התמכרות בני הנוער ליוטיוב וטיקטוק בימים אלו
בעידן הדיגיטלי הנוכחי,
בני הנוער בארה״ב ממשיכין להראות העדפה ברורה לרשתות החברתיות יוטיוב וטיקטוק.
על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי מרכז פיו למחקר,
נמצא כי כמעט חמישית מהנערים בארה"ב מדווחים על שימוש "כמעט תמידי" בשתי האפליקציות האלו.
המחקר, שנערך במהלך ספטמבר ואוקטובר 2023, כלל כ-1,500 משתתפים בגילאי 13-17.
הוא חשף כי יוטיוב, המציעה שירות סטרימינג וידאו בבעלות גוגל, נמצאת בשימוש רחב מאוד
בקרב נערים אמריקאים, כאשר 93% מהמשתתפים מדווחים על שימוש קבוע בפלטפורמה.
מתוך קבוצה זו, כ-16% ציינו שהם מבקרים או משתמשים ביוטיוב "כמעט באופן תמידי".
טיקטוק, שבבעלות ByteDance, נחשבת לאפליקציה השנייה בפופולריות,
עם 63% מהנערים אשר מדווחים שימוש בשירות הווידאו הקצר שלה.
מעניין לציין כי כ-17% מהמשתמשים בטיקטוק בקרב נערים,
מדווחים על שימוש "כמעט תמידי" באפליקציה.
המחקר מספק גם נתונים מעניינים לגבי שימוש ברשתות חברתיות אחרות.
לדוגמה: פייסבוק ו-X(טוויטר לשעבר),
חווים ירידה משמעותית בפופולריות בקרב הנוער האמריקאי לעומת מה שהיה לפני עשור.
רשת פייסבוק, בבעלות מטא, ספגה את המכה הקשה ביותר בנטישת משתמשים צעירים
ומדווח כי נתוני השימוש ירדו מ-71% בשנת 2014-2015 ל-33% בשנת 2023.
באותו הזמן, השימוש באינסטגרם, שגם היא בבעלות מטא, לא הצליח למלא את החסר בפופולריות,
עם עלייה מ-52% ב-2014-15 לשיא של 62% בשנה שעברה, ולאחר מכן ירידה ל-59% בשנת 2023.
בנוסף, המחקר מצביע על הבדלים בשימוש באפליקציות אלו לפי מגדר ומוצא אתני.
נערות נוטות להשתמש יותר באפליקציות כמו BeReal, טיקטוק, סנאפצ'ט ופייסבוק.
בעוד שנערים נוטים יותר להשתמש באפליקציות הקשורות למשחקי וידאו ותקשורת כמו דיסקורד וטוויץ'.
לדוגמא, כ-80% מהנערים השחורים בארה״ב משתמשים בטיקטוק,
לעומת 70% מהנערים ההיספאנים ו-57% מהנערים הלבנים.
נתון מעניין נוסף הוא שנערים היספאנים גם נוטים יותר להשתמש בשירות ההודעות WhatsApp,
בבעלות מטא, מאשר נערים שחורים או לבנים.
לסיכום, המחקר האחרון על שימוש הנוער ברשתות חברתיות מראה תמונה דומה לזו שהוצגה
בדו"ח השנתי של פיו מהשנה הקודמת,
עם שינויים קטנים בשימוש באפליקציות מאז הסקר האחרון שנערך באביב 2022.
לקריאת המחקר המלא של פיו לחצו כאן
–