אם לאחרונה אתם רואים פחות הודעות פרטיות, הסיבה לכך היא ההגבלה החדשה של טוויטר לכמות ההודעות שמשתמשים ללא מנוי טוויטר כחול(twitter blue) יכולים לשלוח ביום.
הסיבה המרכזית לצעד זה, כפי שציינה טוויטר, היא להילחם בדואר זבל ב-DM(direct message), שהוא גם הגורם המרכזי לעדכון האחרון שלה, שבו הוגדר כברירת מחדל שכל המשתמשים יקבלו הגדרה חדשה, כך שרק משתמשים מאומתים יוכלו לשלוח בקשות DM לאנשים שאינם עוקבים.
We'll soon be implementing some changes in our effort to reduce spam in Direct Messages. Unverified accounts will have daily limits on the number of DMs they can send. Subscribe today to send more messages: https://t.co/0CI4NTRw75
— Twitter Support (@TwitterSupport) July 21, 2023
אך יתרון נוסף לטוויטר הוא שהצעד יכול לדחוף עוד אנשים להירשם לטוויטר בלו, אם כי הבעיה בחוסר התקשורת סביב השינוי כנראה ירדה את ההשפעה, מאחר ורוב המשתמשים כנראה אפילו לא יודעים שהגדרת ברירת המחדל החדשה נכנסה לתוקף.
ועכשיו לאחר העדכון, משתמשים שאינם בעלי מנוי בלו יוגבלו בכמה DMs הם יכולים לשלוח ביומיום.
אף על פי כן, ככל כנראה מהלך זה לא ישפיע משמעותית על רוב המשתמשים.
טוויטר לא פרטה בדיוק כמה הודעות תהיה באפשרותכם לשלוח, אבל אם אתם שולחים יותר מ-10 או 20, סביר להניח שכבר הגעתם לספאם בכל מקרה.
בנוסף לכך, עיתונאים רבים משתמשים ב-DM ככלי תקשורת על מנת להפיץ עמודים עיתונאיים, והטמעת ההגבלה עשויה להקשות על כך.
מאחר שמדובר בסיכוי נמוך שזה יגרום למשתמשים רבים להירשם למנוי בתשלום של טוויטר בלו, בהתחשב בהתקפותיו החוזרות של אילון מאסק על 'התקשורת המסורתית', ובפרט על העיתונאים, בטענה שהם אינם ידידותיים, פסולים וכו׳.
The BBC interview last week was exceptional in illustrating why you cannot rely on the media for truth
— Elon Musk (@elonmusk) April 15, 2023
ייתכן שפועל מהלך זה יהפוך ״לירייה ברגל״ בשביל מאסק, ולמאמציו להפוך את טוויטר לאפליקציה אוניברסלית, שיהיו בה מיליארד משתמשים.
עיתונאים היו מעמדם הבולט של האפליקציה כבר מזמן, וזה תרם להגברת החשיבות שלה כמקור מרכזי לחדשות ומידע. אך ככל שמאסק עובד לזרוק לאשפה חלק גדול מבסיס המשתמשים הזה, הם נמרצים בפעילות לחפש אלטרנטיבות.
משום כך תנועה רבה של העיתונאים שהצטרפו לאפליקציית טרדס (Threads של Meta) הייתה כה משמעותית. כמה מהעיתונאים הפעילים ביותר בטוויטר בשלב ההתחלתי של טרדס הצטרפו מיד, הם עצמם עיתונאים שכבר נמאס להם מפעולות האימפולסיביות והחד צדדיות של מאסק והם רוצים באמת לבנות מקום אחר.
לכן, ייתכן ש-טרדס (Threads) תהפוך לאיום גדול, מאחר וקיימים קולות משפיעים שרוצים שהאפליקציה תצליח ותומכים בה בפומבי ובעקיפין.
אם הם ימשיכו לשתף בתוכן בלעדי שם ולקדם אותו בפני הקהל הרחב שלהם, לאיפה לדעתכם הצרכנים יפנו?
מבחינה זו, ההגבלות על ה-DMs, תלויה בכמה היא תהיה קיצונית ומגבילה, כי זה בפועל יכול להפוך להיות חסרת עקרון לטוויטר ולהפריע יותר מאשר לדחוף את המשתמשים להירשם ל-Blue.
בכל זאת, נשארת הצעה שכשנכון אין לה ערך. כ-0.3% ממשתמשי טוויטר משלמים כיום עבור תו כחול בסכום של 8 דולר לחודש, ועבור התכונות הנוספות שמציינות אותו, וקשה לראות כיצד מאסק והצוות שלו יצליחו להגדיל את המספר הזה לקצב כזה שיוכל להיות יעיל מספיק עבור טוויטר בלו להשיג את המטרות שלה להלחם בתופעת הדואר הזבל, ולהבדיל בין אנשים אמיתיים לבין המאומתים באפליקציה.
אולי ההגבלות על ה-DMs יכולות לעזור, וייתכן שגם הן יסייעו להילחם בתופעת הדואר הזבל.
אך לסיכום נאמר את זה כך: תופעות הלוואי של התרופה אותה טוויטר ומאסק מציעים על מנת לפתור את בעיות הספאם ברשת עשויות להיות בעיקר מוזרות ולא צפויות במקרה הספציפי הזה.