איך עושים רשימת תפוצה בוואטסאפ | שיווק בוואטסאפ

טיפים לעסקים, טיפים לשימוש בכרטיס ביקור דיגיטלי, מדריכים לאייפון, מדריכים לאנדרואיד, שיווק דיגיטלי. כבעלי עסקים חובה עלינו לשמור על קשר בסיסי עם הלקוחות. הקשר הזה מזכיר להם שאנחנו קיימים ודרכו אנו יוצרים הזדמנויות חדשות.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

היום נסביר למה זה כל כך חשוב לעבוד עם רשימות תפוצה, מה היתרונות בעבודה עם רשימות תפוצה לפני חגים, ואיך לעשות את זה בצורה נכונה.

מה זה רשימת תפוצה?

רשימת תפוצה היא רשימה של אנשי קשר, ובמקרה שלנו לקוחות, שותפים עסקיים וקולגות, דרכה אנחנו שולחים הודעה אחת שמגיעה לכולם.

ההודעה יכולה להיות הודעת חג שמח, הודעה על מבצע, עדכון על שעות או אופי הפעילות של העסק, טיפ מקצועי ועוד.

יצא לכם פעם לקבל הודעת חג שמח מקוסמטיקאית או עורך דין שהשתמשתם בשירותים שלו? הודעה מרשת ביגוד על מבצע סוף עונה? אז זו בעצם הודעה שיצאה ברשימת תפוצה לכמות גדולה של אנשים.

לרוב, הודעת תפוצה יוצאת ב-SMS ,Whatsapp או במייל. היום אנחנו נתמקד בהודעת חג שמח שיוצאת ברשימת תפוצה ב Whatsapp.

למה כל כך חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו?

קשר עם לקוחות קיימים בעזרת רשימות תפוצה הוא כלי שיווקי חשוב מאוד ממספר סיבות:

  1. תזכירו ללקוחות שלכם שאתם קיימיםלא תאמינו, אבל לא כל הלקוחות שלנו עוקבים אחרי הפעילות שלנו ברשתות החברתיות, ויש לקוחות ששכחו בכלל שאנחנו קיימים. זה טבעי, ובדיוק בגלל זה צריך להזכיר להם שאנחנו כאן.
  2. רשימות התפוצה מייצרות עסקאות! – הודעות תפוצה שמנוהלות בצורה חכמה יכולות לגעת בלקוח בדיוק ברגע שיש לו צורך בשירות שלנו. הן צריכות להיות מתוזמנות היטב לפי תוכן ההודעה, קהל היעד והתקופה.

דמיינו לעצמכם "הנדימן" או שיפוצניק שמעבירים ללקוחותיהם הודעה ברשימת תפוצה בצירוף כרטיס הביקור הדיגיטלי שלהם בדיוק בתקופת חגים ובמיוחד לפני פסח.

מה הסיכוי שאחד מהלקוחות שלהם בדיוק צריך לצבוע את הבית ולא מוצא את הזמן, או להתקין מדפים / ריהוט חדש לפני החג? התשובה – הסיכוי גבוה מאוד. ככה מייצרים עסקאות בצורה חכמה.

  1. דרך מעולה לקידום מבצעיםאם יצאתם במבצע עבור אחד השירותים או המוצרים שלכם, מה טוב יותר משליחה של המבצע ישירות לרשימת תפוצה ב Whatsapp של הלקוח שלכם?

סיפור קצר ומעניין שיבהיר כמה אפקטיביות יכולות להיות רשימת תפוצה ב Whatsapp בשימוש נכון – לפני מספר שנים ליווינו עסק מסוים שמוכר ציוד משרדי בעיר לא קטנה עם קהל לקוחות רחב מאוד.

גילינו 2 נקודות תורפה מרכזיות:

  • בעלי העסקים ובעיקר מנהלות המשרד עמוסים מאוד בעבודה ולא זוכרים לבצע הזמנה עד שחסר להם ציוד ואז הכל הופך להיות "דחוף דחוף אני צריכה את זה לעכשיו"
         • הם רגילים לרכוש תמיד את אותו הציוד ולא מודעים למוצרים נוספים שעלולים להיות מאוד יעילים עבורם.
    כתוצאה מכך החלטנו לשלוח רשימות תפוצה ללקוחות הקבועים אחת לשבוע(!) עם מבצעים על מוצרים חדשים, או כאלו שרוב הלקוחות לא מכירים. התוצאות? גל של הזמנות לאחר כל הודעה שכזו, גם של המוצרים החדשים במבצע וגם הזמנות שוטפות רגילות. רווח כפול.
  1. חיזוק הקשר האישי בינינו לבין הלקוחות שלנוהודעות תפוצה לא חייבות להיות "מכירתיות". לקבל חג שמח עם ברכה מיוחדת מהקוסמטיקאית שלנו או מרואה החשבון זה כל מה שאנחנו צריכים כדי לחייך. כיף שיש מי שחושב עלינו, גם אם זו הודעה כללית שלא יועדה ספציפית אלינו.
  2. והכי חשוב – זה בחינם! –לפתוח רשימת תפוצה ב Whatsapp זה תהליך של דקה. זה בדיוק כמו לפתוח קבוצת Whatsapp משפחתית. לאחר פתיחת הקבוצה יש עבודה קצרה של סימון אנשי הקשר שאנחנו רוצים להכניס לרשימה. ברגע שסיימנו את זה לא נשאר מה לעשות למעט לנסח הודעה ולהעביר אותה לכל הרשימה.

ראש השנה (חגי תשרי) ופסח – הזדמנות שאסור לפספס:

ראש השנה ופסח הם חגים ייחודיים בכך שהם מסמלים התחלה חדשה. האופי המיוחד של החגים האלו מהווה קרקע פורייה לפעילות שיווקית ברשתות החברתיות, שיווק ב Whatsapp  ואפילו במייל.

האתגרים שבאו על כולם בשנתיים האחרונות רק מחזקים את הצורך שלנו באופטימיות, איחולים ואהבת חינם.

ברכה לחג זו הזדמנות מעולה ליצור קשר עם כל האנשים שאתם מכירים ועם כל מי שעוקב אחריכם ברשתות החברתיות כדי לבלוט ולהחדיר את המותג שלכם לתודעת האנשים שאתם מכירים ואפילו להגיע ללקוחות חדשים.

אז מה אני עושה עכשיו? (איך עושים רשימת תפוצה ב  ב-3 שלבים פשוטים):

איך יוצרים רשימת תפוצה בWhatsapp  ? הנה סדר פעולות פשוט ליצירת רשימת תפוצה (בחינם כבר אמרנו?) במספר דקות:

  1. בחירת פלטפורמהניתן לשלוח הודעות ברשימות תפוצה ב-SMS, אימייל, Whatsapp  . באופן כללי, אפשר להגיד ש Whatsapp   היא הדרך המהירה ביותר לליבו (ועיניו) של הלקוח, ולכן אנו ממליצים למי שיכול להשתמש בדרך הזו.
  2. בניית רשימת תפוצהבתוך ה Whatsapp   שלכם, בחלק העליון ליד כפתור החיפוש יש תפריט (3 נקודות קטנות). לאחר לחיצה על התפריט העליון יש לבחור ב-רשימת תפוצה חדשה, לבחור את אנשי הקשר שאנחנו רוצים להכניס לרשימה וללחוץ על סיום (V). זהו, סיימנו!
  3. עכשיו אנחנו צריכים לנסח הודעה ללקוחותינו ולשלוח אותה לכל רשימת התפוצה מתי שנחליט. שימו לב – אנשי הקשר ברשימה שלנו יקבלו את ההודעה כאילו הגיעה ישירות מאתנו ולא בתוך קבוצת Whatsapp  , כך שההודעה מבחינתם נשלחה אליהם בצורה אישית.

טיפים חשובים להודעות תפוצה בראש השנה ובפסח:

  1. תתייחסו לתקופההפתרונות אשר אתם מציעים ללקוחות שלכם צריכים להיות מותאמים לתקופה, ועכשיו זה רלוונטי מתמיד. תראו ללקוח שאתם מודעים וערים לתקופה המאתגרת ולקשיים שהם עוברים, תאחלו ותברכו בהתאם, ותעשו התאמות בשירותים שאתם נותנים כדי להקל על הלקוח שלכם.
  2. לא חייבים לחכות ליום החגבמידה והשירותים שלכם יכולים להתאים ללקוח לפני החגים אפשר לשלוח ברכת שנה טובה גם שבוע לפני.

את פסח מרגישים באוויר כמעט חודש לפני החג עצמו. שלחו הודעה בשבוע החג, לא צריך לחכות לערב החג.

  1. אנו ממליצים לשנות את השם של רשימת התפוצה בהתאם לשימוש, ולא לשכוח לצרף את המילה "תפוצה" לשם הרשימה כדי שנוכל למצוא אותה בעתיד דרך החיפוש. למשל: "תפוצה – לקוחות קרובים", "תפוצה רחבה לחגים" וכו.
  2. רשימות תפוצה מוגבלות ל-256 אנשי קשר. במידה ויש לכם מספר גדול יותר של אנשי קשר לרשימת התפוצה פתחו מספר קבוצות.
  3. אל תשכחו למספר את הרשימות כמו שצריךתפוצה חגים1, תפוצה חגים2 וכך הלאה. זה אולי נראה מיותר ברגע זה אבל זה יעזור לכם להתנהל עם הרשימות בקלות, במיוחד כשיהיו עוד רשימות כאלה.
  4. אל תהססו לבקש שימליצו עליכם לחבריםרוב בעלי העסקים ספגו פגיעה לא קטנה בתקופת הקורונה. גם כשכירים, הלקוחות שלנו מודעים למה שקורה במדינה ויודעים כמה חשוב לחזק את העסקים המקומיים. בקשה אישית לשיתוף לא נתפסת כחולשה אלא כדבר כנה ואמיתי. מבחינת הלקוח – הוא מקבל הזדמנות לעשות מעשה טוב למישהו אחר באפס מאמץ, ותחושת סיפוק גדולה.
  5. הכי חשוב – צרפו קישור לכרטיס הביקור שלכם! – מצפים הלקוחות שלכם להעביר את ההודעה לחברים? למשפחה? לקולגות? אז מה זה עוזר אם אין לאנשים האלה דרך נוחה לבחון אתכם ולהבין האם השירות שלכם רלוונטי עבורם?
    תנו להם את היכולת להבין מה אתם בדיוק עושים, איזה שירותים אתם נותנים, איפה אתם יושבים, לקרוא עליכם המלצות וכך הלאה. אם אין קישור נוח למידע נוסף – האפקטיביות של הודעת התפוצה צונחת.

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא השער לעסק שלכם. צרפו אותו לכל תכתובת שלכם עם לקוחות – במייל, ב Whatsapp, וברשתות החברתיות.

איך להגדיר מענה אוטומטי להודעות בוואטספ?

כיצד להגדיר מענה אוטומטי להודעות בוואטסאפ

  • מורידים מהחנות ב Google Play או ב App-store את האפליקציה Whatsapp business
  • מתקינים
  • נכנסים להגדרות  >> כלים עסקיים
  • תחת הודעת פתיחה >> כותבים את ההודעה שאנו רוצים שתישלח באופן אוטומטי לכל מי ששולח לנו הודעה
  • מגדירים תחת "אל מי תישלח ההודעה" >> כולם

זהו!

כבר נכנסים לראות את כל הכרטיסי ביקור דיגיטליים של ספיד דיגיטל? תלחצו כאן ותראו שכרטיסי ביקור הן המומחיות שלנו!

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

בניית אתרים לעסקים המדריך המלא להצלחה דיגיטלית
אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים – המדריך להצלחה דיגיטלית

מחפשים פתרון איכותי של בניית אתרים לעסקים? במאמר זה תלמדו כיצד אתר מקצועי, מעוצב ומותאם לקידום אורגני יבליט את העסק שלכם מעל המתחרים ויגרום ללקוחות לבחור בכם.

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן