בניית אתר לעסק מתחיל ב-2025, מה צריך לקחת בחשבון?
פתחתם עסק חדש? מזל טוב!
אתם כנראה מבררים עכשיו את כל מה שקשור בתחום האתרים.
זה תהליך מרגש ומלא הזדמנויות, אך גם יכול להיות מבלבל למי שחדש בתחום.
עם כל כך הרבה טכנולוגיות, פלטפורמות ושיטות שונות איך אפשר לדעת
מה נכון ומה עלול להזיק לכם בטווח הארוך?
במאמר הזה אציג לכם את 10 הטעויות הנפוצות ביותר בבניית אתר חדש לעסקים מתחילים ב-2025,
יחד עם דוגמאות מהחיים האמיתיים וטיפים מועילים שיעזרו לכם להימנע מהן!
טעות מס׳ 1: בחירת פלטפורמה לא מתאימה
כשנופלים על פתרון שלא מתאים, טעות שיכולה להיות טעות קריטית היא בחירה בפלטפורמה מורכבת מדי או מוגבלת מדי.
דמיינו שאתם צריכים להגיע לפגישת עבודה בתל אביב, אבל בחרתם לנסוע באופניים חשמליים במקום ברכב שמתאים לנסיעה בין-עירונית. לפעמים זה יעבוד, אבל לרוב תמצאו את עצמכם עם הרבה הגבלות בדרך.
איך לבחור את הפלטפורמה הנכונה עבורכם?
•הגדירו מראש את צרכי האתר (חנות אינטרנטית? אתר תדמית? בלוג? קטלוג מוצרים? אפליקצייה?)
•השוו בין מערכות כמו וורדפרס, וויקס, שופיפיי, מג’נטו או אפילו פיתוח בקוד מאפס ובדקו את תכונותיהן בהתאם.
מוזמנים לקרוא עוד על השוואה בין הפלטפורמות הנפוצות בלחיצה כאן
טעות מס׳ 2: מחסור באבטחת סייבר
אתר חשוף עלול להוביל לנזקים עסקיים קשים ועלויות גבוהות מאוד!
אתר ללא תעודת SSL (כלומר HTTPS), אימות דו שלבי למנהלים(2FA),
הגנה נגד DDOS ו-WAF או ללא עדכונים שוטפים לפלאגינים בוורדפרס עלול להיפרץ ולפגוע במוניטין שלכם.
• איך פותרים?
•רכשו או הפעילו תעודת SSL בסיסית (חלק מחברות האחסון מציעות זאת בחינם)
•עדכנו באופן קבוע את המערכת והתוספים
•שקלו שימוש בכלי אבטחה ייעודיים למניעת ddos והפעילו חומת אש(firewall)
טעות מס׳ 3: אתר איטי גורם למבקרים לעזוב מהר
אחת הטעויות הנפוצות ביותר בתהליך בניית אתר לעסק מתחיל היא להתעלם ממהירות טעינת האתר.
דמיינו שאתם נכנסים לחנות פיזית ובמקום למצוא מדפים נגישים,
אתם צריכים להמתין דקות ארוכות עד שייפתחו הדלתות.
זה פחות או יותר מה שקורה לגולשים באתר איטי.
יש לכם לכל היותר 3 שניות מרגע הכניסה של לקוח לאתר
ועד הרגע שהוא יעזוב כי הוא לא קיבל את המידע שהוא חיפש וגרמתם לו לחכות יותר מידי זמן.
• איך פותרים?
•כיווץ תמונות ושימוש בפורמט תמונה WEBP (מותאם לדפדפנים)
•בחירת אחסון אתר מהיר ואיכותי
•שימוש בתוספי Cache ו-CDN
טעות מס׳ 4: עיצוב לא רספונסיבי לטלפונים
הידעתם? ב-2025, רוב התנועה באינטרנט מגיעה מסמארטפונים.
אתר שלא נראה טוב או פועל כהלכה בנייד עלול לגרום לנטישה מיידית.
• איך פותרים?
•בחרו תבנית (Theme) רספונסיבית
•בדקו את האתר שלכם בכל סוגי המכשירים (מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים ומסכים רחבים)
•השתמשו בכלי בדיקה כמו Google Mobile-Friendly Test
טעות מס׳ 5: מחסור בתוכן, אתר יפה ללא תוכן לא יניב תוצאות!
טעות גדולה היא להשקיע בעיצוב ובפונקציונליות, אבל להשאיר את התוכן ריק או משוכפל.
גוגל וגם הגולשים לא יתרשמו מעמודי “לורם איפסום”.
• איך פותרים?
•כתבו מאמרים ועמודים מעמיקים ורלוונטיים לתחום שלכם
•שלבו אמצעי מדיה כמו תמונות וסרטונים כדי להעשיר את החוויה
•הקפידו לעדכן את האתר באופן שוטף
טעות מס׳ 6: מחסור ב-SEO, לבנות אתר בלי לחשוב על גוגל
אפשר לבנות אתר מדהים, אבל אם אף אחד לא ימצא אותו במנועי החיפוש?
פספסתם הזדמנות ענקית לעשות עסקאות מצויינות עם לקוחות!
• איך פותרים?
•שלבו מילות מפתח רלוונטיות בכותרות, בתיאור המטא ובתוכן
•וודאו שהאתר נטען מהר ומקושר היטב (קישורים פנימיים וחיצוניים)
•אם אתם לא בטוחים, כדאי לפנות למקדמים מקצועיים תוכלו לקבל עוד מידע בלחיצה כאן
טעות מס׳ 7: חוסר בהנעת גולשים לפעולה (CTA)
גולש שהגיע לאתר שלכם ולא יודע איך לפנות אליכם או מה לעשות,
כנראה לא יעשה איתכם עסקים ופשוט ינטוש את האתר ואתם תפסידו לקוח פוטנציאלי.
• איך פותרים?
•הקפידו להוסיף כפתורי “צרו קשר עכשיו”, “קבלו הצעת מחיר” או “רכשו כאן”
•מקמו אותם במקום בולט, לרוב בראש העמוד או בסופו
•השתמשו בצבעים ובטקסט מניע
טעות מס׳ 8: תפריט מסובך או אין תפריט בכלל
לפעמים אנחנו רוצים להציג הכל בתפריט.
אבל תפריט עמוס מדי מבלבל את המשתמשים ואפילו את גוגל ומנועי החיפוש שסורקים את האתר,
כתוצאה מכך זה עלול להוריד את דירוג האתר.
• איך פותרים?
•צרו קטגוריות הגיוניות ומספר מצומצם של תתי-קטגוריות
•חשבו על העדפות הגולשים ומה באמת חשוב שיופיע מול העיניים
טעות מס׳ 9: התעלמות מ-Analytics איך תדעו מה עובד?
אתר בלי מעקב אנליטי הוא כמו נהיגה בלי מד דלק במיכל.
אתם לא באמת יודעים איפה אתם עומדים.
• איך פותרים?
•הטמיעו GA4 ו-GSC
•עקבו אחר מדדי זמן שהייה, שיעור נטישה ודפים פופולריים
•בצעו שיפורים שוטפים בהתאם לנתונים
טעות מס׳ 10: אי עמידה בתקנים, רגולציות, נגישות ופרטיות
ב-2025 יש דרישות נוקשות יותר לנגישות אתרים (WCAG) ולמדיניות פרטיות (GDPR).
אם האתר שלכם לא עומד בדרישות אתם עלולים להתמודד עם קנסות או תביעות.
אני בטוח שתעדיפו לנצל את הזמן שלכם לפיתוח העסק והגדלת המכירות,
מאשר להתרוצץ בבתי משפט ופגישות עם עורכי דין.
איך פותרים?
•הטמיעו רכיב נגישות והצהרת נגישות חוקית
•עדכנו מדיניות פרטיות ושימוש בעוגיות (Cookies)
•השתמשו בכלים העומדים בתקני האבטחה ופרטיות הנדרשים
סיכום הדברים
בניית אתר לעסק מתחיל ב-2025 יכולה להיות חוויה מרתקת – או כאב ראש.
הבחירה בידיכם, אם תקפידו להימנע מהטעויות שהצגתי כאן ותשקיעו זמן בתכנון איכותי,
פלטפורמה מתאימה, תוכן מושקע ואופטימיזציה למנועי חיפוש, תגדילו משמעותית
את הסיכוי שהאתר שלכם יגיע לקהל היעד המתאים ויגרום לו להפוך ללקוחות או למבקרים קבועים.
אם אתם מרגישים שהידע הטכני או הזמן שלכם מוגבלים,
אני מזמין אתכם לפנות לאנשי המקצוע המנוסים שלנו בספיד דיגיטל
שיוכלו להוביל אתכם בדרך הנכונה, לחסוך לכם שעות של תסכול
ולהבטיח שהאתר שלכם יבלוט אל מול המתחרים שלכם בזירה הדיגיטלית.
לחצו כאן וצרו איתנו קשר עוד היום
פוסטים אחרונים
- הקמת חנות אינטרנטית ב-2025 הבסיס למכירות אונליין
- 10 טעויות להימנע מהן בבניית אתר לעסק מתחיל ב-2025
- RedNote – החלופה הסינית שמטפסת לפסגה בעקבות החשש מאיסור טיקטוק בארה”ב
- אנבידיה משיקה את סדרת GeForce RTX 50 – עידן חדש של ביצועים מתקדמים
- בניית אתר תדמית – המפתח לתדמית עסקית מצליחה
- בניית אתרים לעסקים – המדריך להצלחה דיגיטלית