שוב? פיטורים בהייטק,
בעידן שבו תעשיית הטכנולוגיה היא כמו רכבת הרים שלא נגמרת,
חברת יוניטי (Unity Software), אחת מהחברות המובילות
בתחום טכנולוגיית המשחקים, מבצעת שינוי דרמטי במבנה הארגוני שלה.
החברה הודיעה אתמול (יום שני)
על פיטורי 1,800 עובדים, כ-25% מכוח העבודה שלה,
צעד שמצביע על נקודת מפנה באסטרטגיה העסקית שלה.
במסגרת סבב הפיטורים הנוכחי בחברת הטכנולוגיה למשחקים.
המניה קפצה כמעט ב-5% במסחר המורחב (after market).
יוניטי (Unity) מצידה הודיעה
בהגשה רגולטורית כי הפיטורים הם חלק מתוכנית מבנית חדשה של הארגון.
החברה הודיעה למשקיעים בנובמבר על "הערכה מקיפה" של תיק המוצרים שלה
ועל ביצוע הערכה כלכלית שתכלול ככל הנראה הפסקת מוצרים מסוימים,
צמצום כוח העבודה והקטנת שטחי המשרדים בחברה.
Unity ציינה כי היא אינה יכולה להעריך באופן סביר את העלויות וההוצאות הקשורות לפיטורים אלו,
אשר צפויים להתרחש ברובם ברבעון הראשון של 2024.
במאי האחרון, החברה הודיעה על סבב פיטורים שהשפיע על 600 עובדים,
כ-8% מכוח העבודה, צעד שנועד לסייע ביצירת "צמיחה ארוכת טווח ורווחיות".
בספטמבר, Unity הודיעה על שינוי במחירון שגרם לתסכול
בקרב מפתחים רבים המשתמשים בטכנולוגיה של החברה ליצירת משחקי וידאו.
קבוצה של מפתחי משחקים התנגדה לשינוי הזה, בטענה כי הוא:
"מסכן מפתחים קטנים וגדולים כאחד" ונעשה "ללא כל ייעוץ תעשייתי".
בחודש שלאחר מכן, ג'ון ריצ'יטלו פרש מתפקידו כמנכ"ל Unity,
וגם פרש מתפקידו כיו"ר ועזב את הדירקטוריון.
ג'יימס וייטהרסט, לשעבר מנכ"ל Red Hat, נבחר למנכ"ל בפועל, בעוד רואלוף בותה,
הדירקטור העצמאי המוביל של דירקטוריון Unity ושותף ב-Sequoia Capital, הפך ליו"ר.
אמנם מניות יוניטי עלו ביותר מ-40% לאורך השנה,
הן איבדו כמעט מחצית מערכן בין יולי לסוף אוקטובר.
בדוח הרווחים של הרבעון השלישי, Unity לא עמדה בציפיות האנליסטים ולא פרסמה הנחיות לרבעון.
"התוצאות שלנו ברבעון השלישי היו מעורבות," אמרה Unity במכתב למשקיעים.
"למרות שההכנסות היו בטווח ההנחיות, אנו מאמינים שאנו יכולים לעשות טוב יותר."