מטריקס נרתמת ללחימה
בית חולים השיקומי באיכילוב, בשביל"ם, חנך מערכת ממוחשבת לייעול ושיפור תהליך השיקום של מטופלים.
את המערכת החדשה שהוטמעה בעקבות המלחמה פיתחה ויישמה חברת מטריקס,
באמצעות מומחי חטיבת הפינטק והדיגיטל של החברה,
בשילוב כוחות של מומחי מטריקס ואנשי איכילוב,
עלתה לאחרונה לאוויר מערכת ממוחשבת ואוטומטית,
לניהול תהליכי כניסה לשיקום בבית החולים השיקומי בשביל"ם, במרכז הרפואי איכילוב.
המערכת שהוקמה בהתנדבות על ידי מומחי חטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס,
תסייע בניהול תהליכי הקליטה למסלולי השיקום השונים, ניהול מעקב ובקרה של גורמי אדמיניסטרציה,
תיעוד התקדמות המטופל בצורה מיטבית לצורך קבלת החלטות במשך תהליך השיקום ועוד.
עם תחילת המלחמה התמודד בית החולים איכילוב עם מספר פצועים רב שהגיע אליו ישירות מאזורי הקרב,
או מוויסות שניוני של מטופלים קשים מבתי החולים שבחזית.
בעקבות כך נדרש בית החולים השיקומי למאמץ רב ותהליכים מסודרים,
על מנת לסייע לפצועים הרבים בתהליך הריפוי והשיקום.בתוך כך, הוקם בית החולים השיקומי בשביל"ם,
בית חולים לפצועי מלחמה, שנועד לתת טיפול שיקומי כוללני, גופני ונפשי, למצב המורכב בו אנו נמצאים.
בין היתר, המציאות החדשה דרשה מבית החולים,
לאמץ במהירות פתרונות על מנת לסייע לצוותים ולהעניק למטופלים שירות מיטבי.
כדי להתמודד עם האתגר הם פנו לחברת מטריקס על מנת שתסייע בהקמת מערכות ממוחשבות ואוטומטיות,
לניהול תהליכי הפנייה והקליטה לשיקום בבית החולים השיקומי באיכילוב, שעד היום נוהל ברובו באופן ידני.
עקב חשיבותו הלאומית של הפרויקט נרתמה מטריקס באופן מידי, ליישום מהיר של פתרון.
זמן ההקמה הכולל של המערכת לקח פחות מחודש והסתיים בתחילת חודש דצמבר עם עלייתה לאוויר.
המערכת שהוקמה מבוססת על פלטפורמת מייקרוסופט דיינמיקס בענן,
המאפשרת בניה של תהליכים בצורה גמישה, תוך מענה לצרכיו של המטופל.
דבריו של ד"ר אלקסיס מיטלפונקט
ד"ר אלקסיס מיטלפונקט, מנהל מחלקת שיקום יום ומומחה בתחום הבינה המלאכותית (AI),
ברפואה במרכז הרפואי איכילוב, על הפרויקט:
"בזכות המערכת הממוחשבת שהוקמה במהירות שיא,
ינוהל תהליך הפנייה והקליטה למערך השיקום של כל מטופל,
תוך יכולת שליטה מלאה של הצוותים על המידע בכל שלב בתהליך,
עוד טרם הגעתו לבית החולים ועד שיקומו תוך סיוע להצגת המידע,
באופן ברור ומלא לצוותים הנדרשים לקבל החלטות שונות במהלך תהליך השיקום.
אנו מודים למטריקס על ההירתמות לפתח וליישם את המערכת במהירות שיא.
המערכת הפכה את התהליכים ויכולת המעקב לפשוטים ושקופים יותר".
דבריו של טל סיני
"מטריקס ביצעה את הפרויקט בהתנדבות מלאה,
מתוך הכרה בחשיבות הפרויקט בימים אלו ותרומתו למאמץ הלאומי,
שכן הוא מעניק מעטפת תמיכה ברבים הזקוקים לתהליכי השיקום והן לצוות הרפואי שמתמקד בטיפול"
אומר טל סיני, מנהל אגף CRM בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס.
"עקב חשיבות הקמת המערכת בפרק זמן קצר נדרשו מומחי החברה,
לגלות יצירתיות ולהתמודד עם הנחיות קפדניות של אבטחת מידע וכל האתגרים הנלווים לענן,
כמו לקשר בין מערכות לגאסי למערכות ענן.
החל מה 7.10 מערכות הבריאות ובכללן אגפי השיקום עובדים בצורה אינטנסיבית על ידי קליטה וטיפול של פצועים רבים.
ההבנה כי יש לנו את היכולת לסייע בנושא כל כך חשוב ומשמעותי,
על ידי הקמת מערכת דיגיטלית ממוכנת החוסכת עבודה ידנית ומסייעת לניהול תהליכים,
מסודר הובילה אותנו להירתם מיד למאמץ. כעת הצוותים יכולים להתרכז יותר במה שחשוב ובכך לסייע לנפגעים."
אומר טל סיני ומוסיף "אני שמח שהמערכת הוקמה במהירות לטובת הציבור כולו."