היא השפיעה עלינו בהמון דברים
הפלטפורמה ששינתה את כל הרשתות החברתיות, פייסבוק שנוצרה ע"י מארק צוקרברג (ומטא) חוגגת 20 שנה,
כן כן, הרשת החברתית הזו מלווה אותנו כבר 20 שנה (ותמשיך להתקיים),
ובשנים שבה היא קיימת, היא שינתה את איך שאנחנו מסתכלים על האינטרנט,
או בכללי, על איך שאנחנו מסתכלים על רשתות חברתיות וקשרים דרך האינטרנט.
Post by @zuckView on Threads
צריך לזכור שפייסבוק לא הייתה הפלטפורמה הראשונה לצ'אטים עם חברים,
רשתות חברתיות כמו MySpace ו ICQ הקדימו את הפלטפורמה הזו,
אך לעומת הפלטפורמה שהובילה את מטא למה שהיא היום,
ICQ וMySpace נעלמו מהעולם, וFacebook נשארה ושודרגה עם השנים.
אז בואו לגלות היום איך הפלטפורמה הזו שינתה ושברה את האינטרנט:
העלייה של פייסבוק ומארק צוקרברג:
הרשת החברתית הזו הושקה ב2004 על ידי מארק צוקרברג, שכיום הוא מנכ"ל מטא.
הרשת החברתית נהפכה להצלחה בין רגע, וכולם התחילו להשתמש בה על מנת לתקשר עם אנשים.
בתוך פחות משנה, לפלטפורמה נרשמו מעל מיליון משתמשים שונים,
ובתוך 4 שנים, היא עקפה את הפלטפורמה הכי פופולרית באותה התקופה, MySpace.
פייסבוק הגיעה לשיאים עוצרי נשימה בשנת 2012, כ8 שנים לאחר השקתה,
ולרשת החברתית נרשמו מעל מיליארד משתמשים שונים מרחבי העולם.
הירידה הראשונה בכמות המשתמשים נרשמה רק בשנת 2021,
וכיום לפלטפורמה יש באזור ה2.11 מיליארד משתמשים פעילים בFacebook בלבד.
אפילו שזה לא נראה ככה, פייסבוק היא ענקית, אפילו אם רוב הצעירים לא משתמשים בה,
ומעדיפים רשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם (שנמצאת בבעלות של מטא), טיקטוק או יוטיוב.
ההשפעה שלה ללא ספק הייתה משמעותית,
והיא די התחילה את טרנד הרשתות החברתיות, שהפכו כיום לחלק משמעותי ביום יום שלנו.
אבל כמובן, לא הכל טוב ויש משהו אחד שמטא כיום ידועה עליו לשמצה,
וזה כמובן, הדרך שבה פייסבוק לוקחת מידע מהמשתמש, ונעזרת בו על מנת לפרסם מוצרים למשתמש,
ביום חמישי מטא דיווחה כי היא הרוויחה מעל 40 מיליארד דולר אמריקאי מפרסומות בלבד.
Facebook הייתה מין סוג של הפלטפורמה הניסיונית של מטא,
בה היא בדקה אם ניתן להפוך רשת חברתית לפלטפורמה מסחרית ע"י מעקב אחרי המשתמש.
כפי שאנחנו רואים היום, פייסבוק הוכיחה כי אכן ניתן להשתמש במידע של המשתמשים שלה,
על מנת לפרסם דברים שמתאימים ספציפית לאותו משתמש מסוים.
מה שגרם לרשתות החברתיות של היום לעקוב אחרינו גם.
פייסבוק ללא ספק שינו את איך שאנחנו מסתכלים על רשתות חברתיות, בין אם לטובה או לרעה.