סרטונים קצרים עקפו לינקים באופן משמעותי
X ופייסבוק רושמות ירידה משמעותית במשתמשים שלוחצים על לינקים.
טוב, אתם בטח לא מופתעים, במיוחד אלו שמנהלים אתרים.
דיווח חדש מאקסיוס הציג לנו את הנתונים של אנשים שפותחים אתרי חדשות דרך לינקים,
כמה מפתיע מאתר חדשות בעצמו, האירוניה.
קרדיט : אקסיוס
בפייסבוק (של מארק צוקרברג) נחתמה ירידה משמעותית של 80%.
ירידה משמעותית לעומת שנים קודמות.
טוב, לפחות פלטפורמת X של אילון מאסק לא ירדה באותה כמות,
אך 60% זו עדיין כמות משמעותית.
למה יש ירידה כזו משמעותית בX ופייסבוק?
בואו תחשבו רגע, מהו סוג התוכן הכי פופולרי כיום?
אם אמרתם סרטונים קצרים, יפה, תשובה נכונה.
כיום כשגוללים ברוב הרשתות החברתיות אנו רואים פחות דברים כמו בלוגים או מאמרים.
ואנחנו כיום מסתכלים בעיקר על תוכן קצר, בין אם זה מאמרים קטנים או סרטונים קצרים.
כן כן, גם שילוב של שני התכנים ביחד
ולמי שעדיין לא משוכנע שבלוגים ארוכים עם לינקים בפנים ירדו,
מטא תוכיח לכם אחרת עם גרף שהיא שיתפה (הנתונים מארה"ב בלבד):
קרדיט : מטא
כמות הפוסטים שבתוכם היו לינקים בכללי ירדו ב50% בשנתיים האחרונות.
טוב, חלק מהירידה קשורה לכך שמטא מנסה להציג פחות תוכן פוליטי והיא עברה בעיקר לתוכן המומלץ ע"י AI.
רובנו כיום צופים בתוכן קצר.
אז הAI של מטא דוחף לנו עוד סרטונים קצרים.
איזה מפתיע שבינה מלאכותית נראית אנושית לעומץ מארק צוקרברג עצמו.
הירידה בתוכן הכולל בתוכו לינקים בX נובעת מסיבות אחרות.
החזון של אילון מאסק הוא להפוך את הפלטפורמה שלו ל"פלטפורמה לכל דבר"
הרעיון הוא שיותר תוכן יפורסם בתוך הפלטפורמה עצמה.
כך שהיא לא תהיה תלויה באתרים אחרים.
X ופייסבוק פשוט מתקדמות עם הטרנדים.