הפעם השנייה בזמן קצר מאוד
מייצרת המכוניות החשמליות של אילון מאסק-, טסלה, עשתה ריקול ל200,000 מכוניות בארצות הברית,
התקלה שגרמה לריקול היא תקלה במכונית המנעה להציג את המצלמה האחורית כשעושים רוורס.
הדיווח הזה הגיע במקור מהמנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA).
הNHTSA דיווח באתר שלו כי טסלה ביקשה לעשות ריקול לרכבים מסוימים של החברה,
כל הרכבים הללו הם מודלים משנת 2023 של המכוניות החשמליות שלה, S,X וY.
הרכבים שעשו להם ריקול מצוידים בנהיגה האוטומטי של החברה גרסה 4.0,
בגלל באג מסוים שמשפיע על מצלמת הרוורס של הרכב.
מהי הסיבה לריקול של טסלה? (שוב)
צריך לזכור כי החוקים בארצות הברית שונים לעומת החוקים בישראל,
יש חוק שעבר ב2018 המציין כי כל רכב חייב להצתייד במצלמה אחורית תקנית,
אלו שלא יעברו את התקן או שלא תהיה להן מצלמה אחורית תקינה, לא יוכלו למכור את הרכב בשטח ארה"ב.
מה שאומר שהחברה חייבת להחזיר את המכוניות הללו על מנת לתקן אותן.
אך צריך לזכור כי המכוניות החשמליות של טסלה יכולות להתעדכן בין רגע,
החברה שלחה עדכון האמור לתקן את הבעיה עם המצלמה האחורית,
החברה חייבת לשלוח את העדכון הזה על מנת לתקן את הבעיה,
מי שלא יוריד את העדכון, הרכב יהיה חייב ללכת לתיקון בחברה ב22 למרץ.
צריך לזכור כי זו לא הפעם הראשונה בזמן האחרון בה טסלה קוראת לאנשים לעשות ריקול למכוניות שלה,
בחודש שעבר היא ביקשה להחזיר כמעט 2 מיליון רכבים בגלל תקלה בחיישן מסוים,
האמור לזהות אם הנהג שם לב לכביש בזמן שהנסיעה האוטומטית פועלת,
בואו נגיד שזה פוגע במוניטין החברה, ואנשים מתחילים להסתכל החברה באופן שלילי.
הירידה של החברה מהמקום הראשון בשוק האמריקאי
לכל מי שלא יודע, טסלה היא כבר לא יצרנית המכוניות החשמליות הכי גדולה בארצות הברית,
חברה סינית המייצרת מכוניות חשמליות עקפה אותה לא מזמן,
איזו יצרנית מכוניות חשמליות בדיוק? BYD, שעקפה את החברה והגיעה למקום הראשון בארצות הברית.
כתבתי עוד על הנושא בכתבה קודמת שהכנתי.
גם המניות של החברה רק יורדות, ביום רביעי טסלה סיימה את יום המסחר שלה בירידה של 12%,
גם מחירי המכוניות של החברה רושמות ירידה משמעותית,
באירופה מחירי המכוניות של החברה ירד ב8.1 אחוזים,
על מנת לנסות להעלות מכירות ולהישאר במקום תחרותי לעומת חברות אחרות בשוק.