לאחר 14 שנים בחברת מטא,
שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית התפעול של חברת מטא,
הודיעה בפוסט בפייסבוק כי היא לא תמשיך בתפקידה בדירקטוריון החברה לאחר סיום כהונתה במאי.
"עם לב מלא בתודה וראש מלא בזיכרונות, הודעתי לדירקטוריון של מטא כי לא אתמודד לבחירה מחדש במאי הקרוב," כתבה סנדברג.
סנדברג, ששימשה כסמנכ"לית התפעול(coo) של החברה למעלה מ-14 שנים,
וכחברת דירקטוריון למשך 12 שנים, עזבה את תפקידה כ-COO בסתיו 2022.
במהלך כהונתה, סנדברג תרמה רבות לצמיחתה של אחת
מהחברות המשפיעות ביותר בעולם, גם בתקופות של ביקורת נרחבת.
בפוסט שפרסמה, ציינה סנדברג כי היא עוזבת את דירקטוריון מטא
בכדי להתמקד יותר בעבודה הפילנתרופית שלה,
אך הוסיפה כי תמשיך לשמש כיועצת לחברה.
"הצוות הנוכחי של Meta, בראשותו של מארק צוקרברג,
הוכיח ללא ספק כי העסק של מטא חזק וממוקם היטב לעתיד,
ולכן זהו הזמן הנכון להתפטר." אמרה סנדברג.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא,
הגיב בעצמו לפוסט של סנדברג:
"תודה, שריל, על התרומות החריגות שעשית לחברה ולקהילה שלנו במשך השנים.
המסירות וההדרכה שלך היו חיוניות להצלחתנו,
ואני מודה לך על המחויבות הבלתי מתפשרת שלך אלי ואל מטא לאורך השנים."
סנדברג, שהייתה דמות מוכרת בתעשיית הטכנולוגיה עוד לפני שהצטרפה לחברה,
שבאות תקופה נקראה פייסבוק.
ב-2008, כיהנה בעבר כסגנית נשיא למכירות ופעילות מקוונת גלובליות בגוגל.
לפני כן, היא כיהנה בתפקידים בכירים בבנק העולמי ובמחלקת האוצר של ארה"ב תחת הנשיא ביל קלינטון.
בשנים הראשונות שלה בפייסבוק,
סנדברג נחשבה ל"מבוגר האחראי" עבור חברה שהופעלה על ידי מייסד צעיר מאוד.
בשותפות עם צוקרברג, סנדברג עזרה להגדיל את הכנסות פייסבוק
מכ-150 מיליון דולר ב-2007 ליותר מ-3.7 מיליארד דולר ב-2011 (שנה לפני ההנפקה לציבור).
היא גם זכתה להכרה כאחת מהנשים המשפיעות ביותר בתחום הטכנולוגיה.
ב-2022, שנת פרישתה מתפקיד סמנכ"לית תפעול,
מטא דיווחה על הכנסה שנתית כוללת של 116.6 מיליארד דולר,
ומחיר המניה של החברה עלה ביותר מ-860% מאז הנפקתה לציבור ב-2012.
"שריל תכננה את עסק המודעות שלנו, גייסה אנשים מעולים,
יצרה את תרבות הניהול שלנו, ולימדה אותי איך לנהל חברה"
אמר צוקרברג בפוסט בפייסבוק ביוני 2022,
כאשר סנדברג הודיעה על עזיבתה מתפקיד ה-COO בחברה.
אך חשוב לציין כי שריל סנדברג,
גם הייתה בין בכירי החברה בתקופות שבהן החברה נתונה לביקורת על מגוון נושאים,
החל מהאשמות בפגיעה בדמוקרטיה ועד לתמיכה ברצח עם ופגיעה במתבגרים.
היא גם עזרה להוביל את המיתוג מחדש של החברה ב-2021,
כאשר הבחרה החליפה את שמה מפייסבוק למטא.
הריברנדינג הזה שמשקף את שאיפות החברה לבנות עולם דיגיטלי המבוסס בחווית "המטאוורס".
חשוב לציין כי ההוצאות הכספיות העצומות של מטא על הפרויקט הזה,
העלו דאגות בקרב המשקיעים והובילו לקיצוצי תקציב גדולים בחברה בשנה שעברה.