בינה מלאכותית מתפתחת מהר וכולם מחשפים רעיונות להבדיל בין מציאות לעולם הדיגיטלי
ראינו שבזמן האחרון גוגל הוציאה דרישה חדשה בנוגע לתוכן המיוצר ע"י AI.
דרישה זו נוגעת בנושאים הפוליטיים ע"פ מה שאנו רואים.
גוגל מבקשת לציין שנעשה שימוש בתכנים מבוססים AI.
דרישה זו ככל הנראה תכלול בתוכה תמונות, סרטונים ואודיו.
בזמן האחרון ראינו שימוש מוגבר ויכולות חדשות של AI לייצר תמונות ואודיו שנראים די אמיתיים.
גוגל דורשת שהחל מנובמבר תוכן שנוצר ע"י AI יכלול סימונים דיגיטליים מיוחדים.
בדרך כלל שאנחנו מדברים על סימונים דיגיטליים מדובר בתוכן שנוצר ע"י בני אדם.
סימון זה בדרך כלל מראה על המקור של התוכן על מנת למנוע הפרת זכויות יוצרים.
מה שכן, אנו יודעים שעל תוכן הנוצר ע"י בינה מלאכותית בדר"כ אין זכויות יוצרים.
סימון דיגיטלי זה נוצר על מנת להבהיר לקוראים שמדובר בתוכן המראה קונספט, לא את המציאות.
אוקיי? ואכפת לנו כי?
בזמן האחרון ראינו יותר ויותר מקרים של חדשות מזויפות שנעשה בהם שימוש בבינה מלאכותית.
לדוגמה התמונה המפורסמת של טראמפ נעצר ע"י כוחות משטרה (לפני שהוא נעצר באמת).
בעצם, מטרתה של גוגל היא למנוע מקרים אלו.
תמונה הנוצרה ע"י בינה מלאכותית במרץ, הצוואר ויד ימין שלו הם
מה שחשפו שמדובר בתמונה לא אמיתית.
(קרדיט : BBC)
איך הם יעשו זאת?
ברגע שאנשים משתמשים בקמפיינים פוליטיים משתמשים בתוכן הנוצר ע"י AI
הם יצטרכו לציין את אחד מארבעת הדברים הבאים שאנחנו נציג (באנגלית).
- “This image does not depict real events.”
- “This video content was synthetically generated.”
- “This audio was computer generated.”
- “This image does not depict real events.”
קמפיינים שישתמשו רק בתיקונים קטנים או שינויים קטנים לא יצטרכו להשתמש באזהרות אלו.
למה רק עכשיו?
אני משער שחוקים חדשים אלו יוצאים כיוון שהבחירות בארה"ב יתקיימו בקרוב.
אחד מדוברי גוגל הודיעו לBBC שהסיבה שאנחנו רואים שינוים אלו:
"השכיחות המתגברת של כלים היכולים להכין תוכן סינטטי"
חדשות אלו באות כשבוע אחרי שX הודיעו שמודעות פוליטיות יחזרו לפלטפורמה.
גם, כשנה לפני הבחירות בארה"ב
אנו רואים שבינה מלאכותית משנה את המשחק בעולם.
יש לה המון שימושים טובים אך תמיד יש אנשים שינצלו אותה לרעה.