טסלה מכריזה על ריקול גדול של 2 מיליון רכבים עם אוטו-פיילוט
בעקבות חקירה ממושכת של ה-NHTSA, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב,
טסלה הודיעה על ריקול של כ-2 מיליון רכבים המצוידים במערכת האוטו-פיילוט שלה.
החקירה התמקדה בבעיות בטיחותיות וכשלים טכניים במערכת,
שעלולים לסכן את בטיחות הנהגים וההולכים על הדרכים.
מאז הכרזתה ב-2016, המערכת האוטונומית של טסלה הבטיחה נהיגה חכמה ובטוחה יותר.
עם זאת, לאורך השנים, הועלו חששות בנוגע לאמינות ובטיחות המערכת.
תאונות רבות שבהן היו מעורבים רכבי טסלה עם
אוטו-פיילוט העלו שאלות לגבי יעילות המערכת והגבלותיה.
בנוסף לחששות בטיחותיים, התברר כי המערכת עלולה לאפשר
שימוש לא ראוי ולחסר בהתערבות הנהג בזמנים קריטיים.
זאת, למרות ההנחיות הברורות של טסלה לנהגים
להישאר מעורבים וזהירים גם כאשר המערכת פעילה.
הריקול, שהוכרז לאחרונה, מציע תיקונים למערכת
האוטו-פיילוט על מנת לשפר את בטיחותה.
טסלה מצהירה כי היא מחויבת לבטיחות הנהגים וההולכים על הדרך,
ולכן החליטה לנקוט בצעדים אלו למרות העלויות הכלכליות הגבוהות הכרוכות בכך.
הריקול יכלול בדיקות ותיקונים למערכת, כדי להבטיח שהיא תפעל כראוי ובטוח.
לקוחות שרכשו רכבים אלו יקבלו הודעות מטעם טסלה לגבי פרטי הריקול והשלבים הבאים.
הפרשה זו מעלה שאלות רבות לגבי טכנולוגיות נהיגה
אוטונומיות והאתגרים שהן מביאות איתן בתחום הבטיחות.
טסלה, כמו חברות רכב אחרות המפתחות טכנולוגיות דומות,
תצטרך להמשיך ולשפר את מערכותיה תוך כדי שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות ואמינות
לקריאה נוספת:
גלימת ההיעלמות: הפנטזיה הופכת למציאות
בינה מלאכותית AI – חידושים לשנת 2023
אפל מוסיפה מצב הגנה לאייפונים גנובים עדכון האבטחה החדש