מה סמסונג עושה עם המידע שלכם?
סמסונג נחשפה היום כי היא לוקחת מידע מהלקוחות שלה באופן די משונה.
מעבדות תיקון מסוימות דיווחו כי החברה דורשת מהם להעביר מידע של הלקוחות,
שמתקנים את המכשירים שלהם על מנת לוודא שהלקוחות משתמשים בחלקים רשמיים.
בנוסף לדבר הזה, מעבדת התיקון צריכה להעביר את המידע האישי של אותו לקוח.
המידע האישי שמעבדת התיקון שולחת לסמסונג הוא השם שלכם, המייל שלכם, מספר טלפון,
המספר הסידורי של הטלפון שלכם, מספר IMEI, הבעיה הספציפית של הלקוח וכל המידע שקשור לתיקון.
על פי דיווח של "Media 404" המידע הזה הודלף מחוזה בין החברה למעבדת תיקון מסוימת,
שדורשת את כל המידע הזה ברגע שהלקוח מבקש לתקן את המכשיר שלו.
הדבר הכי הזוי בחוזה בין החברה לאותה מעבדת תיקון הוא הדבר הבא:
במקרה ויש לכם חלק שהגיע מיצרן צד-שלישי (שלא יוצר על ידי סמסונג),
מעבדת התיקון צריכה להסיר את החלק או החלקים האלו ולדווח על זה לחברה.
למרות שבכל מדינה מותר לשים חלקים מיצרן צד-שלישי במכשירים שלכם.
סמסונג לוקחת מידע גם מאנשים שקונים חלקים מקוריים
גם ממקומות שניתן לקנות חלקים מקוריים, החברה דורשת מהחנות למסור פרטים על הלקוח.
מנכ"ל של חנות אינטרנטית מפורסמת בתחום ה-"עשה זאת בעצמך" בשם iFixit, קייל ויינס,
אמר כי החברה הכריכה אותו למסור מידע של הלקוחות של iFixit,
והיא ציינה ללקוחות כי החברה תבקש מידע כמו המייל שלכם ואיזה חלקים אתם קניתם:
ויינס טען כי אף חברה אחרת, חוץ מסמסונג, לא מבקשת מ-iFixit להעביר את המידע הזה.
ויינס לא יכל לאשר את החוזה שהודלף על ידי 404 Media,
הוא טען כי הוא לא יודע אם החוזה הזה נמצא בתוקף, כי החוזה משנת 2023,
ויכול להיות שהחברה שינתה את החוזה הזה אחרי שנת 2023.
מהי דעתי?
אני מאמין שהעובדה שסמסונג לוקחת את המידע מהלקוחות של אותן מעבדות תיקון,
נוגד את החוקים של חופש התיקון העצמי של מכשירים אלקטרוניים.
בינתיים המקרה הזה עדיין בתהליכים ראשוניים והחברה לא הגיבה להדלפה של 404 Media,
אך אני מצפה שבעתיד החברה כן תיכנס לבעיות (ואולי אפילו לתביעה משפטית).