גילוי חדש למפרסמי גוגל: גוגל הטעתה מפרסמים במיליארדי דולרים

חברת האנליטיקה "Adalytics" ביצעה מחקר עמוק על שיטת העבודה של GoogleAds טוענת כש-73% מהסרטונים הופיעו באתרים שלא עומדים בסטנדרטים של גוגל וחלק מהמותגים שילמו (לכאורה) על פרסומות שהגולשים בכלל לא ראו. גוגל מנגד: הטענות אינן מדויקות.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

חברת Google היא חברת טכנולוגיה אמריקאית רב־לאומית, בבעלות חברת האם אלפאבית (NASDAQ:GOOGL). חברת גוגל, מתמחה בשירותים ומוצרים הקשורים לאינטרנט, הכוללים טכנולוגיות פרסום מקוון, מנוע חיפוש, מחשוב ענן, תוכנה וחומרה. עיקר הכנסותיה מגיע מפרסום ברשת, דרך שירותי הפרסום שלה Google Ads

גוגל בצרות?

חברת האנליטיקה למפרסמים Adalytics פרסמה מחקר חדש, ממנו עולה שהמפרסמים הוטעו בהיקף של מיליארדי דולרים. לטענת החברה, 73% מהסרטונים הופיעו באתרים שלא עומדים בסטנדרטים של גוגל ורק 27% שודרו ב Youtube או באתרים שכן עומדים בכללים.

 

הטענות המרכזיות נגד גוגל (Alphabet)

לפי המחקר, מודעות רבות שהתשלום עבורן נספר רק אם המשתמש בוחר שלא לדלג על הצפייה בהן, נוגנו אוטומטית באתרים באופן פסיבי.

מודעות מסוג TrueView שמופיעות בסרטונים ביוטיוב ובאתרים שותפים אחרים של גוגל, מאפשרות למשתמשים שצופים בווידאו לדלג עליהן אחרי חמש שניות. המפרסם משלם על המודעה רק במקרה שבו משתמש צפה בכל הפרסומת אם היא קצרה או ב-30 שניות או אם ביצע אינטראקציה איתה.

בפועל, לפי הדוח שפרסמה Adalytics, במשך מספר שנים תקציב המודעות של מפרסמים מקטנים ועד גדולים, לרבות חברות ענק או גופים ממשלתיים, נוצל ברובו מחוץ ליוטיוב על פרסומות ששולבו באתרים חיצוניים שמפרים את הסטנדרט של גוגל.

 

איך זה פוגש כל אחד מהמפרסמים בגוגל?

הפרסומות באתרים חיצוניים רבים נוגנו באופן אוטומטי בשולי עמודים, ללא סאונד, לעתים מתחת למודעות נוספות ובאופן כזה שהגולשים לא בהכרח נחשפו אליהן בכלל. זאת בניגוד להבטחה שהאתרים השותפים שיש בהם מודעות, עומדים בסטנדרטים של גוגל.

חלק מהאתרים האלה הם פיראטיים והצטברו עשרות אלפי בקשות להסיר אותם, בטענה שהם מפרים זכויות יוצרים. הדוח מבוסס על קמפיינים של יותר מ-1,100 מותגים, שהמודעות שלהם זכו למיליארדי חשיפות בשנים 2020 עד 2023.

 

ההתגוננות של חברת הענק Google

מגוגל נמסר בתגובה לדוח כי "הדוח מעלה טענות בלתי מדויקות, שלא משקפות את הדרכים שבהן אנחנו מגנים על בטיחות המפרסמים. הרוב המכריע של קמפיינים הפרסום בווידאו מוצגים ב-YouTube. למפרסמים המעוניינים לחזק את המותג יש אפשרות להרחיב את הקמפיינים לאתרי צד שלישי על פי בחירתם. מודעות באתרי צד שלישי מגיעות לאחוזי צפייה של מעל 90%. הבעלים של אתרי צד שלישי מחויבים לעמוד במדיניות המחמירה של גוגל. אנחנו מקפידים להסיר מודעות מאתרי שותפים המפרים את המדיניות שלנו, וננקוט בכל הפעולות הנדרשות לאחר שהדו"ח המלא ישותף איתנו".

תשארו איתנו לעוד עדכונים בעולם ההייטק!

 

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן