יוטיוב נותנת גב ליוצרים מוזיקליים מול תוכנות AI מוזיקליות

יוטיוב נותנת גב ליוצרים מוזיקליים מול תוכנות AI מוזיקליות
הנושא עלה לראשונה לאוויר ביוטיוב בתחילת השנה, בעקבות השקת שיר שנוצר על ידי מערכת AI מקצועית, שהשתמשה בקולו של הזמר דרייק.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

אמש, יוטיוב הודיעה על תוכנית חדשה שנוצרה במיוחד לניהול טוב יותר של שימוש בAI מחולק בתחום המוזיקה.

יוטיוב נותנת גב ליוצרים מוזיקליים מול תוכנות AI מוזיקליות
קרדיט: צילום מסך ״יוטיוב״

בנוסף, היא מתכוונת לשדרג את מדיניות זיהוי התוכן (Content ID) שלה כדי להתמודד עם יצירות ה-AI.
בתוך זה נכללים רמיקסים והעתקים ליצירות מוזיקליות שנוצרים בשימוש בתוכנות AI באפליקציה.

הסיפור הגיע לשיא הבעיה בתחילת השנה, עם השקת שיר מג׳ונרט ע״י AI בהפקה די משכנעת, המכילה את קולו של דרייק.

זה היה אחד ממעמדי ההתעוררות שקרו לתעשיית המוזיקה, שגרמו לנקיטת צעדים נוספים להגנה על זכויות היוצרים של מוזיקאים, ולהתאימם לשימושי AI המתפשטים ברשת.

המטרה של המהלך החדש של יוטיוב, ומנכ"לה ניל מוהן תיאר שלושה עקרונות חדשים לשימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית.
שיכווינו את ההחלטות של הפלטפורמה בנוגע לנושאים כאלו לעתיד.

שלושת העקרונות החדשים בעצם מסתכמים כך:
"אנשים ישתמשו בטכנולוגיית AI להפרת זכויות יוצרים, אלא אם נקבע חוקים חדשים שיכסו גם שימוש מדומה ביצירות האמנים".

באופן דומה לכך, יוטיוב עובדת יחד עם השותפים המוזיקליים שלה כדי לפתח מסגרת חדשה לשימוש בבינה המלאכותית.

שתתחיל עם יוזמת "אינקובטור AI למוזיקה", אשר מטרתה להרחיב את הגבולות של מה ש-AI יכול לעשות ואיך יוטיוב יכולה לעקוב ולמדוד את הנושאים האלו בעתיד.

מיוטיוב נמסר במקור:

“To kick off the program, we’re working with Universal Music Group – a leader in the space – and their incredible roster of talent. This will help gather insights on generative AI experiments and research that are being developed at YouTube. Working together, we will better understand how these technologies can be most valuable for artists and fans, how they can enhance creativity, and where we can seek to solve critical issues for the future.”

התוכנית הראשונית תכלול מגוון יצירות שיוכנסו לניסויי AI, כדי לראות אילו תוצרים יפורסמו ע״י יוצרים ואיך יוטיוב יכולה לזהות ולעקוב אחרי השימוש בהן.

יוטיוב גם מתכוונת לשדרג את מערכת הזיהוי שלה (Content ID), כדי לוודא ששימוש ב- AI יהיה מכוסה בתחום הזיהוי שלה.

“Content ID, our best-in-class rights management technology, ensures rights holders get paid for use of their content and has generated billions for the industry over the years. A new era of generated content is here, and it gives us an opportunity to reimagine and evolve again. We’re eager to further build on our focus of helping artists and creators make money on YouTube and will continue to do so in collaboration with our partners.”

זה יכול להיות מורכב, בהתחשב בכך שה-Content ID מבוסס על דוגמאות ישנות.
אך הרעיון בבסיסו ש-Content ID יכול גם להיות מאומן על פי קולות וסגנונות ספציפיים, כדי להרחיב את היכולת לזהות שכפולים באמצעות AI.

לבסוף, יוטיוב גם מכוונת לשדרג את הכלים שלה לזיהוי ניצול לרעה של AI, כולל יצירות שנוצרו על ידי AI ומציגות דמויות ציבור, כולל כוכבים, עושים דברים שלא עשו באמת.

“We’ll continue to invest in the AI-powered technology that helps us protect our community of viewers, creators, artists and songwriters – from Content ID, to policies and detection and enforcement systems that keep our platform safe behind the scenes. And we commit to scaling this work even further.”

בעצם, יוטיוב אומרת שהיא לוקחת את האיום של הפרת זכויות יוצרים באמצעות AI ברצינות.

כעת היא עובדת עם חברות התקליטים עצמן לזיהוי טוב יותר של כך, בעוד שהיא מקלה גם על שימוש ברמות הנכונות.

מאוד רצוי שזה יאפשר ליוטיוב לוודא שאמנים מקבלים תשלום.
אפילו עבור גרסאות AI של יצירותיהם, אף על פי שישנה דרך לנסח זכויות יוצרים ובעלות בשימושי AI ע״י היוצרים.

באמצעות המשאבים החדשים הללו, יוטיוב מקווה להיות בקידמת חזית הגל הבא במירוץ הבינה המלאכותית.

0 0 הצבעות
דרגו את העמוד
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הרשמו לניוזלטר של ספיד

קבלו עדכונים ומאמרים חשובים שיטיסו לכם את הדיגיטל🌐

עוד דברים שכדאי לקרוא:

בניית אתרים לעסקים המדריך המלא להצלחה דיגיטלית
אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים – המדריך להצלחה דיגיטלית

מחפשים פתרון איכותי של בניית אתרים לעסקים? במאמר זה תלמדו כיצד אתר מקצועי, מעוצב ומותאם לקידום אורגני יבליט את העסק שלכם מעל המתחרים ויגרום ללקוחות לבחור בכם.

Which website building platform should you choose?
אתר מכירות

איך בונים אתר אינטרנט? 2024

בימינו, בניית אתר אינטרנט הפכה להיות משימה פשוטה יותר מאי פעם,בזכות התקדמות הטכנולוגיה והזמינות של כלים חדשים ושונים. ישנן מספר אפשרויות לבניית אתר, וכל אחת

דיגיטל, הייטק וטכנולוגיה, מעניין?

הרשמו לניוזלטר וקבלו את החדשות לפני כולם!

דילוג לתוכן