מכונית מעופפת, מי לא רצה אחת?
חברת רכב מעופף אלף ארונאוטיקס (Alef Aeronautics),
שמקבלת תמיכה וגב כלכלי מחברת שירותי השיגור לחל
המייצרת חלליות מטען וחלליות מאוישות – ספייס איקס (SpaceX),
הודיעה כי הגיעה ל-2,850 הזמנות מוקדמות
לרכב החשמלי המעופף שלה ה-Alef Model A!
החברה, הממוקמת בסן מטאו, קליפורניה, דיווחה על שיא חדש במספר ההזמנות.
לאחר שדיווחה בעבר על 2,500 הזמנות מוקדמות לרכב הזוגי המעופף שלה.
אנשים שמעוניינים יכולים לבצע הזמנה מוקדמת ל-Model A באינטרנט (לחצו כאן),
כשהתנאי להזמנה מוקדמת הוא הפקדת פיקדון של 150 דולר לרכב נכון לרגע זה.
הלקוחות יכולים לבטל את הפיקדון בכל עת אם יחליטו כך, כך שהם אינם נעולים לרכישה.
A Alef Aeronautics, empresa automotiva e de aviação da Califórnia (EUA), apresentou o protótipo de seu carro voador, o Model A, no Mobile World Congress.#mwc2024 #tecnologia #inovação pic.twitter.com/JKqeRsyQHE
— Meio&Mensagem (@meioemensagem) March 1, 2024
Alef Aeronautics מתכננת למכור רכב מעופף
ב- 300,000 דולר עבור ה-Model A כאשר יהיה זמין בכמות מסחרית,
מה שיביא את ערך ההזמנות הכולל עד כה למעל ל-850 מיליון דולר.
מנכ"ל Alef, ג'ים דוכובני, אמר בריאון לתקשורת האמריקאית:
"נכון להיום יש לנו קצת יותר מ-2,850 הזמנות מוקדמות עם פיקדונות,
מה שהופך אותו כלי הטייס הנמכר ביותר בהיסטוריה, יותר מבואינג, איירבוס, Joby Aviation,
ורוב ה-eVTOLs [רכבים חשמליים עם נחיתה והמראה אנכיים] המשולבים"
במחיר של 300,000 דולר (כ-1.1 מיליון ש״ח),
אלף ארונאוטיקס מבקשת מלקוחותיה להיפרד מסכום נכבד של כסף.
דוכובני מתעקש כי המחיר הגבוה נדרש מכיוון ש-Alef
עדיין היא חברת סטארט-אפ ואינה מרוויחה כספים רציניים, עדיין.
חברת אלף מציגה את רכב ה-Model A שלה,
שנראה כמו רכב אמיתי עם מעטפת רשת שמגנה על חלקי הפנים שמאפשרים לאוויר לזרום דרך הרכב.
Alef עובדת גם על מודל לארבעה נוסעים, ה-Model Z,
שתוכנן להשקה עד 2035 במחיר של 35,000 דולר,
מתאים למחירם של רכבים חשמליים במחירים נמוכים יותר.
אלף היא אחת ממספר חברות סטארט-אפ
המנסות להפוך רכבים מעופפים למציאות.
חברות אחרות כוללות את Lilium, חברת מוניות האוויר המבוססת בגרמניה,
וכן חברת Joby Aviation מסין.
בשנה שעברה, חברת התקשורת הדרום קוריאנית SKTelecom
אמרה שהיא מתכננת להשיק שירות מונית מעופפת בשותפות עם Joby Aviation ב-2025.
חברת אלף ארונאוטיקס, מקבלת תמיכה ממשקיעים מוקדמים בטסלה כמו:
טים דרייפר ומחברת החקר החללי של אילון מאסק, SpaceX.
איך עובד רכב Alef?
רוב השחקנים בשוק כיום בונים דגמים שנראים כמו מטוס סילון
ומגיעים עם כנפיים מחוברות לצדדים, או רוטורים גדולים דמויי מסוק.
מה ש-Alef מחפשת זה סגנון רכב הרבה יותר שונה.
רכב ה-Model A של החברה, שהוצג בכנס העולמי לניידות כדגם בגודל חצי,
נראה כמו רכב אמיתי עם מעטפת רשת שמגנה על חלקי הפנים שמאפשרים לאוויר לזרום דרך הרכב.
דוכובני כינה את רכב Alef "הרכב המעופף הראשון בהיסטוריה".
הוא אומר שזה הראשון מכיוון שבניגוד לעיצובים דמויי הרחפן
שראינו ברכבים מחברות כמו Lilium ו-Joby Aviation, רכב הזה נראה כמו רכב אמיתי.
המכונית המעופפת של אלף מיועדת בעיקר לנסיעה על הכביש,
אך תוכל גם להמריא לשמיים.
לנסיעה על הכביש, הרכב משתמש בארבעה מנועים קטנים
בכל אחד מהגלגלים, וינוע בצורה דומה לרכב חשמלי רגיל.
יש לו שמונה מדחפים בחזית ובאחור של הרכב, שמסתובבים באופן עצמאי
במהירויות שונות כדי לאפשר לו לטוס בכל כיוון.
ה-Alef Model A מגיע למהירות שיוט
של 110 מיילים לשעה באוויר, בעוד שעל הכביש הוא מוגבל לבין 25 ל-35 מיילים לשעה.
לאחר שהוא ממריא, ה-Alef Model A יכול להפוך על צידו בעוד שתא הנהג מסתובב כך שהנהג
יכול להמשיך להסתכל קדימה והרכב למעשה הופך לסוג של מטוס
עם הצדדים הארוכים של הרכב משמשים ככנפיים העליונות והתחתונות.
ה-Model A, שמשקלו 850 פאונד, מוגדר גם כרכב קל משקל,
מה שאומר שהוא נכנס לאותה קטגוריה משפטית כמו רכבים חשמליים קטנים כמו עגלות גולף.
דוכובני אומר שזה אמור להקל על הרכב לעבור אישורים רגולטוריים חשובים
כדי לקבל אור ירוק להשקת טיסות ב-2025.
"אם הכל יתנהל כשורה, אנחנו מתכננים, ואם יהיה לנו מימון מספיק,
אם החוק לפחות לא יהיה גרוע יותר, יהיה קיים כפי שהוא,
אנחנו מתכננים להתחיל את הייצור הראשון עד סוף 2025," אמר.
בשנה שעברה, רשות התעופה הפדרלית העניקה ל-Alef
תעודת תקינות אווירית מיוחדת, שמאפשרת למטרות מוגבלות שכוללות תצוגה,
מחקר ופיתוח של רכב המעופף שלה.
החברה עדיין צריכה לקבל אישור נוסף כדי לפנות את הדרך לטיסות לצרכנים.
עם זאת, דוכובני מודה
שלמרות מספר ההזמנות הגבוה של החברה,
היא לא תוכל לעמוד בביקוש מיד.
"זה מטורף איך לייצר 2,850 רכבים," אמר מנכ"ל Alef.
"אנחנו הולכים להתחיל לאט.
בזמן שאנשים חושבים שיהיו מיליון כאלה שיטוסו מעל סן פרנסיסקו או ברצלונה,
זה לא יקרה.
זה יהיה מאוד לאט – אחד, ואז יותר, ואז יותר," הוסיף.