תחזוקת אתר היא פעולה נחוצה ביותר השומרת על בריאות האתר
שלכם ומגינה עליו מפני סכנות אבטחה.
אבל איך תוכלו לדעת אם האתר שלכם זקוק לתחזוקת אתר?
זה לא מסובך, האמת.
עדכוני תוספים
אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס והוא כבר בן כמה חודשים, (שלא לדבר על שנים)
אתם בטח רואים בפאנל הניהול את האייקונים הכתומים.
אייקונים אלו מעידים על גירסאות חדשות לתוספי האתר (פלאגינים).
המשמעות היא שאתם אכן זקוקים לעבודת תחזוקה באתר.
נכון שלפעמים נדמה שהכול עובד כרגיל ואין שום שינוי בתצורת האתר –
אבל חשוב להבין מה זה אומר מאחורי הקלעים!
תוספים מקבלים עדכונים בזמנים שונים, בהתאם לזמנים שבוחרים מפתחי התוסף,
מרבית העדכונים השגרתיים או הנפוצים הם עדכוני אבטחה נחוצים.
באתרים שאינם מעודכנים באופן שוטף, נוצרת חולשת אבטחה שהופכת את האתר שלכם לפריץ.
לכן מומלץ לפנות לאנשי מקצוע אחת לכמה זמן למטרת תחזוקת אתר.
אפשר כמובן גם לרכוש מראש בנק שעות.
כך אתם בטוחים שיש מי שדואג שהאתר שלכם יישאר מעודכן ומוגן.
עדכוני ליבה ותבנית
מלבד עדכוני תוספים, מדי כמה חודשים קיים עדכון חדש לליבת מערכת ניהול האתר שלכם – וורדפרס.
עדכונים אלו כוללים לרוב כמה פיצ'רים חדשים למערכת הניהול (שזה תמיד כיף).
כמו כן, הם כוללים גם עדכוני אבטחה קריטיים.
אז עברנו על תוספים וליבה – מה עוד קורה במסגרת תחזוקת אתר שוטפת?
בוורדפרס עובדים בדרך כלל עם תבניות עיצוב המשמשות כתשתית לתצוגת האתר.
גם תבנית לא מעודכנת יכולה ליצור סיכון אבטחתי חמור ביותר.
קבצי התבנית משמשים את כלל עמודי האתר שלכם,
על כן הזרקת "קוד זדוני" לקבצי האתר שלכם יכולה להיות קטלנית!
בכדי לשמור על בריאות האתר, נדרשים עדכונים למערכת ולתוספיה אחת לתקופה.
איך יודעים מתי יש לבצע תחזוקת אתר?
אתרי תדמית: אם מספר העדכונים באייקון הכתום גבוה מ-10 וקיים עדכון ליבה
של מערכת הוורדפרס – בהחלט הגיע הזמן לתחזוקת אתר!
אתרי חנות: אתרי חנות לרוב פריצים יותר… כמו בכל דבר שמעורב בו כסף!
ולכן כבר כשמצטברים 5-6 עדכונים בפרט אם יש גם עדכון ליבה של וורדפרס – ההמלצה היא לעדכן.
האם אפשר לעשות את זה לבד?
אפשרי, אך לא מומלץ!
בעת ביצוע השדרוג, במידה ולא בוצעו בדיקות תאימות מסוימות – השדרוג יכול להיכשל
ולגרום לאתר למצב של קריסה – המשמעות היא שאין לכם אתר עד שמישהו יפתור עבורכם את התקלה.
איך אנחנו מבצעים עבורכם תחזוקת אתר:
- ראשית – אנחנו מבצעים גיבוי מלא של האתר, במקרה של קריסה – יש לכם אתר בחזרה תוך 2 דקות.
- מקימים סביבת פיתוח – בכדי לא לפגוע בפעילות האתר.
- מבצעים בדיקות תאימות של התוספים לגרסת ליבת הוורדפרס החדשה.
- מעדכנים את ליבת המערכת וכל אחד מהתוספים הדורשים עדכון.
- מעדכנים את התבנית הפעילה (במידה והופעלה תבנית בת).
- עורכים בדיקות פרטניות לתפקוד האתר לאחר עדכון התוספים והתבנית.
- בסוף התהליך – אנו מעלים בחזרה את האתר המעודכן לשרת האיחסון שלכם.
** חשוב לציין: במקרים חריגים של התנגשויות / קריסות של תוספים –
עומדות לרשותכם מתכנתות מנוסות שתימצאנה פתרונות לכל בעיה.
אם בהחלפת התוסף הסורר או כתיבת קוד שיכול להחליף ולבטל את התוסף.
מתי מומלץ לא לתחזק ובמקום זאת להקים אתר חדש?
טוב שאתם שואלים, כי לא תמיד בעלי אתרים מודעים להיות האתר פג תוקף.
עולם האינטרנט מתפתח כל הזמן, גם ברמה הטכנולוגית וגם ברמת הנראות של הדברים.
האתר של העסק שלכם צריך להיות בקדמת הטכנולוגיה
וגם להיראות טוב כדי למשוך קהל ולהפוך מבקרים ללקוחות.
מותגים וחברות ענק נוהגים לעדכן את האתרים שלהם בתדירות גבוהה ביותר, אחת לכמה ימים או שבועות.
אתר סטנדרטי שמכבד את עצמו צריך להתעדכן ולהשתדרג לפחות פעם בשנה כדי להדביק את הקצב.
אבל מגיע הרגע שתחזוקה ושדרוג כבר לא מספיקים.
האתר כבר מיושן מדי וצריך לעשות מעשה ולהקימו מחדש.
פעמים רבות תרגישו בעצמכם שהאתר כבר "לא סוחב" או שזה כבר "לא זה".
עדיין אינכם לקוחות שלנו ואתם זקוקים לתחזוקת אתר? בואו נשתמע.
מחכים שתעשו את הצעד הראשון באחד מערוצי ההתקשרות.
נשמח ללוות גם את הפרוייקט שלכם ולראותכם בין לקוחותינו המרוצים!
לקריאה נוספת:
וואטסאפ מוסיפים נעילת צ'אטים בקוד
בניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים?