טיקטוק מחפשת לחזק את קשריה עם תעשיית המוזיקה
ולכן היא יוצאת לשוק בשותפות חדשה עם חברת Billboard ליצירת "טבלת בילבורד״ שמציינת את 50 השירים הפופולריים ביותר בטיקטוק.
אמש פרסמו טיקטוק ובילבורד על טבלת 50 השירים הטרנדיים ביותר שתפורסם בכל שבוע.
הטבלה החדשה, שתעדכן באופן שבועי. תסייע להדגיש את השירים הפופולריים ביותר בפלטפורמה בארה״ב.
ותחזק את תפקידה של טיקטוק כמקור משמעותי לתחום המוזיקה וכפלטפורמה מרכזית לקידום והפצה.
על פי המקור ב- tiktok:
“The TikTok Billboard Top 50 Chart is the first official chart in the U.S. to monitor music discovery and engagement on the platform. It is the verified list of the hottest songs on TikTok each week, giving the most accurate record of the current music trends happening in the U.S. market. The chart is based on a combination of creations, video views, and user engagement by the U.S. TikTok community, and will be released weekly on Thursdays.”
טיקטוק התפתחה במהירות כפלטפורמה בלתי נפרדת לחברות תקליטים ולאמנים.
זאת בזכות יכולתה לגרום לטרנדים במוזיקה במהירות.
ובכך ליצור שירים שהופכים במהירות ללהיטים מובילים ברחבי העולם.
נכון שלגמרי טיקטוק משפיעה כל כך גדולה עד שאמנים ומוציאי תקליט החלו ליצור שירים במיוחד כדי להתאימם לפלטפורמה.
ויש אף אלו ששינו את שמות השירים שלהם אחרי הפרסום בטיקטוק.
כך שיתאימו באופן מושלם עם השימוש באפליקציה.
לפי מחקר שפורסם ב-2021 על ידי MRC Data, 75% ממשתמשי טיקטוק, באותו זמן, השתמשו באפליקציה לצורך גילוי של אמנים חדשים.
בעוד 63% ציינו שהם שומעים מוזיקה שלא שמעו אי פעם בעבר לראשונה דרך קטעי טיקטוק.
בהתחשב בגיוון של טיקטוק ובגידולה מאז, ניתן להניח שאחוזים אלו עלולים כיום להיות עוד גבוהים יותר.
מה שהופך את האפליקציה לגורם משפיע יותר במגמות המוזיקה.
לכן שיתוף הפעולה הזה עם בילדבורד מובן מאליו.
טיקטוק רוצה לחזק את קשריה עם תעשיית המוזיקה ולסייע בקידום אמנים שיוצרים להם להיטים בטיקטוק.
יש לזכור שיש גם חששות שהשימוש הרחב במוזיקה במסגרת הטרנדים. שנוצרים בטיקטוק עצמה יכול לגרום לאמנים ליצור מוזיקה אך ורק לצורך הטרנדים.
דבר שעשוי להשפיע על כל תהליך היצירה.
יתכן שחלקם פועלים בכיוון שמתאים לאופי של TikTok כשיוצרים את המוזיקה שלהם.
בעוד אחרים עשויים להתרגש מההזדמנות להיות חלק מהטרנדים כשהמוזיקה שלהם מתפרסמת באופן אורגני באמצעות הפלטפורמה.
זה מאוד תלוי בכל אמן ובהתמודדותו עם הטרנדים השונים בתעשיית המוזיקה.
בכל אופן, כנראה שחברות תקליטים ואמנים בפרט כבר מנסים כיום לפצח את השיטה.
וליצור שירים שיהיו טרנדיים בטיקטוק במהלך תהליך היצירה והשיווק שלהם.
בכל מקרה, זה ברור מדוע שטיקטוק תתחבר לבילבורד ברשימת השירים החדשה הזו.
ומן הסתם כמובן ששתי הצדדים מרוויחים מהשת״פ הזה.
טיקטוק שמקבלת לעצמה כלי פרסום נוסף.
ובילבורד שמצאה דרך להישאר מחוברת לקהל הצעיר שנמצא בהמוניו בתוך הרשת.
יהיה מעניין לראות כיצד יראה מצעד השירים בטיקטוק בהשוואה למצעדי השירים הרגילים של בילבורד.
מוזמנים לקרוא עוד על כל הדברים החדשים דיגיטל בעמוד החדשות הראשי של ספיד