ולא רק בתמונות שנוצרו על ידי הכלים שלה
מטא ציינה כי היא תתחיל לשים תוויות על תמונות AI, כמו תמונות שנוצרו על ידי OpenAI,
הסיבה העיקרית למה החברה רוצה לציין שתמונות נוצרו על ידי בינה מלאכותית,
היא כי הבחירות לנשיאות 2024 בארצות הברית תתרחש ממש עוד מעט.
והיא רוצה למנוע מסרטונים פיקטיבים, אשר הופצו בעבר והם עלולים להשפיע לרעה על הבחירות.
הפיצ'ר החדש הזה אמור להיכנס לתוקף בעוד כמה חודשים מעכשיו,
ואמורה לשים תוויות על תמונות שנוצרו ע"י: OpenAI, גוגל, מיקרוסופט, אדובי, Shutterstock וMidjourney.
בנוסף לכך החברה ציינה כי היא כבר מוסיפה תוויות דומות לתמונות מסוג זה,
עם תווית שרשום עליה "Imagined With AI", לתמונות שנוצרו על ידי הכלים של החברה.
נשיא מטא לעניינים גלובלים, ניק קלג ציין כי הוא עובד עם עוד חברות שמובילות בתחום,
שמפתחות מודלים מתקדמים ובינה מלאכותית, כדי ליישם תקנים טכניים משותפים.
לדוגמה, בכל מיני יש תוויות בלתי נראות שנמצאות במידע של התמונה שנוצרה על ידי AI,
הכלי הזה אמור לזהות את המידע הזה ולשים את התווית של החברה על התמונות.
לאיזה פלטפורמות מטא רוצה לייבא את הפיצ'ר הזה?
די פשוט, לכל הפלטפורמות שנמצאות בבעלותה, לדוגמה – פייסבוק, אינסטגרם וטרדס.
ההצהרה של החברה מגיעה באותו הזמן שמומחים לאבטחת מידע באינטרנט, מחוקקים ומומחים לטכנולוגיה,
הזהירו לגבי העובדה שמודלים AI חדשים יכולים ליצור תמונות שנראות אמיתיות,
והן עלולות להפיץ מידע שקרי באופן רחב, בעיקר בגלל הרשתות החברתיות.
על פי דעתי, יש היגיון במה שמטא אומרת, כיוון שתוכן של בינה מלאכותית נפוץ מאוד היום, במיוחד OpenAI.
עם הזמן יהיה יותר קשה להבדיל בין תמונה אמיתית לבין תמונה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית,
למרות שכרגע, מי שיודע להסתכל טוב על התמונות האלו יוכל לזהות כי אלו תמונות AI.
אני חושב שהפיצ'ר הזה בעיקר מיועד לעתיד, אחרי הכול עדיף למנוע משהו בשלבים המוקדים.
קלג יצא בהצהרה לגבי הרצון של מטא לשים תוויות על תמונות AI (באנגלית):
“People are often coming across AI-generated content for the first time,
and our users have told us they appreciate transparency around this new technology,
We’re taking this approach through the next year,
during which a number of important elections are taking place around the world,
During this time, we expect to learn much more,
about how people are creating and sharing AI content,
what sort of transparency people find most valuable, and how these technologies evolve.”