כמה חברות מוכרות את המידע שלנו למפרסמים?
ממשלת ארצות הברית הולכת ל"מלחמה" נגד חברה לניתוח נתונים המצויה בטקסס, InMarket.
היא מאשימה אותה במכירת מידע של הלקוחות שלה ללא ידיעתם וללא הסכמתם,
דבר שמבליט את הפוקוס של מסדירי הביטחון והפרטיות למשתמש במדינה,
בנושא של מידע רגיש שעלול לחשוף מידע אישי של אנשים לגורמים מסוימים.
בפעם הראשונה אי פעם בתולדות ארצות הברית ועדת הסחר הבינלאומית,
שדרך אגב לא מזמן מנעה את ייצור וייבוא השעונים של אפל למדינה,
דיווחו כי הם ימנעו מInMarket לרכוש ולהשיג רישיון על המיקום המדויק של אנשים,
בתור סוג של הסדר שנקבע עם החברה המואשמת בהדלפת מידע רגיש של אנשים.
מהי הסיבה העיקרית שארצות הברית הרחיקה את InMarket?
InMarket לכאורה אגרה מספר רב של מיקומים מדויקים של המשתמשים מתוך אפליקציות לטלפון הנייד שלהם,
ואמרה כי השימוש של המידע לגבי המיקום שלהם אמור לעזור לאפליקציה ולשיפור השירותים של החברה.
אך לא צוין כי המידע של המשתמשים מיועד גם לספק להם מודעות אישיות בשבילם,
מה שהוביל לFTC ולארצות הברית לתבוע אותם בתביעה פדרלית.
הFTC טען כי כביכול InMarket השתמשה במידע של המשתמשים שלה (ובמיוחד המידע על המיקום שלהם),
על מנת לחלק את המשתמשים שלה לקבוצות שונות של אנשים,
שאחר כך יוצג לחברות שיווק שמחפשות קבוצות ספציפיות לפרסם להן,
לדוגמה "חברי כנסייה" או "הורים לילדים בגן" היו חלק מהקבוצות לכאורה.
על פי התביעה של ארצות הברית נגד InMarket, היא לעולם לא ציינה שהיא משתמשת במידע הזה.
לפחות על פי התקנון לא היה רשום כי החברה תשתמש במידע זה על מנת לפרסם דברים,
מה שאומר שגם אם משתמשים סימנו "וי" על התקנון, הם לא היו יכולים להסכים על נושא זה.
בנוסף, ארצות הברית והFTC דרשו מInMarket למחוק את כל המידע בנוגע למיקום של המשתמשים,
או לפחות שהחברה תסתיר ותצפין את המידע או להפוך אותו לאנונימי,
בנוסף להרחקה שלהם מלמכור מידע לחברות שיווק ופרסום בכללי.
InMarket יצאה בהצהרה נגד התביעה של ארצות הברית והFTC (באנגלית):
“As a business that provides marketing solutions,
we have no interest in selling consumer location data, and we have confirmed we will not do so,
Notably, the FTC does not claim there were any issues with our privacy policy,
nor any specific instances of consumer harm.”