מה זה שיווק דיגיטלי? כל מה שצריך לדעת ב-2024.

מה זה שיווק דיגיטלי? כל מה שצריך לדעת ב-2024
העולם הדיגיטלי הביא לנו את הצורך בשיווק דיגיטלי (Digital Marketing). שיווק בדיגיטל הוא מונח רחב לכל עולם השיווק באינטרנט המכיל מספר תחומים...

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

איך שיווק דיגיטלי שונה משיווק מסורתי?

מה זה שיווק דיגיטלי בתעשייה של שנת 2024?

כיצד נראית מחלקת שיווק בחברת דייגטל לעומת חברות הייטק שרוכשות אנשי מקצוע במקור חוץ? כמה מרוויחים היום משווקים דיגיטליים בתחום? ואיך הכי קל להתברג לתחום השיווק הדיגיטלי
במאמר הזה ריכזנו דברים ששווה לדעת אם אתם בעלי עסק או אם אתם לפני הגשת קורות חיים לאחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום.

הקדמה – מהו שיווק דיגיטלי (Digital Marketing)

שיווק דיגיטלי הינו מונח רחב לכל עולם השיווק באינטרנט – החל מקמפיינים של פרסום (פרסומות יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק, גוגל, פייסבוק וכו׳), נוכחות ברשתות החברתיות, קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש כמו גוגל (SEO), קמפיינים של אימייל מרקטינג, וגם קמפיינים של משפיענים ומובילי דעה ברשתות – למעשה, כל פעולה שיווקית המתרחשת במסגרת האינטרנט נכלל תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי. בניגוד לשיווק המסורתי (פרסומות בטלויזיה, פרסום חוצות, פלאיירים, פרסום ברדיו, עיתונים ומגזינים וכו׳), מאמצי השיווק הדיגיטלי מתרחשים כולם בעולם הדיגטלי. כיום, כמעט כל העסקים, חברות טכנולוגיות וסטארט-אפים בתחילת דרכם, חברות פרטיות, וארגונים מוסדיים וממשלתיים מנהלים את מערכי השיווק שלהם בערוצים דיגיטליים והופכים את עולם ״השיווק הדיגיטלי״ לאחד הערוצים המרכזיים ליצירת קשר וחשיפה לקהל היעד שלהם.

האלמנטים הבסיסיים של שיווק דיגיטלי
האלמנטים הבסיסיים של שיווק דיגיטלי
קרדיט: canva.com

היתרונות של שיווק בדיגיטל:

בניגוד לשיווק העתיק של פעם, השיווק הדיגיטלי פתח ערוצים מגוונים מלבד אלה שהתרגלנו אליהם:
רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אפליקציות, משפיעני רשת, פודקאסטים, יוטיוברים, אושיות אינסטגרם.
הדרכים וההזדמנויות להגיע לקהלים חדשים לא נגמרות לבוא באינטרנט.
וכל שנה מתווספים ערוצים חדשים לרשימה.

בזכות המגוון והעומק של ערוצי הדיגיטל השונים, שיווק דיגיטלי מאפשר פרסום ממוקד לקהל מטורגט (מפולח), זאת אומרת, להגיע לקהל רלוונטי וחם יותר מאשר ערוצי השיווק המסורתיים.

כעת נמחיש זאת באמצעות דוגמא:

בואו נגיד שיש לכם עסק של תיקוני אייפונים שנמצא בתל אביב.
אם בשיווק מסורתי הייתם עושים קמפיין פרסומי ברדיו לעסק שלכם, יש סיכוי שהרבה ממי שיאזין לפרסומת שלכם ברדיו בכלל נמצא בירושלים ואין לו בעיה בטלפון – בזבוז מלא של אוזניים שומעות.

עם שיווק דיגיטלי אפילו לא מתוחכם במיוחד, תוכלו להרים פרסומת בפייסבוק שמטרגטת אנשים שנמצאים בתל אביב ויש להם סמארטפון מסוג אייפון.
יש יותר טוב מזה?
מדובר בהבדל מטורף מבחינת החזר ההשקעה על תקציב השיווק שלכם (ROI) והיכולת להגיע לקהלים רלוונטים.

הדוגמה הזו מהווה רק את קצה הקרחון של הכוח והיכולות של שיווק דיגיטלי לעומת שיווק מסורתי.

הנה עוד כמה יתרונות בולוטים:

  • מדיד ושיטתי – בשיווק מסורתי אי אפשר לדעת מה ההשפעה של מאמצי הפרסום שלכם. כמה מהאנשים שראו את הפרסומת שלכם בעיתון היומי באמת רכשו את המוצר או השירות שלכם? לעומת זאת, בשיווק הדיגיטלי מאחר והכל דיגיטלי, ניתן למדוד בדיוק יחסית גבוה מה הייתה ההשפעה של כל קמפיין שיווקי שעשיתם – כמה ראו, כמה לחצו (ה-CTR) וכמה באמת קנו.
  • רלוונטי ואפקטיבי – שיווק דיגיטלי מאפשר להשקיע את המאמצים השיווקים והכסף בקהל שבאמת רלוונטי למוצר שאתם מוכרים או השירות שאתם מציעים, באמצעות כלי טירגוט מתקדמים.
    אל תבזבזו את הכסף שלכם על לקוחות שלא רלוונטים עבור העסק שלכם.
  • מתואם כמעט לכל תקציב – שיווק דיגיטלי מאפשר גם למותגים קטנים להתחיל להשקיע בפרסום – מעמד שהיה מותרות בשיווק המסורתי (פעם היו בשביל כל פרסום היו נדרשים עשרות אלפי שקלים כדי להתחיל לפרסם) רק עבור חברות מבוססות וגדולות. אם בעבר בשביל פרסומת פשוטה בטלויזיה הייתם צריכים להרים הפקה, לערוך ולשלם ארגזים של כסף בשביל כמה שניות של תשומת לב בפריים-טיים, בדיגיטל אתם יכולים לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק וליצור קמפיינים בעלות של החל מכמה מאות שקלים.
  • דינמי וגמיש – בשיווק דיגיטלי יותר קל לבוא עם אסטרטגיה שיווקית, להתנסות ולמדוד את ההצלחות שלה. הפרסום בפייסבוק לא עבד כמו שציפיתם?
    תוכלו לנסות אולי דרך משפיענים באינסטגרם וטיקטוק.
    עבד סבבה ואתם מחפשים עוד דרך? אולי כתיבת תוכן אורגני בשביל להיות מקודמים בגוגל יעבוד טוב יותר.
    האופציות והכיוון אליו אתם יכולים לקחת את השיווק שלכם הוא אינסופי.
    ובאמצעות שיטות כמו A/B Testing תוכלו אפילו לבצע כמה ״ניסויים״ בו זמנית ולראות לאיזה מהם הייתה את ההשפעה הכי גבוה על מדדי ההצלחה שלכם (KPI).

 

מה בפועל עושים בשיווק דיגיטלי?

עד כה פירטנו במאמר כמה דוגמאות בשיווק דיגיטלי אבל מה תכלס עושים שם.
מגוון ערוצי השיווק הנמצאים בעולם הדיגיטלי כיום הוא עצום.
כל תקופה נפתחים ערוצי שיווק חדשים באינטרנט.
אבל הנה כמה מהדוגמאות הפופולריות לשיווק דיגיטלי במאה ה-21.
לרוב הדברים כאן כנראה כבר נחשפתם בעצמכם בתור צרכנים.
אבל כעת תבינו שיש מישהו בצד השני שזאת העבודה שלו.
לדאוג לדברים האלה לקראות ואלה הם אנשי השיווק הדיגיטלי למיניהם.

1. רשתות חברתיות – סושיאל מדיה

זה לא חדש שכמעט כולם נמצאים ברשתות החברתיות – החל מדודה שלך, ״מוטי לוחים – תיקוני רכב״ והעמוד הרישמי של הפשוטע.
בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, X(טוויטר), לינקדאין, סנאפצ׳ט, טיקטוק או כל רשת אחרת.
הרשתות הפכו להיות חלק מרכזי בחיי מליוני אנשים וכדרך של עסקים ולקוחות לתקשר אחד עם השני.
בין אם מדובר בניהול עמודי הסושיאל עצמם, התקשורת דרך הצ׳אט ובתגובות או ממש ניהול קהילה.
כל אלו נכנסים תחת שיווק דיגיטלי.

עמוד הסושיאל של חברת ספיד דיגיטל ברשת לינקדאין
עמוד הסושיאל של חברת ספיד דיגיטל ברשת לינקדאין

2. פרסום ממומן PPC

נחשפתם לכך כבר גם אם רציתם או לא רציתם – פרסומות ברחבי הרשת.
אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי הוא פרסום מודעות באינטרנט. החל מפרסומות בפייסבוק, קמפייני PPC בגוגל, סרטונים מקודמים ביוטיוב, פרסומות בפודקאסטים, באנרים באתרי תוכן – אין סוף לדרכים שאפשר לקדם מותגים ומוצרים שונים.
והכל מונע באמצעות טירגוט מדויק לקהל יעד המתאים, ובהשקעה שלא תהיה כבדה גם לעסקים קטנים וגם לגדולים.

קמפיינים דיגיטליים הם אחת מאבני היסוד שלנו בחברת ספיד דיגיטל, לחצו כאן לפרטים על השירות בחברתנו

פרסומות בפייסבוק ואינסטגרם לדוגמא
פרסומות בפייסבוק ואינסטגרם לדוגמא
קרדיט: ספיד דיגיטל

3. קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO ו-ASO)

מה יותר טוב מלחפש לקוחות פוטנציאלים מאשר שהם יחפשו אותך? מיליארדי אנשים משתמשים במנועי חיפוש (כמו גוגל) על מנת להגיע למידע המבוקש שהם מחפשים. הרצון להתברג בין אותם תוצאות ראשונות המוצגות בגוגל, הוא אחד השאיפות הגדולות ביותר המון עסקים וחברות. כל העולם הזה נקרא קידום אתרים אורגני או SEO – עבודה שלמה שמטרתה לנסות להופיע כמה שיותר ״למעלה״ בתוצאות. כמו כן, מנועי חיפוש אינטרנטיים כמו גוגל הם לא היחידים, גם חנויות אפליקציות (Google Play, App Store וכו׳) משחקות תפקיד נכבד על מנת להגיע למשתמשים חדשים – וגם כאן, משווקים דיגיטלים רבים מפעילים מאמצים על מנת להופיע בתוצאות הראשונות עבור החיפושים השונים, מה שנקרא גם קידום אפליקציות בחנות, או ASO בקיצור.

קידום אורגני הוא שירות שחברת ספיד דיגיטל מתמחה בו, מוזמנים לקרוא עוד על השירות בלחיצה כאן

ספיד דיגיטל בתוצאת החיפוש הראשונה בגוגל
דוגמא לקידום אורגני בגוגל -תוצאת חיפוש ראשונה בחיפוש אורגני

4. שיווק באימייל (Email Marketing)

מכירים את המיילים האלה שאתם מקבלים ב-Black Firday? כן, גם זה חלק מעולם השיווק הדיגיטלי. חברות רבות מנהלות רשימת תפוצה, מה שנקרא Newsletter, בו הם שומרות על קשר עם הלקוחות שלהם – עדכונים כלליים, קידום מוצרים, מבצעים וכו׳.

5. שיווק שותפים (Affiliate Marketing)

צורת שיווק נוספה באינטרנט הנקראת שיווק שותפים, או באנגלית: Affiliate Marketing.
מדובר בצורת פרסום בו אתם מקבלים עמלה על מכירת מוצרים של מישהו אחר. לדוגמה, המון אושיות רשת מפרסמים מוצרים של חברות גדולות אשר משלמות להם על מנת שיעשו זאת.
כמו כן, לעיתים אתרים יקדמו מוצרים באתר שלהם ללינקים באתרים כמו אמאזון והם יגזרו קופון על כל רכישה שתבוא.

6. כתיבת תוכן שיווקי וחדשותי

בהמשך לנקודה שהתייחסה ל-SEO קידום אתרים בצורה אורגנית במנועי החיפוש.
מתקשר עולם הכתיבה ויצירת התוכן.
על מנת שאנשים יוכלו למצוא אותנו, אנחנו צריכים לבנות את הנוכחות שלנו באינטרנט.
החל מכתיבת מאמרים, ניהול בלוגים, חדשות, יצירת סרטונים ותמונות.
כל זה נכנס תחת קורת הגג של השיווק הדיגיטלי.
אני מזמין אותכם הקוראים לצפות בדוגמאות טובות של כתיבת תוכן בעמוד החדשות של ספיד דיגיטל

איך נכנסים לעולם השיווק הדיגיטלי?

מה צריך בתכלס בשביל לעבוד בשיווק דיגיטלי?
בעולם הדיגיטלי המתחדש ומתעדכן בתדירות כה מהירה, אין באמת סיכוי לאקדמיה רישמית לעמוד בקצב.

לכן כרטיס בכניסה הטוב ביותר לעבודה באחד מתחומי השיווק דיגיטלי יהיה אחד מהשלושה הבאים:

  1. למידה בקורסים נקודתיים (אונליין או בקורס פרונטלי) שילמדו אתכם את העקרונות והערוצים המרכזיים בשילוב עם ניסיון אמיתי בשטח.
  2. עבודה עצמית ללמידת היסודות בצורה עקבית ויומית עד לרכישת היעד והיכולות לגשת לראיון עבודה באחת מחברות הדיגיטל בישראל.
  3. פרוטקציות וקשרים, כן כמו שאר תחומי ההייטק גם כאן לא מזיקה יד מכוונת שתדחוף אתכם למשרה הראשונה או השנייה, או העשירית.
זכרו, כל אחד יכול להתחיל לשווק באינטרנט גם בסכומים קטנים, ואין דרך יותר טובה מללמוד משהו תוך כדי התנסות.

כמו כן, ניתן למצוא קורסים בשיווק דיגיטלי באינטרנט בסכומים סבירים (כמה מאות שקלים) על מנת לקבל בסיס לצמוח ממנו עצמאית, באתרים כמו יודמי(udemy) ובעתיד גם בספיד דיגיטל תפתח כיתת לימודים ליסודות השיווק הדגיטילי בצורה פרונלטית.

לכן השארו מעודכנים איתנו על מנת לדעת ראשונים על פתיחת המחזור הפרונטלי הראשון של לימודי יסודות השיווק הדיגיטלי.

 

מה התפקידים וכמה כסף מרוויחים בשיווק דיגיטל?

עולם השיווק הדיגיטלי כולל בתוכו תפקידים רבים כמו קופירייטינג וכתיבת תוכן, קידום אורגני SEO, קריאייטיב, שיווק, מכירות, בוני אתרים, מנהלי פרויקטים ועוד.

למעשה, בתור משווקים דיגיטלים אתם כנראה תגלמו את אחד התפקידים האלה או אפילו שילוב של כולם ביחד (תלוי בגודל ומבנה מחלקת השיווק בחברה שתעבדו בה).

כמה כסף עושים בשיווק דיגיטלי?

השכר בשיווק דיגיטלי בשנת 2024 יכול נוע בין 10-30 אלף שקלים לחודש בממוצע, תלוי בתפקיד ושנות הניסיון.
חלק מהתפקידים הם גם כאלה שמרוויחים גם בהינתן הביצועים והמכירות.
כמו כן, מבחינת קריירה בהייטק ובארגונים גדולים – אנשי שיווק דיגיטלי בדרגות מנהלי מחלקה וסמנכ״לים לעיתים מתברגים מבין העובדים הבכירים ביותר בארגון.
כך שמדובר באחד התפקידים החשובים ברוב הארגונים כיום ב-2024.‍

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

בניית אתרים לעסקים המדריך המלא להצלחה דיגיטלית
אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים – המדריך להצלחה דיגיטלית

מחפשים פתרון איכותי של בניית אתרים לעסקים? במאמר זה תלמדו כיצד אתר מקצועי, מעוצב ומותאם לקידום אורגני יבליט את העסק שלכם מעל המתחרים ויגרום ללקוחות לבחור בכם.

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן