הרכישה של ויזיו ע״י וולמארט צריכה להדאיג את אמזון?
וולמארט (Walmart), הידועה בעיקר כרשת קמעונאית למכירת מזון ובגדים,
מכוונת כעת להרחיב את פעילותה לתחום הפרסום והמדיה,
וזאת במטרה להתמודד עם אמזון (Amazon), חברת הענק ששולטת היום בשוק.
החברה הודיעה היום (שלישי) על רכישת יצרנית הטלוויזיות ויזיו (Vizio)
ברכישת ענק תמורת 2.3 מיליארד דולר, צעד שמטרתו לחזק את עסקי הפרסום שלה.
We're excited to share that we've agreed to acquire @VIZIO and their SmartCast Operating System. This would enable Walmart to connect with customers in new ways, creating innovative in-home experiences and new engagement opportunities for advertisers. https://t.co/JZTBOpT0nJ pic.twitter.com/jVxF9nP1RN
— Walmart Inc. (@WalmartInc) February 20, 2024
וולמארט מאמינה שתוכל להגדיל את ההכנסות השנתיות שלה,
על ידי הצעת אפשרויות למותגים לפרסם על גבי טלוויזיות של ויזיו.
מערכת ההפעלה SmartCast של ויזיו מונה למעלה מ-18 מיליון חשבונות פעילים,
והעסקה תאפשר לוולמארט להציע יותר אפשרויות לפרסום דרך טלוויזיות ויזיו,
ובנוסף ליצור אפשרויות בידור בלעדיות ללקוחות עם טלוויזיות של ויזיו.
"אנו גם מאמינים שזה מאפשר עסק פרסום רווחי המתרחב במהירות,"
אמר סט דלר, קצין ההכנסות הראשי של וולמארט בארה"ב, בהודעה לעיתונות.
רוקו, מתחרה בתחום הזרמת המדיה, ציין בשבוע שעבר כי מפרסמי טלוויזיה מגדילים
את הסכומים שהם מוציאים על פרסום באמצעי מדיה דיגיטליים ככל שלקוחות ממשיכים לנתק את הכבלים.
רוקו ואמזון מוכרים מקום לפרסום בערוצי הזרמת ובמסכי הבית שלהם,
והם מוכרים הסכמי רישוי לחברות לשים את המותג שלהם על תוכניות מסוימות.
הם גם מוכרים מקום לאפליקציות ולערוצי מדיה לפרסם את הסרטים והתוכניות שלהם על מסכי הלקוחות.
וולמארט מעוניינת להיכנס לשוק הפרסום
המשתלם כדי למנף את עסק הקמעונאות שלה שנמצא ברווחיות נמוכה.
החברה מאמינה שבניית זרמי הכנסה חדשים, כמו פרסום, בריאות ושירותים פיננסיים,
יכולים לעזור לפצות על ההוצאות הכבדות של וולמארט ולשפר את הרווחיות.
בשנים האחרונות, וולמארט הציגה בפני מפרסמים את יכולתה להגיע ללקוחות.
היא מחזיקה במאגרי נתונים של קונים מכיוון ש-90% מאמריקה קונה בוולמארט בכל שנה,
ואתר האינטרנט והחנויות שלה מושכים כ-160 מיליון מבקרים בשבוע.
עסק הפרסום שלה הגיע ל-3.4 מיליארד דולר בשנה שעברה,
אך הוא מהווה פחות מ-1% ממכירותיה הכוללות.
רשתות קמעונאיות אחרות גם בונות את עסקי הפרסום שלהן, כמו קרוגר וטרגט.
חברות קמעונאיות אלו לוקחות את המהלכים מהספר של אמזון,
שהפכה לחברת הפרסום השלישית בגודלה מאחורי גוגל ופייסבוק.
עסק השירותים הפרסומיים של אמזון גדל ב-27% ברבעון האחרון,
והוא מהווה כ-15% ממכירותיה הכוללות!