מאסטרקארד מצטרפת לטרנד ה-AI?
ענקית התשלומים, מאסטרקארד (Mastercard), משיקה מודל AI חדש.
המודל נועד לסייע לבנקים לזהות הונאות תשלום, מודל ה-AI מבוסס על נתונים מ-125 מיליארד עסקאות שנתיות.
מה שמו של המודל החדש? ובכן הוא נקרא Decision Intelligence Pro,
והוא יאפשר לבנקים לזהות עסקאות חשודות בזמן אמת.
אג׳י בהלה (Ajay Bhalla), נשיא יחידת הסייבר והאינטליגנציה ב-Mastercard, מסביר:
המודל הוא רשת נוירונים רקורנטית, חלק יסוד מ-AI ג׳נרטיבי,
והוא נבנה מאפס על ידי צוותי הסייבר וההונאה של מאסטרקארד (Mastercard).
מודל ה-Decision Intelligence Pro מתבסס על מודלים טרנספורמטיביים.
הם מסייעים להפיק את כוחו של AI ג׳נרטיבי.
רוב הטכנולוגיה נוצרה בבית, אך חלק מהפתרונות מבוססים על קוד פתוח (Open source).
ה-AI מאומן על נתונים מ-125 מיליארד עסקאות שנתיות.
הנתונים מסייעים ל-AI להבין יחסים בין סוחרים והמודל מנבא הונאות על פי נתונים אלה.
הוא משתמש בהיסטוריית ביקורי הלקוח בסוחרים ויוצר מסלולים ברשת של Mastercard עצמה.
זה כדי להשיג את תשובה בצורה של ציון. כל התהליך בזה קורה בתוך זמן של 50 מילי-שניות.
אג׳י בהלה (Ajay Bhalla) מסביר גם שהטכנולוגיה יכולה לשפר זיהוי הונאות ב-20%.
במקרים מסוימים, השיפור יכול להגיע אפילו ל-300%!
Mastercard השקיעה יותר מ-7 מיליארד דולר בסייבר ו-AI בחמש השנים האחרונות.
ההשקעה כוללת רכישות של חברות, כמו Baffin Bay Networks משוודיה.
ויזה (Visa), המתחרה הכי גדול של מאסטרקארד, גם השקיעה ב-AI.
היא הקימה קרן ונצ'ר של 100 מיליון דולר לסטארט-אפים ב-AI ג׳נרטיבי.
Mastercard מצפה שהמודל יאפשר לבנקים לחסוך עד 20%.
זה על ידי הפחתת העלויות המוקצות לזיהוי עסקאות לא חוקיות (הונאות).
Bhalla מדגיש גם את הפוטנציאל של הטכנולוגיה.
היא יכולה לזהות דפוסי הונאה ולחזות הונאות עתידיות.
"היופי של אקוסיסטם Mastercard הוא שאנחנו רואים נתונים מכל הלקוחות שלנו ברחבי העולם,"כך אמר.
"זה עוזר לנו לראות דפוסי הונאה ברחבי האקוסיסטם הגלובלי."
חברות בתחום התשלומים והבנקאות הדיגיטלית
אומרות שבינה מלאכותית תשנה את מוצריהן!
פייפאל (PayPal) הודיעה בשבוע שעבר על מוצרים חדשים מבוססי AI.
כולל תכונת קופה בלחיצה אחת.
השימוש בבינה מלאכותית בתחום הפיננסי מתרחב במהירות.
חברות רבות משתמשות בטכנולוגיית בינה מלאכותית לשיפור שירותיהן.
הן מספקות חוויות יותר אישיות ובטוחות ללקוחות, טכנולוגיות AI מאפשרות ניתוח נתונים מורכב.
זיהוי דפוסים שאינם ניתנים לזיהוי על ידי עין אנושית בהתבסס על דטה היסטורית.
זה מסייע לחברות לזהות הונאות ופעילות חשודה במהירות רבה יותר וכך הן
מגנות על הלקוחות ועל המערכת הפיננסית כולה.
בעידן הדיגיטלי, הגנה על נתונים ופרטיות הלקוחות הפכה לאתגר מרכזי.
חברות כמו Mastercard ו-Visa משקיעות רבות בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות.
הן עושות זאת כדי להבטיח שהמערכות שלהן יהיו מאובטחות ואמינות.
על ידי שילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה (ML), חברות אלו מצליחות להקדים תרופה למכה.
הן מזהות פעילות חשודה לפני שהיא מתרחשת וכך מספקות שקט נפשי ללקוחותיהן ומגנות על נכסיהן.