שימו גיימפלי של איזה משחק כלשהו ליד הכתבה
טיקטוק ממשיכה לדחוף סרטונים ארוכים, יוצרי תוכן רבים חוששים מהשינוי הדרסטי של החברה.
כשהאפליקציה התפוצצה ב2020 בתקופת מגפת הקורונה,
הסרטונים שהיו באפליקציה היו בעיקר סרטוני ריקוד קצרים או קומדיה,
דבר שהביא להרבה אנשים את הרגע הזה של כיף ושמחה בתקופה כל כך קשה.
בנוסף לטיקטוק, רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם,
החליטו לדחוף סרטונים קצרים בפלטפורמות שלהם,
דבר שגרם ליוצרי התוכן באפליקציות לייצר סרטונים קצרים באורך של פחות מדקה.
שכמובן, יוצגו בצורה אנכית עם אינספור אפשרויות ברגע שגוללים למעלה או למטה.
מה שכן טיקטוק, החברה שהתחילה את כל הטרנד הזה של סרטונים קצרים.
החליטה כי נמאס לה והיא רוצה להתחיל לדחוף סרטונים ארוכים.
בשבת, החברה ביטלה רשמית את התוכנית המקורית בנוגע לתקציב היוצרים,
והיא תחליף אותה ב"תוכנית היצירתיות" שעכשיו רצה בתור בטא באפליקציה.
מה זה אומר על העתיד של סרטונים ארוכים בטיקטוק ואיך זה ישפיע על יוצרי התוכן?
המעבר הדרסטי הזה ישפיע מאוד על עתיד האפליקציה, כיוון שהוא משפיע על יוצרי התוכן.
על מנת שיוצרי התוכן יקבלו תשלום על הסרטונים שהם משחררים לקהל הרחב,
הסרטונים יהיו חייבים להיות באורך של דקה ומעלה.
דבר שישפיע על רבים מיוצרי התוכן באפליקציה ויגרום כנראה להרבה אנשים לעזוב.
השינוי העצום הזה בטיקטוק הוא סוג של שינוי תדמית של האפליקציה,
אחרי הכל, כל חברה רוצה שישתמשו כמה שיותר בשירותים שהיא מציעה.
ככל שהמשתמש נמצא באפליקציה, כך החברה יכולה לתרגם את השהות של המשתמש לכסף.
בקיצור אם עדיין לא הבנתם, בעולם הרשתות החברתיות זמן זה כסף.
זה די ברור שסרטונים ארוכים בטיקטוק יכניסו עוד כסף לחברה,
חברות יעשו הכל כדי לקבל את השקל הנוסף הזה שכולם מתחרים עליו.
צריך לזכור כי רוב המשתמשים באפליקציה הם נערים שרובם שוהים באפליקציה לפרקי זמן ארוכים,
וחלק מהנערים אפילו מציינים כי הם משתמשים באפליקציה "כמעט כל הזמן".
דובר טיקטוק, זכרי קיזר יצא בהצהרה (באנגלית):
“based on the learnings and feedback we’ve gained from the previous Creator Fund.
As we continue developing new ways to reward creators and enrich the TikTok experience,
we value the feedback and direct insights from our community to help inform our decisions.”
מהי דעתי לגבי סרטונים ארוכים בטיקטוק?
ע"פ דעתי, מדובר על שינוי דרסטי שיכול לשנות לחלוטין איך אנחנו משתמשים באפליקציה.
רוב יוצרי התוכן מתפקסים על סרטונים קצרים, מהירים ומלאי "אקשן"
שינוי זה אמנם יכול לשפר את הזמן בו משתמשי האפליקציה יכולו להתרכז במשהו,
אך יגרום גם להמון יוצרי תוכן לעזוב לחלוטין את האפליקציה.