כולנו בזמן האחרון רואים עלייה בתוכן המיוצר ע"י AI, כולל בטיקטוק.
מה שכן לא כולנו תמיד יודעים להבדיל בין תוכן הנוצר ע"י בן אדם לעומת בינה מלאכותית.
אז מי שעדיין לא יודע להבדיל, יהיה לכם הרבה יותר קל עכשיו.
בואו ניכנס רגע לראש של טיקטוק, רוב הסיכויים שהם חשבו לעצמם:
"איך אנחנו יכולים להקטין את כמות המידע המוטעה שלנו באפליקציה?"
הפתרון שלהם נגד תוכן המיוצר ע"י AI הייתה לעשות בדיקה קטנה עם משתמשים מסוימים לפני כמה שבועות.
אחרי שהחברה ווידאה שהתוויות עובדות כמו שצריך,
החברה הוציאה את תגיות הבינה המלאכותית לקהל הרחב.
אז מה בעצם פיצ'ר זה עושה?
פיצ'ר חדש זה דורש מיוצרי תוכן לציין תוכן המיוצר ע"י AI.
והתווית תופיע למטה מצד שמאל באפור בכל פעם שיוצר תוכן משתמש בבינה מלאכותית.
ע"פ טיקטוק (באנגלית):
“AI enables incredible creative opportunities, but can potentially confuse or mislead
viewers if they’re not aware content was generated or edited with
AI. Labeling content helps address this, by making clear to viewers when content is significantly altered or
modified by AI technology. That’s why we’re rolling out a new tool for creators to easily
inform their community when they post AI-generated content.”
קרדיט: TIKTOK
כבר ממרץ, טיקטוק רצתה לעשות משהו לגבי תוכן המיוצר ע"י בינה מלאכותית.
ועכשיו שתוויות אלו יצאו,
החברה נהפכה רשמית לחברה הראשונה שמציינת תוכן מבוסס על בינה מלאכותית באופן רשמי.
שמענו על חברות כמו גוגל וX המתכננות להוסיף גם תוויות אלו, אך נכון להיום חברות אלו עדיין לא השיקו את הגרסאות שלהן.
נעדכן במקרה שעוד חברות יוציאו תוויות אלו (הישארו מעודכנים)
אז למה פתאום אנחנו רואים כל כך הרבה חברות שממהרות לציין תוכן שמיוצר ע"י AI?
טוב הסיבה העיקרית כמובן היא תוכן מוטעה, בזמן האחרון ראינו הרבה מקרים של "פייק ניוס" שיוצר ע"י AI.
דוגמות כמו האפיפיור שלובש מעיל או הפיצוץ המזויף בפנטגון,
הן רק חלק קטן מהמקרים שקרו בזמן האחרון.
לכן חברות כמו טיקטוק, גוגל וX החליטו לציין תוכן המיוצר ע"י בינה מלאכותית.
שינויים אלו יעזרו מאוד להבדיל בין תוכן אמיתי לתוכן "מזויף".