טרנד החנויות הדיגיטליות ממשיך
טיקטוק משקיעה 1.5 מיליארד דולר כדי לחזור למכירות אונליין באינדונזיה.
על מנת להפוך לבעל מניות משמעותי בשוק המכירות אונליין של אינדונזיה גוטו גודק טוקטפדיה.
החברה שואפת להשיק מחדש את החנות הדיגיטלית שנחסמה ע"י מסדירים בכלכלה הגדולה ביותר במזרח אסיה.
רגע, לטיקטוק כבר יש חנות דיגיטלית
אז זהו, שאין לה
אינדונזיה החליטה לאסור מכירות אונליין בפלטפורמות של רשתות חברתיות באוקטובר,
על מנת לשמור על משתמשי האפליקציה ולמנוע מטיקטוק לעקוב אחרי המשתמשים שלהם.
מה שגרם לחברה לסגור את החנות הדיגיטלית שלה.
טיקטוק רוצה לפתח מחדש את החנות הדיגיטלית שלה כיוון שהשוק האינדונזי מאוד רחב.
אינדונזיה היא המדינה ה4 בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסייה של כמעט 280 מיליון בני אדם.
כל אלו הם פוטנציאל ללקוחות של החנות הדיגיטלית של החברה.
גם בזכות טיקטוק, חנויות התפרסמו ונהפכו להיות חנויות דיגיטליות ענקיות.
חנויות כמו טמו (TEMU) ושיין (SHEIN), המתחרות ההכי גדולות של החנות הדיגיטלית של הענקית הסינית.
ברגע שהחברת תפתח מחדש את החנות שלה באינדונזיה, הכסף ייכנס.
מניות בגוטו, שעוסקת בעיקר בהסעות, משלוחים ושירותים עסקיים נפלה בכ8%3,
מיד לאחר ההודעה של טיקטוק אחרי שכמה משקיעים יצאו מורווחים,
מעסקה גדולה שהם ציפו לה מאוד והייתה יכולה לגרום לכיסים שלהם להיות כבדים בהרבה.
טיקטוק אמורה לקנות 75.01% מהחנות הדיגיטלית הגדולה ביותר באינדונזיה, טוקופדיה.
העסקה, אמורה לעלות כ 840 מיליון דולר,
והיא אכן אמורה גם להכניס את החנות הדיגיטלית של החברה לתוך טוקופדיה.
טיקטוק וגוטו הצהירו בהצהרה משותפת (באנגלית):
"We need to see what kind of market disruption will happen after this partnership,
The strategic partnership will commence with a pilot period
carried out in close consultation with and supervision by the relevant regulators,”
לטיקטוק יש כ124 מיליון משתמשים במזרח אסיה, הרוב נמצא אכן, באינדונזיה.
לכן הם מנסים למשוך את קהל המשתמשים שלהם לתוך חנויות דיגיטליות.
יש פוטנציאל עצום היכול להציג רווחים שלא ראו כמותם עוד בחברה.
העסקה בין טיקטוק לטוגו אמורה להתקיים כבר ברבעון הראשון של 2024:
“TikTok has committed to invest over $1.5 billion in the enlarged entity over time,
to provide future funding required by the business, without additional dilution to GoTo,”