ושואפת גם להתחרות בשיין ואמזון
טיקטוק מציבה לעצמה יעד שאפתני, ומנסה להתחרות בחנויות כמו אמזון ושיין.
על פי SCMP, היעד השאפתני שלה בארצות הברית בנוגע לחנות הדיגיטלית:
לא פחות מ17.5 מיליארד דולר ב2024, אני יודע, יעד מטורף.
אחרי הכל בארצות הברית שוק המכירות הדיגיטליות עצום, ויש פוטנציאל גדול.
בטיקטוק קיימו שיחות בתוך החברה לגבי היעד השאפתני בסניף שלה בארה"ב,
אמנם היעד לא קבוע ועלול להשתנות לפי ביצועי השוק,
אך מהלך זה מדגיש את התוכניות של החברה להגדיל את החנות הדיגיטלית,
על מנת להתחרות בחברות כמו אמזון, איביי שיין ועוד.
מה המהלך של טיקטוק מביע ואיך זה יוביל את החנות הדיגיטלית?
מהלך זה מכניס את החנות הדיגיטלית של טיקטוק לשוק תחרותי מאוד,
בו היא אמורה להתחרות עם ענקים בשוק כמו אמזון לדוגמה.
כמובן שיש לה מתחרים מהבית, כמו שיין וטמו, חנויות דיגיטליות סיניות ענקיות,
אשר כבשו את ליבם של המון צעירים אמריקאים בנוגע לקניות באינטרנט.
למהלך זה כמובן יש כמה נקודות שאפשר להגיד, לא מתאימות בדיוק לשאיפות.
צריך לזכור שבשוק האמריקאי יש את המתחרה הדומיננטי, אמזון.
אשר בקלות יכולה להזיק ולהרחיק את טיקטוק מהיעד שלה.
דבר שיכול לגרום לחברה לצאת מהשוק האמריקאי ולא לחזור אליו.
אך חשוב לציין כי לחנות הדיגיטלית של טיקטוק יש מגוון רחב של הצלחות, במיוחד ב2023.
לחברה נכנס סכום ענק בשנה שעברה, 20 מיליארד דולר, רוב ההכנסות הגיעו מהשוק האסיאתי.
בזכות ההצלחה של החנות הדיגיטלית באסיה החברה עכשיו מנסה להיכנס לשוק האמריקאי.
עם צפי לפתיחה של החנות שלה באמריקה הדרומית והצפונית בעוד כמה חודשים.
החנות הדיגיטלית של טיקטוק מהווה הצלחה גדולה לByteDance,
חברת האם של טיקטוק המבוססת בעיר הבירה של סין, בייג'ינג.
החנות כבר עובדת בתוך האפליקציה עצמה במשך חודשים בשוק האסייתי,
ונותן למשתמשים רבים לרכוש מוצרים בזמן שהם מסתכלים על סרטונים.
מהי דעתי, האם טיקטוק יכולה לחדור לשוק האמריקאי?
אני אישית חושב שהחברה אכן יכולה לחדור לשוק האמריקאי,
אך כמובן היא תצטרך לשקול איך לעשות זאת, כיוון שהיא נכשלה מספר פעמים,
והחנות שלה נסגרה לא מעט פעמים, כולל בשוק האסייתי.
עם קמפיין טוב, פרסומות וממשק נגיד, אין סיבה שהחברה לא תצליח לחדור לשוק האמריקאי.