טיקטוק אתמול בתזמון מדויק ליום בריאות הנפש העולמי,
ובמהלך מלחמת חרבות ברזל בישראל.
תחילה, TikTok הוסיפה אלמנט תמיכה חדש כאשר משתמשים מבצעים חיפושים באפליקציה הקשורים לבריאות הנפש.
כעת, כאשר משתמשים מחפשים מונחים הקשורים לדיכאון, חרדה, אוטיזם או טראומה,
הם יועברו למידע שמסופק על ידי המכון הלאומי לבריאות הנפש והקליקינה בקליבלינד.
כפי שניתן לראות בדוגמה למעלה,
הצעות החיפוש החדשות מכוונות להדריך משתמשים למידע ותובנות נוספות,
באמצעות מערכות צד שלישי אמינות,
ויכולות גם לכלול קישורים לאפשרויות תמיכה אישית פרונטלית אם הם נדרשים.
סוגי ההנחיית האלו יכולות להוות עזרה רבה לאנשים שעוברים משבר נפשי,
ובכך מבטיחות שיותר אנשים יקבלו עזרה כשזקוקים לה.
טיקטוק מציינת שברגע שתוכנית הסיוע הנפשית תושק במלואה,
היא תכסה 40 תופעות עצביות ומחלות נפש, ותספק מגוון של אפשרויות תמיכה רשמיות וסיוע דרך ספקים שונים.
TikTok מזמינה גם את קהל המשתמשים שלה לשתף את סיפוריהם האישיים והמסעות שלהם,
באמצעות ההאשטאג:
#MentalHealthAwareness (מודעות לבריאות הנפש).
@tiktoknewsroom We’re so proud to see our creators breaking stigmas around #mentalhealth and advocating for the well-being of our community 🫶. When it comes to #mentalhealthawareness, ♬ original sound – TikTok Newsroom
TikTok תכלול גם מידע מאנשי תמיכה בבריאות הנפש וארגוני סיוע
כדי לסייע למשתמשים, להתחבר למקורות ייעוץ והבנה נוספים לסיוע בהבנה האישית שלהם.
טיקטוק גם פועלת כעת בשיתוך עם פרויקט Rare Impact Fund ותממן את "אירוע התרבות" הראשון של הקרן ותעניק תרומה של 250,000 דולר.
בנוסף ליוזמות הללו, הרשת החברתית הסינית
תרחיב גם את המשאבים והכלים במרכז הטיפול הדיגיטלי שלה כדי לספק אפשרויות עזר נוספות עבור אנשים שחווים בעיות בתחום הבריאות הנפשית.
טיפול וסיוע לבעיות נפשיות הוא נקודה מרכזית
בסדר היום של כל האפליקציות החברתיות,
עם מספר מחקרים שונים המראים כי:
שימוש ברשתות החברתיות יכול להביא לתוצאות שליליות בתחום הבריאות הנפשית, במיוחד בקרב משתמשים צעירים.
לדוגמא ההשוואה הבולטת והקבועה של אנשים אל חייהם של משפיעני האינסטגרם.
אותם האנשים הריקים מתוכן שמציגים את שקר החיים שלהם כאילו הם מליונרים בגיל צעיר וחסרי דאגות.
למרות שבפועל חשבון הבנק שלהם כנראה במצב שלילי רב יותר משל רוב האוכלוסייה הממוצעת,
ובכל זאת ההשוואה הזו יכולה להשאיר אנשים רבים עם הרגשה שהם נכשלים,
או שהם לא מצליחים להתמודד עם הסטנדרטים החברתיים.
כשבעצם המציאות היא שרוב האנשים לא לעולם לא משתפים את ימיהם החשוכים ביותר,
אותם הימים שכל אחד ואחת מאיתנו עוברים במהלך חיינו בתקופה כזו או אחרת.
תוכלו לקרוא עוד על ההכרזה הזו של טיקטוק בלחיצה כאן
המלצות לקריאה נוספת בנושא:
- טיקטוק בלי פרסומות: החברה בוחנת גרסה ללא פרסומות בתשלום
- 5 דרכים להימנע מהפצת פייק ניוז בזמן מלחמה
- המלחמה הדיגיטלית בטלגרם – דברים קשים מופצים מחרבות ברזל
- איך לעזור להסברה הישראלית ברשתות החברתיות במלחמת חרבות ברזל