לוגו חברת ספיד דיגיטל

יוצרי תוכן ברילס זועמים על שיבוש בתשלומי חלוקת הרווחים של מטא (Meta)

יוצרי תוכן ברילס זועמים על שיבוש בתשלומי חלוקת הרווחים של מטא (Meta)
חלק מיוצרי התוכן בפייסבוק ואינסטגרם חשבו שהם יקבלו עשרות אלפי דולרים מהתוכנית לחלוקת רווחים, אך הופתעו לגלות שבגלל תקלה במערכת המצב שונה לגמרי

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

שערורייה נוספת מבית מטא שצריכה להתמודד כעת עם גל של תגובות זועמות נוספות והפעם מיוצרי סרטוני רילס בפלטפורמות שלה.

לאחר הודעות התשלום האחרונות שנשלחו כחלק מהתכנית לחלוקת רווחים ליוצרים, שמאפשרת ליוצרי וידאו להרוויח נתח מהרווחים מפרסומות בתוך הרילס שלהם בפייסבוק ואינסטגרם שמכילות מוזיקה ברישיון, בטעות ולא בכוונה הודיעו ליוצרים מסויימים על סכומי תשלום עתידיים עצומים בסדרי גודל של עשרות ומאות אלפי דולרים!

כמובן שזמן קצר לאחר מכן גרם למטא לחזור בה והייתה חייבת לתקן את ההודעה כדי לא לייצר לעצמה הפסדים.

ההודעה ליוצרי מטא על הטעות בתשלומים
ההודעה ליוצרי מטא על הטעות בתשלומים

מאז שגילו במטא את הטעות, נשלחה הודעת תיקון והפחתה משמעותית בגובה התשלומים ליוצרים.

מטא השיקה את לראשונה את התוכנית לשיתוף רווחים בחודש יולי בשנה שעברה.
אך רק לאחרונה הרחיבה את התוכנית ל-"רילס" גם כן.

לכן, לרבים מהיוצרים לא הייתה הערכה עד כה כמה הם עשויים להרוויח מקטעי "רילס", וכך נוצר בלבול רציני בנוגע להודעות התשלום הראשוניות.

מטא מצהירה כי הבעיה השפיעה רק על מספר קטן של יוצרים, וכי כולם כבר מעודכנים על הטעות.

במירוץ של הפלטפורמות החברתיות להציע את ההטבות הכי טובות ליוצרים מובילים, רובן עדיין מגבשות את מבני התשלום החדשים.
בפרט כאשר מדובר בתוכן וידאו קצר, וצבירת הרווחים אינה כזו ישירה כמו בתוכן ארוך יותר.

בגלל שרוב הקטעים הקצרים של רילז כאלו באורך של 30 שניות בלבד, לא ניתן פשוט לצרף פרסומות קטנות לפני או אחרי הקטעים, וכך מורכבות תהליכי ייחוס הביצועים.
בסרטונים ארוכים, ניתן לקבוע בצורה מוחלטת כי מספר הצופים שראו את הפרסומת הוא תוצאה ישירה של התוכן שיצר היוצר עצמו, אך תוכן באורך קצר גרם לשינוי במבנה צבירת הרווחים על מנת להקל על הכנסה קבועה ויציבה.

אף פלטפורמה טרם הגיבשה את המודל המושלם בשל קטעי הווידאו קצרים. "סנפצ'ט" נתקלה במחאת יוצרים על מבנה התשלומים הפגום שלה.

לתוכנית שיתוף הרווחים החדשה של "יוטיוב שורטס" גם לא הצליחה להוסיף הרבה, ולטיקטוק אין בכלל תהליך מקיף לחלוקת רווחים, וכמו ב-"סנפצ'ט", לא ניתן לייצר הכנסה יציבה שתהיה רווחית ושווה ליוצרים.

בעיית התשלום של מטא פחות קשורה לשגיאות במערכת הרווחים, אבל זה כן מדגיש את האתגרים שרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק סנאפצ׳ט וכו׳ חוות כעת בנוגע ליצירת אינטרקאציה של משתמשים עם תוכן וידאו קצר. וזה קשה במיוחד כאשר תוכן קצר מעורר עניין על בפלטפורמה כיום, ולכן כולם רוצים יותר קטעים קצרים בלעדיים.

במיוחד עכשיו כאשר אף פלטפורמה לא התבדלה וביססה את מעמדה כמקום הטוב ביותר לפרסם ולהרוויח כסף מקטעים קצרים(רילס, יוטיוב שוטרס וכו׳) עדיין.

הטעות הזו של מטא יכולה גם לפגוע בהזדמנות למקם את עצמה כראשונה במירוץ.

כעת התחושה הראשונית עשויה להשאיר טעם מר מאוד אצל היוצרים שהצטרפו לתוכנית הרווחים.

מה שאומר שעכשיו מטא תצטרך לעבוד קשה יותר כדי לזכות בביטחון שלהם פעם נוספת.
ועם מספר האלטרנטיבות האחרות ליוצרים היום בשוק שזמינות עבורם, זה עשוי להיות מכה משמעותית יותר ממה שנראה כעת לעין.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן