וחברות כמו שיאומי והואווי רק עולות
המניות של אפל עולות אך החברה שהביאה לנו את האייפון לעולם עדיין מתקשה לככב בסין.
ביום חמישי נרשמה מגמת עלייה במכירות של החברה המפורסמת בדו"ח שהחברה פרסמה.
דו"ח ההכנסות יצא לציבור כיום לפני השקת השקפיים החדשות של החברה,
הApple Vision Pro, עליו הכנתי כתבה שניתן לקרוא ממש כאן באתר.
סך הכול המניות של החברה עלו בזמן האחרון, אך אפל עדיין לא מצליחה לפצח את השוק הסיני,
המכירות של החברה בסין ירדו באופן משמעותי לעומת שנה שעברה, נרשמה ירידה של 13%,
לעומת זאת במקומות כמו אירופה ויפן המכירות של המכשירים שלה עלו בזמן האחרון.
מה שאומר, שהתחרות בשוק הסיני רק עולה והמתחרים שלה עוקפים אותה.
מנכ"ל חברת אפל, טים קוק ציין כי העלייה של החברה בזמן האחרון בשוק האירופאי והיפני,
נובעות מההצלחה של האייפון 15, המכשיר הכי עדכני שהחברה הוציאה בסדרת האייפונים שלה,
המכשיר כרגע נמכר פי 2 לעומת המכשיר הקודם בסדרה, האייפון 14.
אך בשוק הסיני, המכשיר נמכר פחות לעומת המתחרים שלו ועדיין נרשמה מגמת ירידה.
מה מוביל להמשך הירידה של אפל בסין?
על פי מה שסיקרתי, הסיבה העיקרית היא התחרות של החברה בסין,
חברות כמו הואווי וכמובן, שיאומי מציעות מגוון טלפונים חכמים תחרותיים מאוד,
אשר מושכים את הקהל הסיני רחוק מאוד מהאייפון 15.
עוד משהו שמשפיע על הירידה של החברה בשוק הסיני היא העובדה שמגבילים את החברה,
חברות סיניות ואפילו משרדים ממשלתיים מגבילים את כמות האייפונים שניתן למכור בארצם.
ממש כמו שארצות הברית הגבילו את המכירות של הואווי, מונעים מאפל למכור את האייפון 15 בסין.
גם לא מזמן החברה רשמה הפסד משמעותי שהציג את תחילת הירידה שלה בשוק הסיני,
כיוון שהיא ירדה מהמקום הראשון בתור מוכרת הטלפונים הגדולה בסין,
החברה ניסתה למצוא דרכים להחזיר את עצמה למקום הראשון כמו הוזלת האייפון בסין, פעמיים.
אני ציינתי בכתבה קודמת שהכנתי:
"אז בעצם כחודש לאחר ההשקה של האייפון 15, בסין רשמו ירידה משמעותית במכירות המכשיר.
האמת, בגלל ההשקה הזו אפל ירדה מהמקום הראשון בשוק הסיני.
מי שעקף את החברה היא הוואווי, אתם יודעים, החברה שהורחקה מארה"ב?
אז היא זו שלקחה את המקום הראשון בסין."