GPT הדור הבא?
אתמול (יום רביעי), עולם הטכנולוגיה והבינה המלאכותית היו עדים לשינוי דרמטי
כאשר OpenAI, אחת החברות המובילות בתחום אם לא החברה המובילה כיום,
הכריזה על שני מהלכים משמעותיים: השקת חנות GPT והצגת ChatGPT Team.
מדובר בשני מוצרים חדשים שמבטאים את המאמצים של החברה לשמור על
עמדת הפוררונה בשוק המתפתח והתחרותי של הבינה המלאכותית.
חנות GPT, מזכירה עכשיו קצת את חנות האפליקציות של אפל או של גוגל,
החנות נועדה לאפשר למשתמשים להציע להורדה צ'אטבוטים מותאמים אישית, או GPTs, שהם פיתחו.
זה צעד משמעותי עבור OpenAI, שמציגה פלטפורמה חדשנית
המאפשרת למשתמשים לשתף ולמכור את יצירותיהם הדיגיטליות.
מצד שני, ChatGPT Team מיועד לעסקים עם פחות מ-150 משתמשים.
התוכנית מציעה תמחור של 25 דולר למשתמש לחודש בתשלום שנתי, או 30 דולר לחודש בתשלום חודשי.
זוהי תוכנית ייחודית המאפשרת שיתוף פעולה בין צוותים ובניית GPTs מותאמים אישית,
כאשר היא מצטרפת לתוכנית ChatGPT Enterprise שהושקה באוגוסט האחרון.
המהלכים האחרונים של OpenAI
מעידים על מאמציה להתפתח ולהתחדש במהירות,
כדי לשמור על יתרונה במרוץ החימוש בתחום ה- AI מול מתחרים לא קטנים שרוצים
לעקוף את החברה בסיבוב כמו: Anthropic, Google ו-Meta.
עד חודש נובמבר, ChatGPT מנה כ-100 מיליון משתמשים פעילים שבועיים,
ויותר מ-92% מחברות מרשימת Fortune 500 אשר משתמשות בפלטפורמה.
המשבר הניהולי בחברה,
שבמהלכו פוטר זמנית סם אלטמן, המנכ"ל,השפיע על התקדמות הפרויקטים.
אך לאחר שחזר אלטמן לתפקידו, הדרך להמשך הפיתוחים חזרה לפעילות.
שובו של אלטמן חזרה לתפקיד גרמה למהפך במועצת המנהלים (דירקטוריון החברה) וכוללת דמויות בולטות
כמו ברט טיילור, לשעבר מנכ"ל-שותף ב-Salesforce, ולארי סאמרס, לשעבר שר האוצר בארה״לב.
OpenAI נמצאת בתהליך הצעת מניות למשקיעים חיצוניים,
תהליך שהעריך את שווי החברה (וולואציה) בכ-86 מיליארד דולר.
המהלכים של OpenAI מעידים על מחויבותה להמשיך ולהיות בחזית החדשנות בתחום הבינה המלאכותית,
תוך שמירה על מעמדה כחברה מובילה ומשפיעה בתעשייה.