הג'רוזלם פוסט והילמ"ה מספקים ללא תשלום לבתי הספר המפונים
את קאפיש – המערכת ללימודי אנגלית בשילוב בינה מלאכותית.
בעקבות אירועי אוקטובר, רבים מתושבי הדרום והצפון נאלצו
לעזוב את בתיהם, כולל תלמידים ומורים.
מצב החירום הזה יצר אתגר חינוכי חדש, עם הצורך להפעיל
בתי ספר זמניים המתמודדים עם אתגרים ייחודיים וקשיים
בספק מענה מותאם לצרכים השונים של כל תלמיד.
התלמידים, שנמצאים במלונות ודיור זמני,
מנותקים מהמוסדות החינוכיים ובתי הספר שלהם.
רבים מהם מפוזרים ברחבי הארץ ולא תמיד נמצאים בכיתות המקוריות שלהם.
יתרה מכך, ישנו מחסור במורים.
הג'רוזלם פוסט וחברת הילמ"ה הבינו את הצורך לספק לתלמידים שגרת לימודים
קבועה ואיכותית באמצעות מערכת למידה מרחוק המבוססת על בינה מלאכותית.
המערכת מפתחת מיומנויות למידה חברתית ורגשית (SEL) ומלמדת אנגלית.
הפתרון החדשני: "קאפיש"
לאחר ההבנה של ממדי האסון, החליטו להציע את "קאפיש"
ללימודי אנגלית בבתי הספר בכל הארץ ללא עלות.
המערכת, שהושתתה כפיילוט בעשרות בתי ספר והוכרזה כהצלחה,
הוכיחה את יתרונות הטכנולוגיה החדשה בחינוך.
"קאפיש אנגלית" של הג'רוזלם פוסט והילמ"ה פותחה בשיתוף פעולה,
כאשר הטכנולוגיה פותחה על ידי בני ובנות השירות הלאומי הטכנולוגי
ובוגרי הילמ"ה, והתכנים נכתבו על ידי הג'רוזלם פוסט.
המערכת מבוססת בינה מלאכותית ומאפשרת לתלמידים ללמוד באופן עצמאי,
ולמורה לבחור את התכנים המתאימים לרמות השונות של תלמידיו.
בתקופה זו – המערכת הועמדה כתרומה לקהילה,
כולל יחידות לימוד בנושאים אקטואליים,
חברתיים ורגשיים, המותאמים למצבם ולגילם של התלמידים.
תוצאות חיוביות בשטח
מאז פרוץ המלחמה, כ-500 בתי ספר חדשים החלו להשתמש ב"קאפיש".
המורים מדווחים על חיזוק הקשר עם התלמידים בזכות המערכת,
שמאפשרת להם ללמד מרחוק, להעביר משימות המותאמות לכל תלמיד באופן אישי,
ולבדוק אותם באמצעות הבינה המלאכותית.
המערכת מקלה על עבודת המורים ומאפשרת להם להתמקד יותר בחיזוק
הקשר האישי עם התלמידים ולתת מענים לתלמידים מתקשים או מחוננים.
דבורה בן שימול, מורה לאנגלית, מספרת על היתרונות של "קאפיש"
במצבים שבהם מורה אינו יכול להמשיך ללמד מסיבות שונות.
היא מדגישה את היכולת להתאים את המשימות לגיל ולרמה
של כל תלמיד, ואת העובדה שהמערכת מאפשרת לתלמידים
להמשיך ללמוד גם מחוץ לשעות הלימוד הרגילות.
היא מוסיפה כי "קאפיש" מאפשרת למורים להתארגן מחדש
במצבים שבהם לתלמידים אין ספרי לימוד או אמצעי למידה אחרים.
מיכל אופיר, מנכ"לית הילמ"ה, מתארת את "קאפיש" כ-ONE STOP SHOP
המספקת מענה לכל צרכי התלמידים והצוות הפדגוגי.
היא מדגישה את היתרון של המערכת במצבים שבהם יש מיעוט
מורים המסוגלים לתת מענה רציף וממושך לתלמידים מפוזרים.
"קאפיש" מאפשרת לנהל את הכיתה האורגנית מרחוק
עם מעט מאוד מורים ולפתוח כיתה שאינה אורגנית
שמסוגלת לתת מענה רציף ודיפרנציאלי לכל התלמידים.
לקריאה נוספת:
Starklink של אילון מאסק מגיעה לישראל!
מטא מחדשת ומגבילה חשיפה לתכנים מזיקים לנוער
יוניטי מפטרת 1,800 עובדים במסגרת תוכנית שינוי ארגוני בחברה