. יכולת לנטר שיח – השורה התחתונה בכל מה שקשור לסושיאל מדיה הוא השיח סביב המותג, העסק או הארגון. מנהל סושיאל חייב להיות עם היכולת לנטר את השיח התגובות כדי להסיק את המסקנות ולהמשיך להתקדם בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה או להחליף אותה.
  3. עבודה ב”שטח” – עם כל הכבוד לאנשי המקצוע שהוא מעסיק תחתיו או קבלני המשנה שהוא מעביר להם חלקים מהפרוייקט, גם הוא צריך להיות כזה שעובד, אחד שעושה הכול על מנת לקדם את העסק גם אם זו עבודה שנחשבת לעבודה “פשוטה”.
  4. סנכרון עבודה בין המדיות השונות – אסטרטגיית סושיאל נוגעת לכמה פלטפורמות שונות ורמה מקצועית גבוהה של מנהל סושיאל היא היכולת להתאים את התוכן בהתאם לפלטפורמה.

ממש לא רק תוכן

לכן, העבודה של מנהל מדיה חברתית, היא הרבה מעבר ללייצר תוכן ולהטמיע את אסטרטגיית התוכן של העסק בפלטפורמות השונות. (תכף נגע בזה)

העבודה שלו באה לידי ביטוי גם בכל הצד הטכני והאפור של הדברים.

בין אם זה מחקרי האשטגים באינסטגרם, חיפוש מילות מפתח ביוטיוב, שימוש בכל הכלים שפייסבוק מאפשרת לנו על מנת למקסם חשיפה וכו׳.

כפי שציינתי, אני הולך להתמקד בשלושת הרשתות החברתיות המובילות- פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב, ולהסביר איך עבודה של מנהל מדיה חברתית צריכה להיראות.

אז אחרי המרמור, בואו נצא לדרך, אבל לפני שנסקור את העבודה של מנהל המדיה החברתית פר פלטפורמה, ניגע בקטנה ביכולות הבאות שמנהל מדיה חברתית צריך שיהיו לו על מנת לצאת לדרך.

  • הבנה וידע בבניית אסטרטגיית תוכן/תמהיל תוכן– מה זה אומר ומה המשמעות שלה
  • בניית גאנט תוכן– איך להשתמש בו ולמה הוא חשוב לפעילות של מנהל המדיה החברתית. 

לבחור את החברה הנכונה

אם אתם רוצים מישהו שינהל לכם את אסטרטגיית הסושיאל ברמה הגבוהה ביותר ואם אתם רוצים לראות תוצאות, אתם צריכים לבחור חברה בהתאם. אתם צריכים לא לוותר על הטוב ביותר וללכת אל חברה עם ניסיון שיש עליה המלצות רבות. מהר מאוד תרגישו שאתם בידיים טובות.

תשלחו לנו הודעה ותנו לנו לגרום לכולם להכיר את המותג שלכם, אז למה אתם מחכים?

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

גוגל שוקלת להשיק דפדפן עם AI בתשלום
AI

גוגל שוקלת להשיק דפדפן עם AI בתשלום

גוגל שוקלת להשיק דפדפן בתשלום שישתמש בבינה מלאכותית (AI), בנוסף לכך היא שוקלת להשיק מינויים דומים לשירותים שהיא כבר מציעה.

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן