אמש במומבאי מטא הכריזה על השקת הוי הכחול לעסקים
במסגרת הכנס במומבאי צוות מטא חשף את ההרחבה של מסלול הוי הכחול.
וכעת גם עסקים יכולים להנות מתג אימות ברשתות החברתיות.
לאחר שהוכרז לראשונה על תוכנית ה- Meta Verified ונפתחה למשתמשים בישראל ביולי האחרון כפי שדיווחנו בספיד.
היא מתכוונת כעת להרחיב את התוכנית עוד יותר, עם חבילת "Meta Verified for Business" החדשה שתהיה זמינה בקרוב.
הוי הכחול לעסקים גם הוא מנוי בתשלום חודשי.
מטרתו? לספק אמינות אל מול קהל הלקוחות של העסקים ולחזק את הנראות הדיגיטלית שלהם ברשתות פייסבוק ואינסטגרם.
האם מדובר בעוד טריק של מטא לשאוב כספים נוספים בתקופת משבר?
יכול מאוד להיות שכן, לאנשים פרטיים אין הרבה עניין לקנות וי כחול אלא אם הם אוטוריטות בתחומם.
לכן הגיוני שמספר המנויים הפרטיים לא מספק את מטא ואת יעדי המכירות שלה.
זו אותה ביקורת שהייתה גם על מנוי ה-'X Premium'(טוויטר בלו) של X(טוויטר).
כאשר במכירת וי כחול, X ומטא מתמקדמות במנויים אלו במוניטין של אנשים.
אך ברור ששתי הפלטפורמות, יוצרות מספיק עניין בחבילות האימות שלהן כדי להרחיב אותן.
ומטרתן גם למכור אימות לעסקים במחיר קצת גבוה יותר.
חבילת האימות הנוכחית של מטא לפרטיים כאשר קונים מהאתר בדפדפן עולה 12$ לחודש לכל פלטפורמה!
לעומת זאת קנייתה מתוך האפליקצייה של פייסבוק או אינסטגרם היא 15$ לחודש.
חבילת האימות של מטא לעסקים צפויה לעלות לכם 22$ לחודש לכל חשבון אינסטגרם או עמוד פייסבוק ברגע שנרכשה דרך האתר בדפדפן.
או 28$ עבור כל אחת מהן בהרשמה דרך האפליקציה.
עניין נוסף הוא שמטא גם מתכננת להציע חבילת וי כחול לעסקים משולבת.
והמחיר? 35$ לאימות של שני העמודים העסקיים שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם.
כרגע, לא צפוייה חבילה משולבת דומה לפרטיים.
עליכם לשלם בנפרד לפייסבוק ואינסטגרם בנפרד כדי לקבל את תג האימות בכל אפליקציה.
זה אומר שתצטרכו לשלם מינימום 25 דולר לחודש כדי לקבל וי כחול בפייסבוק ובאינסטגרם יחדיו.
אז וי כחול לעסקים, עולה קצת יותר.
אף על פי שזה עדיין הרבה פחות המנוי של ארגונים באקס(טוויטר לשעבר) בעלות של 1,000 דולר לחודש.
וזה מציע אפשרויות די דומות לאלו של אקס.
בחבילת האימות הראשונית של מטא, הייתה הצעה של ״חשיפה מרוחבת״ לחשבונות מאומתים.
אך מטה הסירה אותה מהרשימה לאחר בדיקות ראשוניות.
מטא לא הסבירה למה הסירו את הסעיף הזה (שימו לב: X פרימיום מספקת למנויים יתרונות נוספים בחשיפה ציבורית).
אך ההוספה החדשה לעסקים נשמעת דומה מאוד.
אף שאין פרטים נוספים עד כה לגבי מה היא אומרת בדיוק וכיצד עסקים מאומתים יקבלו את החשיפה הנוספת הזו בכל אחת מהאפליקציות.
השערה שלי? אולי מטא תוסיף איזור של "מטא מאומת" בפיד הראשי, או שהיא תספק סמלים מיוחדים בשטחי הפרסום שלה.
בכל מקרה, זה עשוי להיות כלי מועיל למותגים שעכשיו יהיו מעוניינים בהצעה הזו.
מהצד השני, ככל שיותר עסקים ויוצרים ירכשו וי כחול, כך הערך של התג הכחול ידעך.
מאחר ומשתמשים יתחילו להבין שכל אחד וכל עסק פשוט יכול לקנות סימון כחול, והוא לא מציין בפועל אמינות או אמון כמו שהיה פעם.
אבל זה יגרד למטא עוד כמה דולרים כל חודש.
ולאחר שהפעילה את המנוי רוב השנה.
זה ברור שהיא סבבה עם כל הביקורות כלפיה.
אני מאוד מקווה שמטא גם מרחיבה את הצוות התמיכה שלה בהתאם.
דיווח מהשבוע מהמגזין "The Information" מציין שרבים מאלו ששילמו עד כה על חבילת האימות של מטא לא היו מרוצים מהשירות המותאם אישית שמטא מספקת.
כאשר גישה לעזרה אנושית נעשית יותר מוגבלת עם הזמן, ככל שנרשמים משתמשים נוספים.
נניח שמטא מודעת לכך, מאחר והתמיכה האנושית היא גורם חשוב בשביל רבים.
וזה הולך להיות נדרש עוד יותר בסופו של דבר כאשר משיקים מוצר נוסף לעסקים.
נכון, לפי המידע שיש לי, החשבונות המאומתים הקיימים לא יושבים בסיכון עם השקת המסלול העסקי לוי כחול.
בשונה מאקס(טוויטר לשעבר) שביטלה את כל החשבונות שכבר קיבלו וי כחול לאחר שהשיקו את המסלול פרימיום החדש.
בנוסף, מטא מתכננת לכלול וי כחול ואימות לוואטסאפ בתוכנית הזו בעתיד.
תאריך ההשקה של מסלול העסקים לאימות במטא אינו פורסם עדיין.
אך תוכלו להצטרף לרשימת ההמתנה לפני ההשקה על מנת להיות הראשונים שיודעים על כך שהשירות נפתח לשימוש.
המירוץ של מטא ואקס אל עבר מנויים בתשלום ברשתות שלהן יכול להיות דגל אדום.
דגל אדום לכך שלאט לאט הן מנסות לגרום לכלל המשתמשים לשלם עבור השימוש ברשת.
אבל בקרוב מאוד נגלה לאן המהלכים האלו מובילים.
כי אולי בכלל ההפך יקרה כאשר יותר מידי אנשים יקנו וי כחול והערך שלו יתרסק.